Jump to content
FAS Goran
zaki

Stilo 1.6 16v ili 1.9 JTD

Recommended Posts

Sta je bolja kupovina po Vasem misljenju, ako uzmem benzinca planiram sekvent plin, misljenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ce Miki reci JTD, pogotovo kada procita da hocu da ugradim plin... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci mi konkretan razlog, jeftinija voznja, jeftinije odrzavanja, manja registracija, udobnija voznja, startniji, tisi...

Edited by zaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim i vise od tog pre svega mislim na udobnost i na dizajn...

Razmisljam o benzinu zato sto mislim da ce mi sa plinom biti jeftinija voznja, a benzinac mi je i registracija jeftinija, mada ja licno bi vise voleo JTD...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim i vise od tog pre svega mislim na udobnost i na dizajn...

O tome i da ne pricamo.

Nisam strucan da ti kazem sta je bolje,ali koliko sam slusao,citao,gledao-jtd bi bio pun pogodak :thumbup:

Ako se neko ne slaze,neka me ispravi :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftinija je vožnja JTD-a, tj. sipaš gorivo koje je još uvek malo jeftinije od bezolovnog, plus ga troši bar 2 litre manje po gradu nego što 1.6 pije benzina.

1.6 je jeftiniji za održavanje.

1.6 je malo jeftiniji za registraciju. Nije razlika drastična.

1.6 ne prenosi vibracije unutra, nećeš ništa osetiti na volanu. Na svakom dizelu će naravno nivo vibracija biti veći.

1.6 je tiši.

Iz mesta je JTD tek malo startniji, skoro neprimetno. U međuubrzanju, JTD je izraženo startniji zbog toga što je ipak Turbo motor i ima znatno veći obrtni moment. Lakše ga je voziti i manje moraš raditi sa menjačem.

Na 1.6 riknjavaju bobine. Ima ih 4 komada, oko 40-50 eura komad. Ako je auto 2001. godište, teško da do sada već nisu menjane. Ako nisu, ti ćeš ih sigurno menjati. Nema kablova, bobina ide direktno na svećicu.

JTD ima potencijalno više problema...jer su uglavnom svi mnogo više prešli nego benzinci, a onda dolaze na red skupi problemi poput plivajućeg, problema sa turbinom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci mi konkretan razlog, jeftinija voznja, jeftinije odrzavanja, manja registracija, udobnija voznja, startniji, tisi...

Jeftinije se vozis,a ide mnogo bolje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba ova gore su mi super, ali su mi preskupa, ja gledam nesto do 5000e zato sam i rekao oko 2001.god.

Ali uzimam sigurno stila, i to 3v a za motor se jos lomim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko km prelazis godisnje u proseku?Koliko od tih predjenih km je gradska voznja,a koliko otvoren put?

Ispod 10.000 godisnje ako prelazis,ja ne bih ni pomisljao na jtd.Ali onda se postavlja i pitanje isplativosti plina?Stavis sve na papir pa izracunas.I realane cene za 2002-03 s oko 4200-4500e,za benzince.I to na auto placevima.Ja sam kupio jednog pre par dana za 4200e.NIje los,ide lepo.I ne pomisljam na ugradnju plina jer je bmb 95 -oko 90 din u bosni.Dizele nisam ni gledao pri kupovini.

PRVA registracija za 1.6 sa osiguranim staklima i putnicima,zelenom kartom,tehnickim i svim ostalim obaveznim (usluga agencije) je oko 27000 dinara.Znaci racunaj na malo veci trosak za prvu registaraciju zbog tabli i saobracajne.Probne table nisu skupe,ako auto kupujes na placu, oko 2500 sa osiguranjem.Slep do servisa najmanje 1000-1500 dinara u jednom pravcu.Pregled u servisu oko 3000 dinara.Zajebancija oko pronalazenja auta je "neprocenjiva"

Za sve ostalo je master kard :thumbsup:

I da ostavis jedno 500e.Toliko je potrebno najmanje uloziti prva 2 meseca dok ne sredis sve da radi onako kako treba i kako ti zelis.Ipak je to fiat i to star 8 godina.

Probao sam i jtd.Kako to ide bolesno :unworthy: ,ali moj glas ide za benzinca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOja iskustva (stijo jtd/marea1.6 16v), potrošnja jtd-a u gradskim uslovima vožnje manja za 3-4 litre Goriva. Ako se vozi na gas gotovo duplo manja, ali to ne znači da je vožnja jtdom jeftinija. Ako prelaziš malo kilometara ovu razliku u gorivu može da pretekne održavanje.

Treba znati da investiciono ulaganje kada kupiš jtd-a za male pare a hoćeš da bude sve 1/1 skoro po pravilu je: zamena nosača motora levog 80-100E, čišćenje usisne grane i turbine, ultrazvučno ćišćenje dizni 150-200E. Osim toga potencijalni kvarovi su skuplji i malo skuplji redovni servisi i registracija.

Ako se izuzmu dizelske vibracije i zvuk, zadovoljstvo u vožnji definitivno na strani jtd-a. Jtd se lako čipuje pa svaka sličnost u performansama ova dva motora nestaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada imam Punta mk2a 1.9D i presao sam sa njim za 2 godine oko 80000 km, sto je po mom misljenju dosta, zato i ako uzmem benzinca moram ugraditi plin jer mi druge nema, pitanje je koliko on potrosi plina na 100 km, meni sada punto na 100 km u gradu trosi oko 7l a na otvorenom oko 5l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.6 troši po gradu 10L benzina.

Stilo JTD 115 troši po gradu 7.5-8l. Svi koji kažu da im Stilo JTD po gradu ( Beogradu ) troši 6 litara ili sl...blago rečeno umanjuju realnu potrošnju. :whistle:

Plina sigurno ne bi trošio manje od tih 10L.

1.6 na otvorenom troši onoliko koliko ga voziš. Sa održavanjem brzine oko 100 Km/h, trošiće 7L...ili tek malo ispod 7 ( fabrika kaže 6.5 ). Ali...ako održavaš 160+ Km/h, trošiće ti oko 11-12 L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Stilo jtd u ovim zimskim mesecima kombinovane vožnje ima potrošnju oko 6 a isto tako Marea 1.6 je imala 10-11. 8 litara je za mene nedostižno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pretpostavljam da si ti onaj zaki iz Požege koji mi je slao neke delove za tipa?!

jedno vreme smo obojica vozili tipa 1.4 i razmenjivali utiske o lupanju po trapovima, glupo bi bilo da sad ne nabaviš jednog jtd-a, mislim čisto da i dalje možemo da razmenjujemo iskustva.

nećeš pogrešiti ni sa benzincem ni sa dizelom ako ubodeš dobar primerak ali računaj da ako posle toga hoćeš pouzdan auto moraš imati odmah neko ulaganje do 500-ak evra na neke servise i sitnice zavisi kome šta fali ili platiti malo više za bolje očuvan primerak.

koliko vidim u oglasima benzinci su u startu jeftiniji + plin to je tu negde. mada mislim da ćeš benzinca lakše naći očuvanog i sa manjom kilometražom.

kad se sad preračunam vožnja na plin mi je bila jeftinija iako je i tipo trošio isto oko 10 a ako neša kaže da je i stilo tu onda mu teba verovati.

E sad sa druge strane ostaje i sirova snaga dizela koja ti neće zafaliti sa jtd-om osim ako nećeš na trke sa njime ali i onda imaš čip kao što neko reče

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Stilo jtd u ovim zimskim mesecima kombinovane vožnje ima potrošnju oko 6...

Ok, ali pričao sam o gradskoj vožnji...u Beogradu.

Takođe, Marea nije isto što i Stilo bez obzira što je motor 1.6 u oba auta.

Npr. Stilo 1.6 ide brže od Bravo 1.6 ( i u praksi i po fabričkim podacima ), iako je Stilo teži. Takođe, Stilo troši manje od Brava 1.6 ( i u praksi i po fabričkim podacima ). Imao sam Bravu 1.6

Za tvoj Stilo JTD sa 5 vrata, Fiat kaže skoro 7L po gradu...ali normalnog dizela, a ne ovo što se sipa u Srbiji...i za onaj koji nije čipovan. ;)

Za Stilo 1.6, fabrika kaže 9.1 po gradu...ali bezolovnog sa 95 oktana..a, ne ovog našeg koji jedva prelazi 90

Svi znamo da fabrike nikada ne napišu veću potrošnju od realne, već da ustvari pišu malo manju od realne jer se i njihovo testiranje gradske/kombinovane/i vožnje na otvorenom putu, razlikuje od svakodnevne vožnje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uzmi JTD-a :thumbsup:

Vozaci JTD-a ti sigurno nece reci uzmi benzinca. Vazi i obrnuto. Oba motora imaju svojih prednosti i mana.

@kole... Ne znam da li si potrosnju sam merio ali bord malo krade kad kaze 6.0 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec istorijsko pitanje, dizel VS benzin (i plin). Ja pre Stilishe oduvek vozio benzince i pricao kako dizel necu nikad (jer se moja slika dizela svela na G2). Stilo sam kupio zbog izgleda ako cemo iskreno. Nisam znao kakav je auto, ali se nisam pokajao uopste.

Kazes da prelazis veliku kilometrazu, ne znam da li koristis gepek tj nosis prtljag i sl. jer ubacivanjem plina dosta smanjujes tu mogucnost.

Ali moja preporuka u globalu je benzin+plin. Jer je jednostavno sve ukupno jeftinija kombinacija. na svakoj sitnici imas ustedu od 20 eura (lupam), registracija, osiguranje, delovi, popravke...... na kraju godine ta suma mislim da nije zanemarljiva.

jedno pitanje koje je malo off: sto uopste menjas putnishu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjam ga jer mi je to nekako logican put napred, mislim da je bolji auto, lepsi...

I dalje ne znam sta da uzmem ali sam blizi odluci da uzmem benzin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...za toliki broj kilometara godišnje, bolje je uzeti dizel. Jedino što treba više napora uložiti da se pronađe neki koji je bolji od ostalih, što podrazumeva obavezni pregled pre kupovine. Benzin plus plin...opet znači jeftinija vožnja...ali i preko 10L gasa po gradu.

Biće ti lakše voziti turbodizela po gradu, jer u kojoj god da si brzini on će da vuče...dok kod benzinca to neće biti tako, tj. moraćeš da prebacuješ brzinu niže ako ti treba jače ubrzanje.

Značajna prednost je održavanje benzinca. To je jeftinije, a i manje skupih stvari može da se pokvari... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kole... Ne znam da li si potrosnju sam merio ali bord malo krade kad kaze 6.0 ;)

Znam proveravao sam. Tu je negde u 5-6%. Đavo da ga nosi ja ne mogu preko 7 kako god, osim možda po BG gužvi po špicevima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...