nemmen 0 Posted February 9, 2010 potreban mi je hitan savet - od nedavno sam vlasnik fiat bravo modela 1.6 sa 103ks, 2001 je godiste i na servisu koji sam (na pola) uradio mi je savetovano sipanje plavog paraflu antifriza...e sad, u prodavnici nisu bili sigurni da li koristim crveni, plavi ili neki g11 (zeleni) a trenutno uopste nemam tecnosti u posudi da proverim koji je ranije bio sipan...molim iskusnije da mi predloze resenje. Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 9, 2010 Trebalo bi da ide plavi, jer kod mene je u Bravi bio plavi antifriz (g11), a u pitanju je isti motor kao tvoj, i isto godiste. Vidi sa majstorom da ti ispusti na bloku svu tecnost, pa prema tome koji je antifriz bio unutra, kupi i zamnei. Ovo ti je najjednostvanije resenje, jer antifrizi ne valj da se mesaju.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 evo tema vec postoji OVDE sve oko antifriza Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted February 9, 2010 (edited) Treba da koristis PARAFLU UP. U srazmeri 50:50 sa destilovanom vodom. Kapacitet rashladnog sistema je 6.5 litara.Evo link http://www.flitalia.it/en/fl/content/view/162/258/ Edited February 9, 2010 by Aleksandar NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 9, 2010 @Aleksandar NSSvi podaci sa selenia.net su odavno grupisani u jednu temu na Forumu :Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacijeJedan od razloga za grupisanje u jednu temu na Forumu je bio i taj što direktno linkovanje ne prikazuje željeni rezultat sa selenia.netTu nema starog Brava...ima Stilo 1.6. Mislim i da je razlika u količini ima li auto klimu ili ne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 razlika u boji tj g11 vs g12 je samo zastita okoline tj g11 nije biorazgradiv a g12 jeste Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 9, 2010 Ne bi bilo cudno da je kod tebe plavi paraflu.Bez obzira na to,isperi sistem i sipaj crveni paraflu.Mnogi kazu da je bolji od plavog,a i novije je izdanje.Ja sam bio glup pa sam sipo plavi,kakav je i bio,kad ponovo budem menjao,sipam crveni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted February 9, 2010 @neshaoctMoja greska. Primljeno k' znanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 9, 2010 Ma, da...neka čovek sipa koji god od ta dva ( PARAFLU plavi ili crveni ), bitno je da ih ne meša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 9, 2010 Jes vala,mene dva dana bolela glava posle. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 mrzim da citiram sam sebe razlika u boji tj g11 vs g12 je samo zastita okoline tj g11 nije biorazgradiv a g12 jeste Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 9, 2010 Pa veselije je da imas gay 12 nego gay 11. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemmen 0 Posted February 9, 2010 hvala svima na odgovorima i savetima, ispracu ceo sistem za hladjenje i sipati crveni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 izmeri jacinu antifriza ako je ok nemoj nista da diras sem promene boje neces dobiti nista Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 9, 2010 Izvini Boki,al stari antifriz moze da ne mrzne,ali pojacano nagriza glavu motora.Zato je preporucljivo na dve godine menjati antifriz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 bokija to se podrazumeva ...ali ako ga je sipao u septembru i na forumu procitao da postoji crveni tj G12 i sad da menja to je glupo ja o tome pricam Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemmen 0 Posted February 9, 2010 problem je sto ne znam kad je sipan poslednji put i koji tip tecnosti za hladjenje...da li mogu sam da ispustim tecnost iz hladnjaka ili mi savetujete kod majstora da idem - kakva je inace procedura posle zamene tecnosti (da li treba motor da radi 10-ak minuta...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted February 9, 2010 ne moj sam ako nisi nikad radio moze da ti ostane vazduh u sistemu i napravi vazdusni cep najbolje kod majstora to ne kosta ni 1000din da ti uradi Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemmen 0 Posted February 9, 2010 ne vredi rizikovati Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted February 9, 2010 i ujedno moze ti prvo jednom sa vodom odradi pa sledeci put antifriz cisto da sto bolje istera ostatke starog antifriza koji se zadrzi u motoru Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted February 18, 2010 Hm...kod mog bravo je tečnost neke svetlo zelene boje,pre zime sam imerio jačinu u kućnoj varijanti,(cele noći je bio u zamrzivaču, i nije zaledio,inače kola su uvezena iz nemačke u septembru ove godine),a čitam da tečnost treba da bude crvene,ili plave boje(paraflu),šta da radim,pošto vidim da dotrajao antifriz pojacano nagriza glavu motora,plus ta čudna boja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
miroslav 1 Posted February 18, 2010 Ako si baš rešio da promeniš, ispusti stari antifriz, isperi sistem i sipaj g12(crveni)za 1.6 ide 7 litara rashladne tečnosti ili nesto manje ako imaš klimu Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 18, 2010 Takve boje je bio i moj kad sam kupio auto.Inace,to znaci da je mator i da je presao iz plave u neku bledo zelenu.Istina da ne smrzava,ali je agresivan i nagriza glavu idihtung glave.Ja sam na zalost kasno uspeo da promenim antifriz,i rezultat je bio zamena dihtunga glave.Cim sam sipao nov antifriz,ovaj je odmah ocistio motor od naslaga starog i procurio na dihtung.Moja ti je preporuka da to menjas sto pre.Nije snaga antifriza samo u tacki mrznjenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted February 19, 2010 Bokija reci mi molim te na fiat bravo 16 2001 god (sa klimom) kiliko ima ventila za odzračivanje,ja sam video jedan sa zadnje strane motora,na crevu koje ide ka kabini,da lipostoji još neki?EDIT:Ispravka,dva ventila,jeda sa gornje desne strane hladnjaka gledano spreda,i jedan već pomenuti.da lipostoji još neki? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 19, 2010 Nisam siguran 100% ali 99% da prema kabini treba da ima na svakom crevu ventil,u koliko neko nije nesto karabudzio.Bar na 1.2 16v ima dva komada.Do duse ja nemam na hladnjaku jer je meni posuda vislja.Opet mislim da bi i ti trebao da imas dva pozadi jer tu mora da se ozraci kabina koja je pre termostata,a ventil na hladnjaku je u drugom delu sistema tj.posle termostata.Znaci prvo se ozracuje do kabine,a kad motor ugreje i otvori termostat,tad mozes da ozracis i kiler. Quote Share this post Link to post Share on other sites