Jump to content
FAS Goran
nemmen

Fiat Bravo 1.6 16v / 1.9 JTD, TD - koji antifriz? / menjanje antifriza

Recommended Posts

potreban mi je hitan savet - od nedavno sam vlasnik fiat bravo modela 1.6 sa 103ks, 2001 je godiste i na servisu koji sam (na pola) uradio mi je savetovano sipanje plavog paraflu antifriza...e sad, u prodavnici nisu bili sigurni da li koristim crveni, plavi ili neki g11 (zeleni) a trenutno uopste nemam tecnosti u posudi da proverim koji je ranije bio sipan...molim iskusnije da mi predloze resenje.

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da ide plavi, jer kod mene je u Bravi bio plavi antifriz (g11), a u pitanju je isti motor kao tvoj, i isto godiste. Vidi sa majstorom da ti ispusti na bloku svu tecnost, pa prema tome koji je antifriz bio unutra, kupi i zamnei. Ovo ti je najjednostvanije resenje, jer antifrizi ne valj da se mesaju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aleksandar NS

Svi podaci sa selenia.net su odavno grupisani u jednu temu na Forumu :thumbup: :

Ulje i ostale tečnosti - fabričke specifikacije

Jedan od razloga za grupisanje u jednu temu na Forumu je bio i taj što direktno linkovanje ne prikazuje željeni rezultat sa selenia.net

Tu nema starog Brava...ima Stilo 1.6. Mislim i da je razlika u količini ima li auto klimu ili ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi bilo cudno da je kod tebe plavi paraflu.Bez obzira na to,isperi sistem i sipaj crveni paraflu.Mnogi kazu da je bolji od plavog,a i novije je izdanje.Ja sam bio glup pa sam sipo plavi,kakav je i bio,kad ponovo budem menjao,sipam crveni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrzim da citiram sam sebe :lol:

razlika u boji tj g11 vs g12 je samo zastita okoline tj g11 nije biorazgradiv a g12 jeste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala svima na odgovorima i savetima, ispracu ceo sistem za hladjenje i sipati crveni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini Boki,al stari antifriz moze da ne mrzne,ali pojacano nagriza glavu motora.Zato je preporucljivo na dve godine menjati antifriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bokija to se podrazumeva ...ali ako ga je sipao u septembru i na forumu procitao da postoji crveni tj G12 i sad da menja to je glupo ja o tome pricam

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem je sto ne znam kad je sipan poslednji put i koji tip tecnosti za hladjenje...da li mogu sam da ispustim tecnost iz hladnjaka ili mi savetujete kod majstora da idem - kakva je inace procedura posle zamene tecnosti (da li treba motor da radi 10-ak minuta...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne moj sam ako nisi nikad radio moze da ti ostane vazduh u sistemu i napravi vazdusni cep najbolje kod majstora to ne kosta ni 1000din da ti uradi

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ujedno moze ti prvo jednom sa vodom odradi pa sledeci put antifriz cisto da sto bolje istera ostatke starog antifriza koji se zadrzi u motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...kod mog bravo je tečnost neke svetlo zelene boje,pre zime sam imerio jačinu u kućnoj varijanti,(cele noći je bio u zamrzivaču, i nije zaledio,inače kola su uvezena iz nemačke u septembru ove godine),a čitam da tečnost treba da bude crvene,ili plave boje(paraflu),šta da radim,pošto vidim da dotrajao antifriz pojacano nagriza glavu motora,plus ta čudna boja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si baš rešio da promeniš, ispusti stari antifriz, isperi sistem i sipaj g12(crveni)

za 1.6 ide 7 litara rashladne tečnosti ili nesto manje ako imaš klimu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takve boje je bio i moj kad sam kupio auto.Inace,to znaci da je mator i da je presao iz plave u neku bledo zelenu.Istina da ne smrzava,ali je agresivan i nagriza glavu idihtung glave.Ja sam na zalost kasno uspeo da promenim antifriz,i rezultat je bio zamena dihtunga glave.Cim sam sipao nov antifriz,ovaj je odmah ocistio motor od naslaga starog i procurio na dihtung.Moja ti je preporuka da to menjas sto pre.Nije snaga antifriza samo u tacki mrznjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bokija reci mi molim te na fiat bravo 16 2001 god (sa klimom) kiliko ima ventila za odzračivanje,ja sam video jedan sa zadnje strane motora,na crevu koje ide ka kabini,da lipostoji još neki?

EDIT:

Ispravka,dva ventila,jeda sa gornje desne strane hladnjaka gledano spreda,i jedan već pomenuti.da lipostoji još neki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran 100% ali 99% da prema kabini treba da ima na svakom crevu ventil,u koliko neko nije nesto karabudzio.Bar na 1.2 16v ima dva komada.Do duse ja nemam na hladnjaku jer je meni posuda vislja.Opet mislim da bi i ti trebao da imas dva pozadi jer tu mora da se ozraci kabina koja je pre termostata,a ventil na hladnjaku je u drugom delu sistema tj.posle termostata.Znaci prvo se ozracuje do kabine,a kad motor ugreje i otvori termostat,tad mozes da ozracis i kiler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...