Jump to content
FAS Goran
oktopod

Šta je bolje od delova kupiti originalno / kvalitet delova?

Recommended Posts

Pored Selenie koju sam obećao da više ne sipam u svoj auto, od sada Motul, imao sam problema sa sledećim:
Kvačilo Valeo, korpa otišla posle 30.000
Kablovi Faset, original su 7000 pa sam uzeo Tesla koji pasuju za 2800

Nova fora tj od pre 2 dana je nosač motora bočni, marka se ne sećam tačno, na A nešto i tu marku drže i u Kit commerce i u AP sportu pa mi je savetovano da kupim original, koji je u Delti 8500 sad.gif sreća pa će mi Ninić premontirati taj za dž i vratiti pare za ovaj, jer su ga oni kupili u AP sportu :thumbup:

Nosač je problem jer od montaže mi auto vibrira do te mere da će plombe iz zuba da mi posipadaju laugh.gif
pogotovo kad pređem 150kmh sve se dere kao da motor ne valja, a farovi u retrovizoru postanu dve uspravne linije biggrin.gif
Znam da je Boki imao problem sa sajlama gasa i kad je kupio original nema više problem

Pa evo, nek' ova tema bude nešto gde će ljudi iznositi negativna iskustva sa novim delovima, da dođemo svi do zaključka šta je bolje kupiti originalno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ta Selenia je bila falš ? Ili si prešao na Motul zato što misliš da više odgovara ?

Zbog toga mislim da prelazak na neko drugo ulje ne može biti podvedeno pod ''da li je bolje originalno ili neoriginalno'' ( jer i taj Motul je valjda original ), već je prosto tvoja želja bila da kupiš drugo ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, možda je i ovo Motul falš ili original to ne mogu da znam, ali meni je od prelaska na njega prestalo da se čuje caktanje iz motora po hladnoći, a probao sam 3 Selenie, Gold, 20K i Performer (koji nije preporučene gradacije već 5w40)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je malko nesrećno sročena tema jer pretpostavljam da je smisao "šta bi ste preporučili kao zamenu za original", a možda je smisao šta bi ste od postojećih vrsta originala preporučili... Ovako naslovljeno neodoljivo potseća na ono SRBI POBEDIŠE TURCI (pa se ne zna ko je koga pobediop) Naravno ovo je šala. Inače tema je ozbiljna i interesantna.

Recimo kao vlasnik italijanskog vozila znate da je firma SELENIA poslovni partner fiata, te da on u svim varijantama i vidovima, počev od samog Fiat-a, pa preko Alfe, Lanče, Maseratija i Ferarija nedvosmisleno već duži period preporučuje raznorazne tipove maziva za svoja vozila, a mislim da u njih ne treba sumnjati jer svaki motor je ispitivan korišćenjem ove (inače, svima nama poznate i jako važne) tečnosti.

Istu logiku imaju i francuski proizvodjači, ali sa malko "lakšim pritiskom" na korisnike, pa kažu: Sitroen više voli TOTAL, a Pežo voli ESSO! Jedino sirotog Nemačkog ARAL-a nema ko da gura.

BP je u malko u nezavidnom položaju pošto osigurano tržište engleskih vozila je skoro potpuno zamenjeno nemačkim na ostrvu - te svoje poslovne interese traže u Rusiji.

Američka koja se u najvećem broju slučaja voze samo u Americi koriste Valvolin, Teksako, Šel...

Nadam se da nisam mnogo propustio poznatih prozvodjača, ali je bitno istaći da su sve to perfektna ulja. Moje opredeljenje za Seleniju je čisto praktične prirode. Od svih majstora koje poznajem, ni jednom ne pade na pamet da ovaj problem uopšte dovodi u pitanje. Selenija i kraj. Lično MOTUL bih stavio jedino u slučaju da mi originalno ulje iz motora iscuri a nemam koje drugo da kupim...

Što se potrošnog materijala tiče da počnem od brisača

Carello, Trico, Champion, Valeo

Svi proizvodjači izradjuju perfektne prozvode za prvu ugradnju u italijanska vozila, a bitne karakteristike su im kvalitet gume i sklop konstrukcije nosača metlice. U poslednje vreme su veoma popularne "aero" metlice koje pored činjenice da dobro brišu - ne lede zimi! Lično bih se odlučio za Champion, mada mi je i Valeo drag

Kuplung. Nisam čuo da postoji još neki proizvodjač ovog dela sem Valea u Italiji. Na sreću moja lamela sa zamajcem je stara oko 8 godina i ne nagoveštava skoru zamenu. Možda imam sreće.

Filter za vazduh. Mislim da ovde može bilo koji

Filter za gorivo Postoje tri proizvodjača u Italiji. Meni moj pušta naftu i to me strašno nervira, mada je od sorte UFO koja bi trebala da je najbolja... Al eto uvek mi je taj deo mokar, i uvek zaboravim da to kažem Dr.Mikiju.

Gume. Opet isti sindrom imam kao i kod brisača. Ono što je originalno i sa čim je vozilo bilo isporučeno prvom vlasniku - to je guma! U mom slučaju Pireli. Nažalost ostala mi je samo jedna. Voleo bih da imam sve 4 nove, ali, bojim se da će se završiti sa Tigrom (ne tako lošom gumom, imak je to Mišlenova fabrika, a Boga mi dobro se i po svetu prodaju)

Za sav ostali materijal koristim ISKLJUČIVO savete majstora iz ličnog razloga. Ne volim da mi iko sugeriše i natura nešto što misli da je dobro u mom poslu, tako da i opredeljenja u smislu izbora delova prepuštam - majstoru. On to zna. Ja ne.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiraš poentu, nisam mislio da navedemo marke, već šta kupiti u Delti šta u lokalnim radnjama, pošto u Kit commerce kvačilo je 7000, u AP sportu 9000 a u Delti 18000 i na svima piše Valeo. Samo navodim primer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

..ali, kvalitet tog Valea nije isti. Pravi se u nekoliko klasa...

Valeo je i fabrička ugradnja, to sigurno znaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko sam ja shvatio iz drugih tema na forumu u Kit commercu je repariran set kvacila Valeo, a u Delti je verovatno nov deo, pa eto razlike u ceni. Dobro mozda je Delta i tu preterala ali u sustini to je to...

Inace odgovor na Tvoju temu bi bio - Sve je bolje kupovati originalno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...naravno da je original bolji, ali zašto bih kupovao original kraj spone kad je ovako 500 kinti a crći će od puteva uskoro u svakom slučaju :D

Kapirate poentu teme, ipak smo Srbija finansijski, a dosta delova zamenskih kupujemo u radnjama bez problema, ipak naletimo na nešto što ne pasuje, ne radi kako valja, ne traje dugo, pa hajde da se tako fokusiramo na ono šta je bolje kupiti originalno u tom smislu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na stilu stabilizator (zamenjen pre dve godine) iz AP sporta trajao celih 8000 km , posle stavljen Delphi i sljaka vec 26 k km , sa istim stilom voznje (a i na oko se videla razlika u kvalitetu kada je kupljen drugi, a isto su kostali). E sad sa setom kvacila iz AP sporta sam zadovoljan sljaka vec 30 i kusur hiljada meko i dalje ko prvog dana ... ali sam ga platio nesto manje nego u delti ... nisu bas ovolike razlike u ceni bile. Uvek sam za novi deo a ne reparirani. Problem je kada uvale fush deo za cenu nekog aftermerket kvalitetnijeg (ne mora da uvek ide orginal). A za neke delove sam se uverio da radnje nabavljaju od delte ... ono kao Delta ima jednu maloprodajnu cenu i drugu veleprodajnu ... radnje uzmu po veleprodajnoj (i jos ako imaju neki rabat sa deltom dodje i nize) a onda stave manju marzu pa izadje jeftinije orginal deo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ fandjo

Zasto tako mislis ?

Dilema je samo koliko neko ume da bude hrabar i da gura plagijat kao original.Ne kazem za konkretnu stvar koju si pomenuo da je plagijat ili original,ali reklama i cena nisu merilo kvaliteta kod nas.Znam mnoge slucajeve kad su ljudi za skupe pare prodavali dresh robu kao original...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja apsolutno insistiram na setu zupčastog kaiša i ulju da bude original.

Kad sam spomenuo ulje, ne pod obavezno Selenia al da znaš da si sipao ono što na pakovanju i piše.

Ove dve stvari lošeg kvaliteta mogu da naprave veliku štetu.

Druga je stvar što nažalost na original možeš da računaš jedino u Delti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno bi Delti platio original jedino set lanca jer em nije velika razlika u odnosu na AP, Kit, a nekako mi više uliva poverenje... oko 18 000 din

Share this post


Link to post
Share on other sites
Khm, po čemu znaš da je nov tj original? Zašto je onda u Delti 18000?

Neko je bas lepo primetio da su ovlasceni servisi ovlasceni da uzimaju pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi, ne kažem da je 18000 malo, ali svuda preko je novo kvačilo oko 250 do 300 EUR sa ugradnjom za moj auto, što mu dođe isto kao u Delti, a budi iskren, zar ti cena od 7 do 9 hiljada dinara ceo set zvuči normalno? Meni je to suviše jeftino za taj deo da bi potrajao...

Napomenuo bih da sam zamenio bočni nosač motora, ovaj marke na A ima u celom gradu i košta oko 2800 dinara, auto mi je tresao kao traktor, sad sam stavio ovaj Ricambi original sa Fiat Lancia nalepnicom, košta 8200 u Delti ali motor ne osećam, kao da je ispred haube a ne ispod nje :D

Jeste paprena cena ali ovo sam morao da kupim original, a i to je deo koji traje 100, 200 hiljada km tako da sve ima svoje u OVOM slučaju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlazem da nadjete majstora u kog imate poverenja i onda njemu prepustite rez.kupovinu delova,naravno da vam pritom da garanciju za iste i da znate kolika je cena kupljenog dela.

Jer neki delovi,jednostavno,ma koliko bili skupi MORAJU biti orginal,inace ispadne mnogo skuplje,e sad ako je majstor posten,on ce vam reci ovo i ovo moze after-market ili ti neorginal,ugradjivano je i nije bilo reklamacija,a opet reci ce vam za drugo da to mora da se stavi orginal da bi sve bilo kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortaku dosao rodjak iz Francuske sa renoom srednja klasa pre nego sto je posao na put zamenio je set kvacila posto je bilo pri kraju i kad je stigao u Srbiju ispalo je da ga nisu montirali kako treba ( ne naleze ravnomerno) a sve ukupno je plato 600 evra.Mislim da se i u evropi dosta fuseri i podvaljuje sa polufabrikatima jos malo pa ce i nas da preteknu nije ni cudo sto je izbila ekonomska kriza svetskih razmera.Druga stvar kod nas potrosaci uopste nisu zasticeni i ovi stranci to odmah prihvate kao pravilo igre ,gledajte samo kolike su kamate na kredite kod nas a kako je to u evropi :cool: .Kad smo vec kod kvacila meni na kolima hvata bas nisko malo iznad poda u manualu pise samo da je hod pedale 163mm ne i gde bi trebalo da se nasteluje posto ide na sajlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre par dana uzeo far u AP sportu za Stilica, mislim da je neka turska manufaktura. Sinoc sam pokupio kola od majstora i imam sta da vidim:

1. Far je za nekih 1,5 cm uzi od originala, pa sa obe strane postoji zazor

2. Posto sam odvezo auto na pranje sinoc primetio sam da se taj far magli

3. ovo nisam siguran zbog cega je ali - stari far (vozacev) izgleda puniji svetlom nego novi (suvozacev). Sad to moze da bude jer je stari far izgreban, ili novi ne rasipa kako treba ili kako vec. Kad lepo podesim novi far videcu da li postoji razliku u osvetljaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar si platio far 2 puta jeftinije nego kod dragog nam uvoznika pa kolko para tolko muzike. Ja sam u AP sportu samo jednom kupio sijalice na komad (onako bez kartonske ambalaze) , na njima pisalo osram ,... bacio sam ih cim sam video da svetle slabije nego stare (koje su samo gubile kontakt povremeno i zato sam ih menjao). Naravno posle sam kupio osram u ambalazi i solidno skuplje platio ali bar svetle kako treba i traju vec 2 godine. Znaci kolko para tolko muzike. Elektricar koji mi je menjao prednje sijalice na stllu mi je ispricao kako je menjao musteriji oba fara na puntu (ne orginal) i da nikako nije mogao da nasteluje fokus jednostavno losi farovi , ali su barem jeftini pa ko sta voli , da mu radi kako treba ili da prodje jeftino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, Vukajlo, znači sijalice Osram u AP sportu ne kupovati, smanji samo malo ponavljanje "koliko para toliko muzike", svi smo svesni toga, tome i služi ova tema, šta kupiti skuplje tj original a šta ne.

Zahvaljujem. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato su za Punta MK2b zamenski (novi) farovi 50eur/kom a polovni Valeo i 80-90eur/kom. Tako je barem bilo kad sam zvao neki otpad u Sabcu, ima vec 6meseci mada ne verujem da se situacija nesto promenila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oktopod , ne moze bas da se generalizuje tako. Ako sam ja u jednom trenutku imao problem sa nekom robom u nekoj prodavnici ne znaci da ce svako uvek imati problem sa tom robom. Prodavnice menjaju i dobavljace vremenom i zato ne mogu da kazem to i to ne kupujte u toj i toj prodavnici. Hteo sam samo da kazem da osram sijalice treba kupovati u orginalnoj ambalazi a ne na komad ma koliko su jeftinije, al da ne sirim pricu vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupio OSRAM NB u originalnoj kutiji, pa su pocrkale posle 2 meseca. Duga svetla i dalje rade, već drugu godinu, znači 50-50 sam prošao sa OSRAM. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...