Jump to content
FAS Goran
obelix

Kolika vam je potrošnja goriva?

Recommended Posts

Board computer postoji u kolima zadnjih 30 god , ljudi su tad davali velike pare čisto da bi imali neke informacije bez računjanja.

Za mene je korisna i zanimljiva svarčica. Ne mogu tačno da se setim ali kod Stila nastavlja da meri vreme (što je i normalno) i kad auto stoji a motor radi. Tako da se smanjuje pros. brzina. Kod Stila se slaže komp i stvarno stanje.

To za m/s što je međunarodna jedinica za brzinu je dobra fora kod sudije kad je u pitanju prekoračenje.

Malko nezgodno da kažeš da si prešao 1 350 000 metara i potrošio 74,25 l goriva ili 0,000055 l/m.

Za voltmetar, pritisak ulja se apsolutno slažem.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, napomenem, prosecnu potrosnju poslednjih godinu dana merim iskljucivo cep-cep metodom. U tom periodu, presao sam 8.016 km, uz prosečnu potrošnju od 5,77, uz vrlo mala odstupanja u međumerenjima (od 5,39L do 6, 47L).

U poslednjih par meseci poceo sam obracati pažnju i na prosečnu brzinu, jer ona "pegla" i dobro prikazuje ceo način vožnje u posmatranom periodu. Prosečna brzina kao količnik ukupno pređenih kilometara i vremena provedenog u vožnji uzima u obzir i sva stajanja na semaforima, zaustavljanje pred pešačkim prelazima i bla, bla. Kada sam išao u Grčku, prosečna brzina uzimala je u obzir i zaustavljanja na granicama, naplatnim mestima za putarinu i sl i zato je npr meni tad prosečna brzina iznosila 81km/h iako sam vozio uglavnom 70/90 na magistralama i 110/140 na autoputu. Jednostavno, bitan je podatak.

Btw, @amladenbk, pozdravlja te "ponderisani prosek" :) U primeru koji si ti naveo nedostaje ti ponder (provedeno vreme za svaku od brzina), a na šta ti Igor i MladenD ukazuju ;)

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda treba da uracunas i radne sate od zadnjeg resetovanja kompa i izgubis se potpuno.

Pitanje za sve da li stvarno neko zna kao radi taj uredjaj

Djunis je najprostije rekao presao tolko sipao toliko prosek toliko bez prosecne brzine i vremena rada motora

Nisam bio kod sudije nikad tako da ne znam koje se merne jedinice koriste pretpostavljam dinarske ....

Moja potrosnja je takva kakva je sta god rekao komp znaci grad 6.5 do 7 leti 8 - 10 zimi i kraj.

Ja sam ipak zadovoljan :thumbsup: sa potrosnjom

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice potrosnje benzina u gradskim uslovima moj puntic trosi oko 6-6.5 litara a na otvorenom ispod toga. Skoro sam se vracao iz Gornjeg Milanovca i bas sam ga ekonomicno vozio a satic izbacio sledecu brojku 1l / 21km sto bi mu u prevodu izaslo 4.7619048 litara na stoooooooooooo kilometara.

Ali ima jedna mala zackoljica....... Ko jos moze svaki dan da vozi ekonomicno ( 80 km/h ispod 2500 rpm ).

Sto bi rekao moj ujak, ma auto trosi koliko ti mozes da stisten onu papucicu dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao bi da ga voziš ko zna koliko da bi ti se isplatilo da ga voziš na plin. I još bi dobio znatno lošiji motor i slabiji auto sa manje prostora u gepeku. Pretpostavljam da bi uzeo polovan motor? Realno niko ne može da ti garantuje kad će taj motor da crkne i u kakvom je stanju. Evo ti neka moja računica pri odluci dizel/plin.

na plin troši 9l *80din=720din na 100km

trenutno mi Stilo troši oko 5l*160din=800din. Prelazim najviše 15 000km godišnje => ušteda najviše 100e godišnje na gorivu. Sa druge strane elastičnost i obrtni moment koji ima dizel ne može nijedan benzin da zameni(pretpostavljam da ne bi vozio turbo benzin). Računaj da uštediš još 100e na održavanju benzina, sve u svemu 200e godišnje. Sumnjam da bi te taj ceo zahvat izašao ispod 1000e tako da si za 5 godina ako bude sve u redu na 0. A takva kola posle toga retko ko će hteti da kupi, a, veruj mi, saznaće na eperu da je bio prvo dizel.

Ako si već čvrsto odlučio, mnogo je bolje da prodaš svoj auto i uzmeš beznin, bar po meni..manje mučenja i koliko-toliko bolje nego da se sve živo menja.

Još jedan savet. Probaj 1.2 i 1.4 benzince da voziš štedljivo, znači do 2500 obrtaja i probaj tvoj auto isto tako štedljivo da voziš do 2000rpm, razlika je nerealna. I pokušaj onda na oko 2000 obrtaja da mu daš pun gas i vidi razliku. Probao sam brdo dizela i benzinaca dok sam se odlučio i definitivno mi bolje leži dizel jer ne volim da forsiram konstantno auto, a ipak volim da ima obrtnog momenta da povuče u trenutku ako ti bude neophodno. Na mojoj Astri vozim u petoj 75km/h, krene neka budala ispred da davi i ja da bih ga pretekao vraćam u treću, onda pun gas, pa ga prešaltam u četvrtu, malo vozim i opet u petu, a potrošnja luduje za to vreme. Na Stilu ista situacija, samo što sam u četvrtoj brzini, potrošnja mi oko 4l, dodam gas, potrošnja skoči na 8l, posle ga pustim dok se vrati na 75km/h brzina,a potrošnja za to vreme 2l :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ma računica nam je ista, i ja sam samo dizelaše vozio ali nešto mi se sad traži benzinac. Najvjerovatnije ode Grande na prodaju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje onda tako. Ja nikad ne bih zamenio dizel za benzin, ali ako si već odlučio onda najbolje prodaj taj i uzmi neki drugi benzinac. Ako se zadržavaš na GP verujem da će ti i ostati nešto novca jer je dizel prilično skuplji i cenjeniji što se nikako ne bi desilo ako bi menjao motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mapom gde turbina radi na maksimalnih 1.29bar-a, korigovano obrizgavanje, automobil mi je jaaaako retko dolazio do 6.5 do 7l u gradu. Na otvorenom je potrosnja neverovatno niska, jedva prelazi 4.5l, cesto i ispod tempom do 100kmh.

Kolega sa foruma marko.jovanovic vozi istu na Bravu 1.9JTD, moze da potvrdi. Manje od fabrike, a prilicno brze. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedljivo najmanje trosi na 1500 obrt.,u petoj je to 80km/h. Na 2000o/min,ide 105km/sat. Na poslu imam Corsu 1.7 dti,menjac je prilicno kraci,na ovim brzinama ima 500 obrt. vise.Proveravao sam na jos nekoliko tipova auta i nisam nasao nesto slicno! Izgleda da su mu bas pogodili odnos brzina u menjacu,obzirom da je mali autic,zato i kida! U testovima u auto casopisima mere buku i obrtaje na 130km/h,mom treba 2300o/min., a Megani,Fieste,Ceed,Corse od 2500 do 3000 o/min. Mozda je to recept za nisku potrosnju,pored svega ostalog (jak motor,mala tezina,i td.)

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjeftinija varijanta ti je da ga prodaš i za iste pare kupiš benzinca, ništa prostije od toga, a to da menjaš motor, komplikacija do mile volje...

A plin je 74, nije 80 din, ja sam sa svojim Puntom od aprila prošle godine uštedeo po mom proračunu nekih 100.000 din na razliku u ceni plin-benzin, 50.000 sam dao za ugradnju plinskog uređaja i atest i 50.000 mi je ostalo... Aj da ga recimo poredim sa 1.9d motorom, imaju isto kw... Razlika u snazi je mizerna, ali cena registracije mi je duplo manja i nešto jeftiniji delovi, a što se potrošnje na 100km tiče, prelazim je za minimum 150 dinara manje nego taj 1.9d...

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skiter druže nešto računam ovo i ne znam kako si mogao da uštediš 100 000 :laughing:

Ako uzmemo npr da Punto troši 5l dizela(običan dizel, ne ED) i 9 plina.

5*140=700din te košta da pređeš 100 km

9*74=666din za 100km

razlika je 34 dinara na 100km. Ti da bi uštedeo 100 000 din treba da pređeš (100 000/34)*100km=294 117km za 17 meseci ili oko 17300km mesečno.

Oko 576km na dan znači??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao gle ovog statističara, benog matematičara. Uzmimo za primer da iz dizela mora da se vadi visak nafte na svakih 200km.... Mislim

JBT PRVO LEPO PROČITAJ, Sikter je rekao plin-benzin....totalno nezavisno u odnosu na vašu raspravu iznad

Edited by John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa mapom gde turbina radi na maksimalnih 1.29bar-a, korigovano obrizgavanje, automobil mi je jaaaako retko dolazio do 6.5 do 7l u gradu. Na otvorenom je potrosnja neverovatno niska, jedva prelazi 4.5l, cesto i ispod tempom do 100kmh.

Kolega sa foruma marko.jovanovic vozi istu na Bravu 1.9JTD, moze da potvrdi. Manje od fabrike, a prilicno brze. ;)

To i jeste po meni prava namena neke normalne mape, veca snaga a i samim tim ide i manja potrosnja a i imas pravi auto kada ti sto bi se reklo naidju lutke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

|aboravih da se pohvalim, vozio sam sinoc komsinicin punto 1,3mjt. 2010god sa 15311km na satu. Auto ide kao nevreme, vozio sam ga nekih 100km, imao relacije na auto putu pri brzinama od 160km/h i na magistralnom normalno nekih 80km/h. 160 km/h ide na nekih 3600rpm, 120 na oko 2500rpm, prava za..bancija vozati se sa njim, a u gradu sam postideo nekoliko ozbi;ljnih automobila na semaforima :p .E sad je najeca fora sto je board izbacio na kraju prosecnu potrosnju od 5,5l! Inace trenutna potrosnja mu se kretala od 2l do 9,2l. Kakva masina je taj mjt i koliko mala potrosnja bi mogla da se ostvari kada bi se pazilo, npr da se ne prelaze 2500rpm, nesmem ni da pomislim.

@Gusar, da ti slucajno ne odrzavas komsijin? :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kako veca snaga povlaci manju potrosnju na istom motoru?

Korigovanje zahtevane kolicine goriva u odredjenim intervalima, veci odziv na recimo 20% pritisnute papucice u odnosu na fabricku mapu, u nekim vrstama mapa se izvrce gorivo u - u odnosu na fabriku, pa dobijas i nesto nizu potrosnju. Najjednostavnije i najlogicnije je reci da se prepravkom mape automobil dovede u stanje da iskoristi pun potencijal motora i goriva koje mu je na raspolaganju. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Hvala na pojasnjenju.

Tako ga je trebalo i fabrika da napravi, ali fabrika uvek "zna najbolje". Tako su 1.2 8v Fire detjunirali na 60 konjica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Da fabrika zna najbolje, ne bi bilo toliko tjunerskih kuca koje rade aftermarket automobile i softver, abarth, snitzer, brabus, akg....

Uvek moze bolje, ali je preduzecu u interese da ostavi prostora svima.

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa hardvet kad pogledas i kilazu samog punta i nase gorivo bogato oktanima.....dobro i ide i ovako kukavac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, on ide dosta dobro za 60 ponica :)

Ali taj motor je valjda u Puntu I imao 75. Kolika je razlika tacno u konstrukciji ta dva motora, ne znam, ali verujem da nije nista spektakularno.

Ovaj 1.2 8v je proistekao iz tih starijih generacija, svakako. Zasto su ga "strojili" znaju samo oni i Vi koji znate bolje o tim motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao gle ovog statističara, benog matematičara. Uzmimo za primer da iz dizela mora da se vadi visak nafte na svakih 200km.... Mislim

JBT PRVO LEPO PROČITAJ, Sikter je rekao plin-benzin....totalno nezavisno u odnosu na vašu raspravu iznad

Prvo ovo je matematika osnovne škole,a ne statistika. Statistika se bavi ispitivanjem uzoraka i izvođenjem na osnovu toga parametara za celu populaciju :book: Ovo što sam ja napisao je obična proporcija.

Kažem da je u odnosu na dizel skoro nikakva ušteda. Za benzin i ima još neke, ali kako su krenuli za akscizama ni to neće daleko ići..

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...