vicent 1263 Posted August 20, 2012 (edited) Evo i mog iskustva! Pocetak juna relacija Bgd.-Polihhrono 765km,potrosnja 4,1lit. Molovog eurodiz.,nocna,opustena voznja, 2000obrt.-110km na sat.Merenja borda i sipanja do cepa se poklapaju! U povratku,sa klimom i prosecnom brzinom 120km.,popela se na 4,8lit. U Bgd potrosnja do 6,a kad ga voze deca zna i do 7 da ode! Pre mesec dana sam isao do iza Medvedje,330km,i kao da razgledamo Srbiju nisam isao autoputem,nego na Krusevac,Kursumliju,Leskovac i td. Smorio sam se,putovao 6 sati,kretao se brzinom 50-90km. potrosnja 3,4lit. Ali je skocila na 7,jer su me navatali da ludujem i bahanalisem po putu (leteo sam 62 km. na sat) i orobili me sa 5000din. Zaboravih da kazem da potrosnja rapidno raste ako se patosira gas! Ne mogu da kazem koliko jer takva voznja traje 10-min.,cisto da poispadaju pilici iz turbine,katalizatora,ali mislim da tada nikako nije manja od 10 lit. Edited August 20, 2012 by vicent Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted August 21, 2012 Ovih dana prosek oko 10 lit / 100 km po gradu... Jedva cekam da moram negde na duze pa da izajem na autoput i probam da izvucem potrosnju od 8-9 lit / 100 km, jer toliko trosi pri 180 km/h a zena Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 22, 2012 Vratio se sa mora iz Rovinja. Ukupno predjena kilometraza 1730 km 650 autoput ( prosek 120 km/h sa dvoje u kolima i dva kofera) 430 po lokalu ( prosek 50 - 70 km/h troje ili cetvoro u kolima ukljucujuci odlazak do Trieste-a ) 650 autoput ( prosek 120 km/h troje u kolima sa prepunim gepekom i gomilom stvari na zadnjem levom sedistu ) sagoreo tacno 90 litara benzina. Bord pokazivao sve vreme potrosnju 21.5 - 23.2 km za 1 litar. Matematicki prosecna potrosnja je 5.2 litara na 100 km.Kako stvari stoje bord je lagao za 10 %. Ja zadovoljan sa potrosnjom i ponasanjem automobila i motora tokom puta. Jedini auto koji sam vozio a trosio je manje od punta je bila peglica koja je u proseku trosila 3.9 L na putu prosecna brzina oko 80 km/h sa dvoje u kolima.Evo jedine slike koju sam slikao posle 2 sata voznje i prve kafe pauze Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted August 22, 2012 to je stvarno fantazija potrošnja Uvek sam pričao da ekonomičniji auto od punta ne postoji Ja do Banja Luke (i malo dalje), sa četvoro u kolima i punim gepekom (prvi put sam video na stilu da legne zadnji kraj) i klimom non stop, magistralom brzo i uz preticanje koliko se god moglo prosečna potrošnja (čep-čep) 5,6l.Sipao sam dizel na NISu, i ako uporedim sa nedavnim putom u Grčku gde mi je trošio 4,8l makedonskog goriva, a 5,5 našeg, vidim još jednom koliko naše gorivo ne valja Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted August 22, 2012 (edited) @ Amladen to je odlican prosek, znaci da dobro vozis, da ti je auto dobar i da je i gorivo bilo dobro. Sto ti svetli chek?@Vlada I meni auto trosi ceo litar manje kad izadjem preko Edited August 22, 2012 by MS PK Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted August 22, 2012 @VladaNSmolim te napiši koliko ti troši na 80km/h u petoj i 70 u četvrtoj. Moj malo troši, ali 4,8 po autoputu već ne mogu da izvučem Za sad mi je rekord 4,1 na otvorenom putu 70-90km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 22, 2012 Fiat uno 1.500 ccm 4.7l/100km karburator... Super 95 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted August 23, 2012 Večeras sam prešao 40km uz 4 stajanja na semarforu, doduše baš kratka i 2-3 kočenja motorom do 30-40km/h i posle opet ubrzavanje do 80-90km/h i posle toga prilično čvrsta noga na gasu bez nepotrebnog pomeranja. Kada sam se zaustavljao takođe sam kočio motorom i tek u drugoj pritisnuo kočnicu. Evo rezultata, ja sam prezadovoljan Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 24, 2012 (edited) @ Amladento je odlican prosek, znaci da dobro vozis, da ti je auto dobar i da je i gorivo bilo dobro. Sto ti svetli chek?Lambda sonda treba da se menja mislim da je izgoreo senzor u njoj. Nisam vozio auto sa senzorima i sondama pre pa nisam bas najsigurniji sta je to crklo u njoj. Uglavnom ne utice na potrosnju i rad motora a da je ona ispravna mozda bi trosio i manje nisam siguran i ovako je dobro i u gradu ne prelazi 7 litara Edited August 24, 2012 by neshaoct popravljeno citiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
nsgaghy 0 Posted August 24, 2012 Put u Bugarsku, Suncev Breg. Od Novog Sada do odredista ima tacno 950 kilometara (otprilike 750 kilometara autoputa).Predjeno za manje od 11 sati sa pauzama, na autoputu konstatno 130-140 sa par izleta na 180+...4 osobe u autu, i prepun gepek.Kad sam isao tamo potrosio sam 52 litre, ni u rezervu nisam usao, potrosnja ispadne 5.47 l/100km.U povratku sa jos zustrijom voznjom, klimom i cekanjem od 1,5h na granici potrosio sam 55 litara, ili 5.8 l/100km...I da napomenem da je u povratku trosio Shell V-Power Diesel, pa mislim da mu je to uticalo na potrosnju Quote Share this post Link to post Share on other sites
djunis82 193 Posted August 27, 2012 1195 kilometara sa 68.33L Hellenic Eco evrodizela.Prosecna potrosnja 5.72L/100kmProsecna brzina 39km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
MladenD 0 Posted August 27, 2012 Beograd - Budva - Beograd i voznja po primorju. 1400km - prosecna potrosnja 5.5lProsecna brzina 52 kmh Quote Share this post Link to post Share on other sites
MMica 0 Posted August 28, 2012 (edited) Da iskoristim priliku kada se prica o kazaljkama i gorivu, ljudi kako vam trose makine? Ovaj moj, 1,6 16v, me ubi po gradu u proseku 10,8l benzina. Na plin ga ne vozim jer stalno trza a nemam vremena da odem do Rasica gde je i ugradjen da se proveri...Koliko sam video Zulu i Nesa voze isto ove motore. Pozdrav svima Edited September 1, 2012 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted August 28, 2012 Veruj mi da može 1.6 i više mnogo da popije ako opustiš nogu Primetih i ja danas da sporije spušta kazalju potrošnje. Bila je na jednoj četvrtini sve vreme i posle toga upalim kola i ona na osmini Ali nije neki problem jer otprilike imam u glavi sliku koliko mogu da pređem sa koliko goriva, pa ni ne gledajući na kazaljku idem na pumpu( mada me sad Stilo zeza jer mnoooogo manje troši od Astre :laughing: )Inače mene termostat ubija u pojam Sinoć nikako da dostigne radnu temperaturu, tj stalno stoji na 2mm ispod sredine i kad se izbaci iz brzine spusti se. Danas sam mu dosuo destilovanu vodu jer je bila oko minimuma ili možda i malo ispod i za 2km skoro bio na pola. Već mi se ovo desilo da jedan dan radi, a sledeći ne. Nikako da se odluči da li je pokvaren ili nije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted August 28, 2012 @MMica Sredi taj GAS pa uzivaj dok mozes obzirom na ove cene derivata ! Naravno da moze i vise da potegne iz svoje "boce" ali kao jedan atmo je sasvim ... odlican ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MMica 0 Posted August 29, 2012 Ali, to vam narode moj i pricam! Sa 1000din plina predjem skoro istu kilometrazu kao i sa 1k din plina, zapravo razlika je miiiiiiiinimalna a na benz. mi bar ne trza u voznji tako da se ozbiljno nosim mislju da tu skalameriju od plina skinem i prodam. Kada sam ga ugradjivao kod Rasica (650E +50E atest) bila je potpuno druga prica i sa cenom plina ......jeste li culi da ce u Septembru plin biti od 100din ????? Pozzdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted August 29, 2012 Taj gasni uredjaj je koliko vidim debelo zabrazdio u servisni interval kad mu je potrosnja tolika. Resi to pa ...da se ne ponavljam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 30, 2012 (edited) Ta prosecna brzina nema veze sa zivotom. Cemu ona sluzi ? Ko je to izmislio i stavio na sat.Mozda neko zna kako komp racuna prosecnu brzinu ali za mene je to ovako :Po definiciji prosecna brzina se racuna kada se saberu najveca i najmanja brzina ( najveca konstantna brzina i najmanja konstantna brzina obicno 0 km/h) i podele sa 2.U racunanju izgleda ovakoNajveca 100 najmanja 0 podeljeno sa 2 = 50 km/hU praksi ako je Djunis vozio prosecno 39 km/h onda mu je maksimalna bila 78 km/h. Stvarno ne znam nekog ko za 1200 km nije vozio brze od 78 km na sat ili MladenD brze od 104 km/h (ovo je realnija maksimalna brzina nego kod Djunisa ) Dalje .....Prosecna brzina kada vozis autoputem ili putem drugog reda nije ista a samim tim i potrosnja.... Kako .....Prosto :potrosnja goriva je manja na autoputu a prosecna brzina veca ako sa 120 ubrzate do 160 jer imate mnogo vecu inerciju i mnogo manji otpor podloge i samim tim manje pritiskate papucicu za gaspotrosnja goriva na regionalnom putu je veca a prosecna brzina manja jer kada ubrzate od 60 do 100 manja je inercija veci otpor podloge i samim tim jace i duze pritiskate papucicu za gasZnaci prosecnu brzinu po kompu zaboravite nego kazitepri prosecnoj brzini po autoputu od 130 sa preticanjem do 160 potrosnja je ...... a na regionalnom putu od 60 sa preticanjem do 100 potrosnja je ......Dalje .....Kada merite potrosnju goriva merite je kada vozite kako stvarno vozite u saobracaju - te test fazone iz raznih moto casopisa zaboravite jer se one vrse na stazama specijalno napravljenim za to, koje ne pretrpe preko sebe godisnje milione vozila raznorazne tezine i kvaliteta guma pa samim tim podloga na autodromu je malo losija od idealne, a i ti test vozaci voze potpuno drugacije od vas jer su automobili nakaceni na raznorazne merace i kontrolore raznih stvari pa samim tim bukvalno i upravljaju dodavanjem gasa i kocenja i svega ostalog ( da ne napominjem da je testirani auto jedini na pisti znaci na njega ne deluju neplanirane situacije u redovnom saobracaju pesaci, ludi vozaci, motorciklisti, semafori, guzva ..... ).Vozite kako vozite sipajte pun rezervoar predjite 500 km pa ponovo sipajte pun rezervoar i dobicete stvarnu potrosnju tj kakav vam je motor i kakav ste vi vozac.I ja bih voleo da moj auto trsi 0 litara ( da cekam beogradsku kosavu i da podignem jedra ) i posle pocetne euforije posle kupovine Punta (kada sam shvatio da za yugo nisam imao dovoljno veliki rezervoar da ga napojim iako je motor skoro bio savrsen) dosao sam do podataka da on trosi malo vise od 5 litara na 100 km pri brzini od prosek 120 na sat autoputem a u gradu izmedju 6.5 - 7 ( kada je zvanicno + 45) i 8 - 10 ( kada je zvanicno - 20 ) sve voznja kroz strogi centar grada u jutarnjim i popodnevnim spicevima Dorcol - N.Beograd .Vozim lagano, uzivajuci u voznji, bez nepotrebnih pritiskanja papucice za gas, u 5 brzini kada je god moguce i nikad ne zurim jer nikad ne kasnim jer uvek krecem ranije.I to je to nema lazi nema prevare Edited August 30, 2012 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MladenD 0 Posted August 30, 2012 Ako vozis 40 minuta brzinom od 100 kmh i 20 minuta brzinom od 60kmh, kako bi izracunao prosecnu brzinu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 30, 2012 (edited) Ne zaboravi da komp pocinje da racuna od 0 km/h jedino da ga u toku voznje resetujes onda ce prihvatiti pocetnu brzinu onu kojom trenutno vozis ( mislim )Po obrascu prosecna brzina je 100 + 0 : 2 = 50 km/ha u stvarnosti je 100 + 60 : 2 = 80 km/h Edited August 30, 2012 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MladenD 0 Posted August 30, 2012 Vrati se u osnovnu skolu da naucis kako se racuna prosek Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted August 30, 2012 U stvari je prosečna brzina (0,67 sati(40min)*100km/h+0,33sata*60km/h)/vreme puta u satima, u našem slučaju tačno 1=86,8km/h - vreme potrebno da se postignu te brzine tako da možemo da zaokružimo na 80 :laughing: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 30, 2012 Pa zar nije prosečna brzina -pređeni put : vreme za koje se taj isti put prešao = bruka. Možeš da juriš i 200 itd ali se uvek svede na isto. Ne brkajte prosečnu i max ostvarenu (na kratko). Malo začina, komp a i mi računamo potrošnju po km satu a koji dokazano odstupa i do 10 % čak i preko toga. Što prosto znači da je i stvarna potrošnja za isti procenat veća. Istina ?Gledao sam kako Quattroroute testira potrošnju. Stave menzuru sa gorivom, istu povežu sa pumpom za gorivo (izbegnu rezervoar i penušanje goriva pri točenju-krađu), povratni vod isto u menzuru, nakače precizni merni instrument za brzinu i pređeni put. Quote Share this post Link to post Share on other sites
amladenbk 1 Posted August 30, 2012 (edited) Znao sam da ce se neko naci pogodjen mojim postomNisam nikog hteo da uvredim i naljutim vec samo su uzeti podaci od dva NAJBLIZA POSTA ZA PRIMER kako ta prosecna brzina koju komp pokazuje nema veze sa realnom voznjom. Inace brzina se racuna u metrima u sekundi m/s a ne u kilometrima na cas km/h ali zbog komplikovanog racunanja u svakodnevnom zivotu uvedena je merna jedinica km/h ( evropski standard ) a u nekim zemljama brzina se racuna i u miljama mp/h ( to se zovu vanevropski standardi ) tako da se citava racunica svodi na prelazak metara u jednoj sekundi pa dobijen rezultat u metrima u sekundi se pretvara u opstenarodno poznato km/h. Za neke masinski sam zavrsio pre tacno 22 godine i pristalica sam elektronike u kolima ali samo one koja ima neku svrhu u cilju poboljsanja bezbednosti voznje ili ustede u potrosnji goriva a ova besmislica kao prosecna brzina je potpuno nepotrebna. Bolje da su umesto toga postavili ampermetar ili voltmetar ..... Edited August 30, 2012 by amladenbk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 30, 2012 @amladenbk tema nije o prosecnoj brzini neogo o potrosnji gorivoa...inace prosecna brzina se racuna tako sto se sve vrednosti i promene racunaju i onda dele sa brojem podatakaznaci vozio si pola sata 200km/h pa si onda guslao iza nekog kamiona pola sata 15km/h pa si onda stajao u koloni pola sata jer je taj kamion krepo0 km/h i tako dalje Quote Share this post Link to post Share on other sites