Jump to content
FAS Goran
malac1971

Veliki i mali servis za Stila / Nuova Bravo

Recommended Posts

rece da sam odokativno lupio jer ne secam se kad je nekom riknula a kamo li cene.tako da kolega lako moze da bude i tako

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako se ne sećaš - jes da je kecman radio, ali i ti si bio blizu ispod bravine haube ....

doduše to je vodena od Punta 1.3 MTJ i cena je bila pre metar dana 3500 din, ali nemogu da verujem da je za Stila skoro duplo skuplja ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisu ni priblizno iste a i na jtd-u ide preko zupcastog kajsa i zato je ljude zent :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim Mareu,a ne Stila,ali cini mi se da je nesporazum oko cene taj sto vodene pumpe nisu iste za Stilo JTD od 80KS,115KS ili 140KS,pretpostavljam da od snage motora i same konstrukcije zavisi i vrsta i cena pumpe,ili gresim,pa se sve svodi na proizvodjaca da li je SKF ili neka no name?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventualno od druge glave može da zavisi vodena pumpa, jer ide na zupčasti, ali ja ne mogu da zamislim drugi razlog da se razlikuju, jer je blok svih tih motora identičan - barem bi tako trebalo da bude. Ili grešim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeb-m ti MUltijet malo tandrkalo od 1.3 cc, a pumpa skoro 12 eur skuplja od JTD !!! neide bre ljudi ....

manji motor - jeftinije održavanje -sutra malo !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako ne porediš babe u žabe onda ćeš videti i da jeste tako... 1,3m-jet treba porediti sa 1,6 ili 1,9m-jet a ne sa JTDom :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeb-m ti MUltijet malo tandrkalo od 1.3 cc, a pumpa skoro 12 eur skuplja od JTD !!! neide bre ljudi ....

manji motor - jeftinije održavanje -sutra malo !!!

Sam si se hvalio u nekom od postova kako je JTD zastarela tehnologija :lol: ,a da je M-JET ono najnovije :thumbup: ,e pa kad fabrika,bilo koja izbaci nesto novo-razvoj toga novog i njena ulaganja u to novo neko mora i da plati :rtfm: ,a to naravno kasnije kroz eksplatacijau placaju kupci :crybaby: ,pa i kroz odrzavanje :wallbash: i kupovinu rez.delova.

Uvek je bilo i bice,da su novije generacije motora i automobila skuplje za odrzavanje od onih neposredno pre njih,pritom ne mislim na redovno,vec na specificne delove,kao sto je naprimer vodena pumpa,o kojoj pricamo,setimo se samo preskupog plivajuceg zamajca :realmad: ,koji se pojavio na JTD,a na generacijama TD motora,koji su se isto ugradjivali na Brava/Bravu/Mareu nije bilo tog preskupog dela i voze se i dan danas,i mnogo su jeftiniji za odrzavanje od JTD-a po pitanju menjackog sklopa delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam mijenjao pumpu na velikom servisu, placena je oko 30 eura

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitam danas dobavljaca iz jedne firme ima li plocice prvu klasu,kaze ima,pitam ga je li u belom pakovanju a on ce nisu.pa pitam onda kako je prva klasa kad covek ce mrtav ladan -pa za balkan jesu.ladno prodaju drugu klasu po ceni prve i prave se blesavi.poenta je da jedan isti deo moze imati vise cena kod razlicitih prodavaca samo je pitanje alavosti i bezobrazluka

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepo znači, pa koja je klasa ono u AP " = Ž = " klasa ?? verovatno zavisi i koji Balkan ( Cro, RU, BG, ili mi ostali ???)

- Mik to si u pravu, ali mi to pre zvuči logično za neke jače brendove, a ne narodni Fiat, ali da ima istine - to sigurno !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo zelim da se svima zahvalim na svojim savetima i iskustvima.

Trazeci podatke u vezi intervala za zamenu zucastog kaisa nasao sam sledeci podatak:

* za fiate stilo JTD (80 i 115) i benzince 1.6

- do 2000. godista interval zamene je na svakih 120.000km ili nakon 6 godina

- od 2001. godista i mladje na svakih 60.000km proveriti i zameniti ukoliko je potrebno a na svakih 120.000km ili nakon 5 godina obavezno zameniti.

* za fiate stilo benzince 1.8 i 2.4 - zamena je na svakih 120.000km ili nakon 5 godina

* za fiate stilo benzince 1.2

- kod motora 176B9.000:

-na svakih 60.000km ili nakon 4 godine proveriti i ukoliko je potrebno zameniti a na svakih 120.000km ili nakon 8 godina zameniti

-kod montora 182B2.000/188A5.000:

- do 2000. godista interval zamene je na svakih 120.000km ili nakon 8 godina

- od 2001. godista i mladje na svakih 60.000km ili 4 godine proveriti i zameniti ukoliko je potrebno a na svakih 120.000km ili nakon 5 godina obavezno zameniti.

Osim predhodnog nasao sam i napomenu da su predhodne cifre samo preporuka ali se mora uzeti u obzir nacin koriscenja vozila kao i istorija servisiranja vozila. Ovde ima i preporuka da ukoliko je vozilo korisceno u otezanim uslovima kraci je interval zamene.

Osim predhodnog kaze se i da na interval zamene kaisa utice i opste stanje drugih komponenata u pogonu bregaste osovine, kao sto su zatezac, remenice i druge pomocne komponente pokretane zupcastim kaisem, posebno pumpa za vodu.

Jos jednom hvala na vasim savetima a mislim da sam i ja malo doprineo u resavanju moje kao i eventualno vasih nedoumica.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

otprilike kao post br.10 na ovoj temi.znaci preporucili tipa: moze crno,moze belo a i sivo takodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIAT_maintenance.jpg

Da ne bude više dileme. ovako servisni formular izgleda u UK. Piše i na kraju korisničkog uputstva koji bi svako trebao da ima u automobilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poslusao uputstvo koje smo mogli donwloadovati sa foruma.

120k km, ili do 5 godina starosti. Do 3 godine ako se vozi u gradu. Prenecu vam nase iskustvo u firmi. Imamo Vektru 2005. 1.9 cdti (to je fiatov motor). Vozac vozi auto u Pozarevac u ovlasceni servis posto je jeftinije. U uputstvu pise da mali servis radi na 30.000 km. On je smanjio na 20.000 i sad menja na 15.000. Sve to zbog filtera vazduha i kabine koji mu se, kako on kaze, zaprljaju brzo i oseti na gasu.

Inace na mom autu su talijani radili mali servis na 12 do 13.000 km. Znaci ni oni nisu cekali 20.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moram da priznam da servis radim na zadatih 20 kkm :blushing: , jer ja to predjem za manje od god dana. Jbg treba da se sakupi para, jer nikad nije samo redovan servis, uvek ide jos po nesto. Ali sam sa majstorom pricao o tome, proveravali kvalitet ulja (cak i posle 20kkm je ulje sasvim OK).

Doduse moja kilometraza je solidnim delom na otvorenom putu pa i nije toliko strasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja moram da priznam da servis radim na zadatih 20 kkm :blushing:

Dobro je da znamo da od tebe nikad ne kupimo auto :thumbup:

Ali sam sa majstorom pricao o tome, proveravali kvalitet ulja (cak i posle 20kkm je ulje sasvim OK).

Ja ne priznajem te "odokativne" metode. Onda kad primetiš da ulje nije "sasvim OK", motor spremi za generalku na 3. specijalu :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viđao sam već majstore koji ulje ispituju tako što trljaju par kapi između palca i kažiprsta - meni kao obrazovanom čoveku to zvuči jednako realno kao prizivanje kiše plesom oko bandere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma neka ga i trljaju a sta sa onom strokom koja je se skupila u ulju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam priliku da se uverim kako novi dzip korejske proizvodnje prolupa na 45000,ulje se pretvorilo u masu kao sline ,tesko je opisati.naravno pametnjakovici vlasnici "pa niko nam nije rekao da treba".nasi derivati su losi generalno,pa i stim servisi su prepolovljeni npr. umesto 15000 raditi zamenu ulja.. na 8000-10000..A,i sa delovima smo jako kvalitetni ???????npr,kaisevi roler-lezajevi,trap ma sveeeee :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites
imao sam priliku da se uverim kako novi dzip korejske proizvodnje prolupa na 45000,ulje se pretvorilo u masu kao sline

Pomešao ulje i vodu... Što se kvaliteta kod nas tiče, ja sam već pisao o najobičnijem PK kajišu iz AP Sporta, a EGR ventil posle kompletnog čišćenja i klipa i kotve elektromagneta, spolja i unutra nije mogao da sastavi više od nekoliko meseci i konačno je zauvek blokiran. Stilo sa skinutim zadnjim katalizatorom i blokiranim EGR ima emisiju štetnih gasova (CO) u granicama potrebnim za tehnički pregled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbobane jel me sad razumes zasto toliko tupim o zatvaranju EGRa a ne ciscenju :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...