Jump to content
FAS Goran
obelix

Auto Gas, Plin, Tng - prednosti/mane

Recommended Posts

Sale cime se ti bavis ?

 

Svacim, ne prodajem delove za automobile.

 

Imao sam ja kadeta 5 godina sam vozio na plin i isto je trosio od20 do 30 posto vise.Ocigledno da su u ks svi ludi

 

 

Ti mesas babe i zabe, razliaka benzin-gas sam misliio na savremene sekvent uredjaje da je smesna.

 

A ne za kadeta, koji je imao ponavljam najobicniji plin koji postoji sa sve vakum crevom za ler gas i mebrane, maltene sve cista mehanika sa vrlo malo elelktorine u obliku el.mag ventila.

 

Kod njega je bila razlika oko 2 do 3 litra max manje benzina u odnosu na plin.

 

Ali cak i kod tavkog uredjaj je bitno da majstori znaju sta rade (mislim na ove sto ugradjuju), u primeru bas tog kadeta ide ono crno elasticno crevo kao od nekog tvrdog kartona (imaju mnogi stariji automobili) , krece od izduvne grane i ulazi u kuciste filtera vazduha.

 

Taj vazduh je u stvari vruc vazduh, koji isparava za vrele izduvne grane i potpomaze da se motor brze zagreje tj postigne radnu temperaturu, na ulazu u kuciste vazduha postoji klapna koja sluzi da zatvori dovod onog vruceg vazduha kad se motor zagreje.

 

Ako ta klapna ne radi tipa ako je stalno otvorena, tada motor na plinu nece raditi kako treba kad se zagreje jer je opste poznato da plinu ne prija vruc vazduh, obicno ne drzi ler gas i stuca  (eto drame kako je plin smece koje treba izbacijti) na tom mog kadetu smo najednostavnije zatvorili klapnu i cao, jeste sporije je postizao radnu temperatutu ali je radio kao sat + mogo sam uvek da vozim i palim odmah na plin ( zadnje 2 god i vozio samo na plinu, benz pumpa nije radila) i nikavih problema nisam imao.

 

I sta ja sam taj problem chuj problem, trebao da prepisem plinskom uredjaju ? Ne nego klapni koja nije radila, ili nije radila kako treba. Mnogi majstori plindzije ne prepoznaju takav problem, oni iskusni naravno znaju sve moguce cake oko toga.

 

Zato za plin, prvo uredno ispravan auto na benzinu apsolutno pocev od elektornike ... pa onda ugradnja kvalitetnog plinskog uredjaja (a sad ih ima dosta na traizstu) kod kvalitetnih majsotra i no problemo.

 

 

I jos jedan primer, ortak ima Stila 1.6 a ja 1.8 po nekoj logici  ovaj jaci bi trebao da trosi vise ? :laughing:   (pricam o slicnim rezimima voznje u slicnim uslovima)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno. Bezveze je, da ne kažem nešto drugo, pričati o Venturi sistemima na Kadetima i porediti ga sa savremenim sistemima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plin je odlicna stvar ko (zauvek) moze da se oprosti od dela gepeka i ko ima 500e da odmah ulozi u uredjaj koji se vremenom visestruko otplati.

 

Vozim (i dalje) Ladu 110 koja je kupljena nova, prvi sam i jedini vlasnik i do sad je presla 212800km. Plin ugradjen odmah posle razrade motora, tj prvog servisa, odnosno na 2500km.

60% vangradska, 40% gradska voznja, dnevno prelazeno ~60km; prosecna potrosnja 8l/100km benzina, 9.5l plina. Ajd nek bude i 10l plina, cisto racunice radi.

 

Da je vozeno samo na benzin: 2 128x8=17 024 l benzina. Ako uzmemo prosecnu DANASNJU cenu benzina (posto nemam istorijske podatke), to je 17 024x138.10=2 351 015 din potroseno za benzin. Odnosno 19 510 EUR (danasnji kurs u menjacnici prekoputa 120.5din/EUR). Toliki je trosak samo goriva, po danasnjim cenama.

 

U mom slucaju je racunica ovakva: 25x8=200 l benzina do ugradnje plina. To je 27 620 dinara. Preostalih 210 300 km nek je vozeno 90% na plinu, 10% na benzinu (trudio sam se da ne vozim sve vreme na plinu), to je 2103x0.1x8x138.10=232 340 din za benzin + 2103x0.9x10x76=1 438 452 dinara. Ukupan trosak benzin plus plin je 27 620+232 340+1 438 452=1 698 412, odnosno 14 095 EUR.

 

Razlika na cenama goriva je  19 510-14 095=5 415EUR. 

 

Cena ugradnje plinskog uredjaja (540 EUR), atest i reatest (~250 EUR), 20 redovnih zamena filtera (~200 EUR) i 2 servisa isparivaca (~90 EUR). Sve zajedno troskovi oko odrzavanja i administracije plinskog uredjaja su 540+250+200+90=1 080 EUR.

 

Sad je lako izracunati ukupnu ustedu (po danasnjim cenama goriva): 5 415-1 080=4 335 EUR.

 

S tim sto, istorijski, plin je u doba kad sam ugradjivao plinski uredjaj bio dosta jeftiniji od benzina (reda 40% od cene benzina, a sad je 55% od cene benzina). I ja vozim auto tako sto svaki drugi petak vozim jedan pravac iskljucivo na benzin (to je 5% od ukupne kilometraze, drugih 5% pripisujem na rad na bezninu dok ne prebaci na plin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog konstantnog povećanja akciza za TNG za trećinu opao broj korisnika ovog goriva

 

tng%20yugo.jpg

 

Kako pišu Novosti, finansijska računica vozača koji žele da uvedu plin u svoje automobile - gotovo da je isparila. Zbog konstantnog povećanja akciza za tečni naftni gas poslednje tri godine, za trećinu je opao broj korisnika ovog goriva. Najnovije povećanje nameta za 1.2 dinara po litru, koje se očekuje od narednog meseca, ali i skraćivanje roka na koji se vozila na plin kontrolišu, misle naftaši, potpuno će odvratiti potrošače od TNG. Pre pet do deset godina uvođenje plina u automobile za vozače je bila investicija koja se isplati za godinu ili dve, u zavisnosti od toga koliko se vozilo koristi. Situacija je sada potpuno drugačija.
 
''Došlo je do paradoksa, a to je da se u budžet Republike ulilo manje novca po osnovu povećane akcize nego što je taj priliv bio pre povećanja akcize na TNG'' - kaže Danijela Vojnić Purčar iz ''Euro-gasa''. - ''Uzrok je što je potrošnja toliko pala da je zbog pada u korišćenju TNG očekivani efekat na budžet bio manji. Neophodno je istaći da je akciza na ovo gorivo najveća među 12 zemalja iz okruženja, u kojem se ona kreće od nula pa do 200 evra po toni, a kod nas je 330 evra po toni. Većina vozača u Zapadnoj i Južnoj Srbiji koji voze na TNG prelazi kod suseda da napuni rezervoar'', kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. U Srbiji TNG košta 70 dinara, u BiH 52, a Hrvatskoj 63 dinara. ''Akciza u BiH za TNG ne postoji, a u Hrvatskoj je višestruko niža nego kod nas'' - navodi Mićović. - ''To nam pokazuje da državna zahvatanja potpuno kroje cenu ovog goriva u Srbiji i dovode do toga da se svake godine za deset odsto smanjuje broj korisnika. Uskoro ih nećemo imati jer nam je cena nekonkurentna, što u poređenju sa susedima, što sa drugim vrstama goriva''.
 
Atest
Kao dodatni namet uvedeno je i atestiranje gasnog uređaja na svakih pet godina, iako je ranije ova provera automobila rađena na duplo više vremena. Bez dokaza o atestiranju, vlasnici automobila ne mogu da registruju auto, a ona košta oko 6.000 dinara.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim sigurno ću, ako se nastavi ovakav "trend", preći u zloglasni tabor !

Obzirom da sam ove jeseni obavio torturu reatesta, to će se to malo prolongirati.

Ipak, traktoristi stižeeeem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad se ugradjivalo i po 2 uredjaja nedeljno a sada je tom spalo na jedan mesecno, a ponekad i jedan u meseca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja napisem nesto,moram priznati kao laik ,ali iz mog iskustva.Do sada sva vozila koja sam imao su bili benzinci i nisu imali ugradjen plin,kada sam kupio stila pre par meseci sam ga ugradio kostao je nesto malo ispod 500 evra bez atesta(jos ga nisam uradio,cekam sledecu registraciju) i moram priznati da sam prezadovoljan i sa  20-ak hiljada predjenih godisnje ce mi se jako brzo otplatiti.A to je prosto i izracunati ako uzmemo cenu  BMB-a 130 din i cenu TNG od 69 din

Edited by racing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos si ti u Sapcu, Bosna blizu, plin 40 dinara....i ha.

hahahaha,bas tako,do prve pumpe u Bosni 25 kilometara :guitar:, ali nisam hteo da usporedjujem tu cenu plina jer vecina nema tu mogucnost da sipa tamo,a opet da vide da se isplati ugraditi plin

Edited by racing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isplati se auto gas ali na vecim kubikazama.Dizel je trenutno najbolje resenje zbog svih papirologija, viska instalacija po kolima, bocama itd..
Ja sam resio da izbacim auto gas kad mi istekne atest iako je na 2.4 benzincu mnogo velika usteda s'obzirom da trosi od 15 do 20 litara..Ja godisnje predjem oko 10-12.000 km a usteda je 1000 dinara na svakih 100km sto nije malo (na trenutan odnos cene benzina i gasa)
Benzinac je za uzivanje, za slusanje i nikako nije za svaki dan..Ja planiram kupovinu Lybre 1.9 JTD za svaki dan, pored Kappe koju cu da cuvam za vikend voznje ili neka duza putovanja..Gradska voznja nikako, pije pa rastura :D
 

Edited by Majstor_Paja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima velika-mala zapremina motora kad recimo 1.4 motori na 1.2t autima trose vise od 2.0 na istoj kilazi... Kako god, benzinac sa LPG troši vise ali 60din/l pretvori da troši manje RSD/km... Obično dizne na njima ne kostaju kao dizne na modernim dizelima. Većina benzinjara do 2.0l nema plivajući zamajac... Manje skupljih delova u sklopu odrzavanja, manja potrosnja u novcaniku. To su prednosti.

Mane su sto svako ugrađuje svakakav krs od uređaja pa kad se uzme polovan auto sa ugrađenim gasom može biti rupa bez dna. Ko ga ugradi, i ugradi kvalitetan uređaj, nema tih problema..

Sent from mighty voodoo magic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećom po nas pa 4 polovne dizne dođu oko 60 evra. I to za moderne dizele.

Još gore što ne znam da su nekome i otišle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja ne znam, svi se sutaju nekim cenama od 10000din pa navise po dizni i znam ih par da su ih radili, nijedan ni blizu te cene... Spominju i neka kodiranja dizni i sl...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNG je odlična stvar za sve koji prelaze preko 10000km godišnje. Ja 12 godina vozim na plin i nikad se nisam pokajao zbog istog.

Na Fordu otvoren motor na 300000 km , unutra kao čaša.

Na jugiću otvoren motor na 200000 km posle saobraćajke, taj motor je koristio motul ulje i tng od starta i trošio 0.5l ulja. Čovek mi nije verovao da motor nije nikad diran, međutim posle opklade i otvaranja motora lik je kupio havarisanog jugića od mene.

Samo redovno održavanje i to je to!

Naravno, sekvent je poželjniji, venturi je malo veći potrošač i oseti se gubitak snage u nekim režimima vožnje.

Venturi zamena filtera 500din u domaćoj radinosti, 1000din servis, na 10000km.

Servis isparivača na 60-80000km, od 3500-5500din. Nov isparivač oko 6500-7000din.

Za sekvent nisam u toku sa aktuelnim cenama pa ne bih pisao sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poz narode zanima me mogu li kupiti drugi isparivac i zameniti sam? kao i bocu posto mi se ne svidja kako je radjeno kod mene znaci ta creva koja su vec iskoriscena od boce do isparivaca bi zadrzao ostalo sve menjam? naso sam za 35e bocu tocak i isparivac lovato lik ima dosta ocena i kaze da je malo korisceno i posle da uradim atest? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...