Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Deo penzionih fondova iz američke države Indijane zatražio od Federalnog suda SAD da poništi odobrenu prodaju automobilske industrije Krajsler, čiji bi vlasnik trebalo da postane italijanski Fiat.

Investitori traže da Vrhovni sud odloži prodaju Krajslera italijanskom Fiat-u, jer smatraju da taj potez u povlašćeni položaj stavlja neke poverioce, kao što su sindikati, dok je na štetu osiguranih poverilaca.

Ovim zahtevom, pravni spor je pomeren sa odluke njujorškog apelacionog suda ka najvišem američkom sudu.

Fiat, kako je tada dogovoreno, ne bi platio ništa za udeo od 20 odsto u akcijama Krajslera, ali će, zauzvrat, obezbediti pristup novoj tehnologiji izrade manjih, ekoloških automobila.

Italijanska fabrika bi, zauzvrat, dobila pristup američkom tržištu automobila preko Krajslerove prodajne mreže, a imala bi i mogućnost da kasnije poveća i udeo u akcijama nove kompanije.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrysler-Fiat.jpg

Administracija američkog predsednika Baraka Obame zatražila je od američkog Vrhovnog suda da odbaci zahtev za odlaganje prodaje bankrotiranog proizvođača automobila Krajsler grupaciji sa italijanskom kompanijom Fiat na čelu, ukazavši da bi blokiranje tog sporazuma imalo „ozbiljne posledice”.

Bilo kakvo odlaganje prodaje dovelo bi do „znatnih troškova, gubitka visokokvalifikovane radne snage, smanjenja broja isporučilaca i dilera te kompanije”, izjavio je sudija Artur Gonzales koji se u njujorškom sudu za bankrotstva bavi pitanjem privremene zaštite „Krajslera” od kreditora.

kompletna vest - Auto Blog

Ipak...

Vrhovni sud SAD-a blokirao je dalju prodaju "Krajslera" nakon što je grupa penzionih fondova tražila da se poništi odluka stečajnog suda o prodaji "Krajslera" "Fiat-u.

Portparol Vrhovnog suda potvrdio je da se ovom odlukom prodaja "Krajslera" praktično zamrzava dok najviši sud SAD-a ne donese novu odluku, odnosno smernice po pitanju procesa dalje prodaje američkog autoproizvođača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat%20500%20chrysler.jpg

Akcije Fiata porasle su danas više od 3%, pošto je američki Vrhovni sud uklonio poslednju prepreku za sprovodjenje dogovora kojim se omogućava da investiciona grupa s Fiatom na čelu preuzme deo akcija posrnulog Krajslera.

Američki Vrhovni sud je juče odbio zahteve penzionih fondova iz američke države Indijane da se odloži prodaja prezaduženog Krajslera, čime se izašlo u susret američkoj administraciji koja je insistirala da se bankrotirala kompanija proda Fiatu.

Prodaja Krajslera italijanskoj kompaniji bila je jedini način da se izbegne likvidacija jednog od najevećih američkih proizvodjača automobila.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chrysler%20fiat%201.jpg

Izvršni direktor Fiata Serđo Markione konačno je, posle šest meseci bitke, preuzeo kontrolu nad prezaduženim američkim Krajslerom...Na osnovu sklopljenog ugovora, Fiat će imati 20 odsto udela u novom Krajsleru, a Markione će biti na čelu treće po veličini američke autokompanije.

Za 20 procenata učešća u novoj firmi, Fiat će Krajsleru obezbediti tehnologiju za proizvodnju manjih, štedljivijih i ekološki čistijih vozila...

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ce Italiajni znati dobro da iskotiste ovaj poslovni potez :rolleyes: ,za povratak na jedno od najvecih svetskih trzista na svetu,SAD,jeste nezgodan trenutak,svetska krize itd,ali bolje ikad nego ikad,setimo se samo da su japanci,upravo zahvaljujuci prodaji i uspehu na americkom trzistu,u auto industriji,danas to sto jesu :thumbup: ,nadam se da ce i Fiat iskoristiti tu sansu,a ko zna mozda se i opet pojavi Jugo Amerika ;) ,naravno kao drugi auto sa fiatovim znakom,sto bi i nama svima znacilo,ako i nasoj privredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je završena maratonska priča oko Fiatovog dogovora sa Chryslerom, stižu zanimljive informacije o njihovim budućim planovima, među kojima posebnu pažnju privlači mogućnost da se modeli Alfa Romea u Americi plasiraju sa oznakom Dodgea, a Dodge modeli u Evropi sa značkom Alfe.

Za sada je to samo jedan od mogućih scenarija, ali ništa još nije odlučeno. Konačna odluka o strategiji za ova dva brenda bi naime trebalo da se donese do kraja jula.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ta fuzija i prodaja dodge-a sa Alfinim znakom :blink: ,u Evropi,nece oskrnaviti autenticnost i orginalnost sportske italijanske marke,jer ipak mi Dodge malo mirise na konfekciju :ermm: ,a Alfa se do sada uspesno odupirala globalnim trendovima bezlicnosti :respect: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat%20500c%20by%20diesel%2011.jpg

Američki Krajsler, koga je nedavno preuzela grupa investitora s Fiatom na čelu, prodavaće četiri modela italijanske kompanije čiju će osnovu činiti mali kompaktni automobil Fiat 500, izjavio je direktor obe firme Serđo Markione.

Krajsler, koji je izašao iz bankrota 10. juna, najverovatnije će prodavati kabriolet, karavan i sportsku veziju Abarth, pored manjeg putničkog vozila Fiat 500 sa četiri sedišta, kazao je Markione.

Kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska komisija odobrila je Fiatu kupovinu američkog Krajslera, koji je nedavno bankrotirao, ističući da ta kupovina nikako neće uticati na privrednu konkurenciju u Evropskoj Uniji.

Fiat će u novom preduzeću pod nazivom "Krajsler grup LLC", koje će odmah početi da radi, imati udeo od 20 odsto i za to će američkoj kompaniji obezbediti tehnologiju za proizvodnju manjih, štedljivijih vozila.

Krajsler posluje, pre svega, u Severnoj Americi, odakle potiče 90 procenata njegovog prometa i nema niti jednu fabriku u Evropi, navela je Evropska Komisija u obrazloženju svog stanovišta da Fiat može da preuzme tog američkog proizvođača. Spajanjem aktivnosti Krajslera i Fiata biće stvorena grupacija koja bi svojim poslovanjem mogla da konkuriše najvećoj evropskoj automobilskoj kući, nemačkom Folksvagenu, ističu analitičari.

Američka vlada će tom novom preduzeću odobriti pozajmicu od 4.7 milijardi dolara, koja bi trebalo da bude vraćena tokom narednih osam godina.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrysler-Fiat.jpg

Krajsler će za dve godine ponovo uspeti da vrati na put profitabilnosti, posle mera koje su preduzete za ozdravljenje svetskog auto-sektora i mera stabilizacije u samoj kompaniji, ocenio je direktor Fiata Serdjo Markijone, koji je u junu preuzeo posrnulu američku autokompaniju.

"Mogu da nas vidim da poslujemo sa profitom u naredna 24 meseca", pre izvršenja poreskih obaveza, kazao je Markijone.

On je uveren da će Krajsler donositi zaradu pošto je kompanija odlučila da ne gomila zalihe već da poštuje volju kupaca, ocenjujući da bi se akcije Krajslera ponovo mogle naći na berzi posle 2010. godine.

Čelnik Fiata je rekao da italijanska kompanija nema plan ulaganja svežeg novca u Krajsler, u kome je odlukom američke administracije stekao 20 procenata akcija, na osnovu ugovora o prenosu Fiatove tehnologije izrade manjih i štedljivih automobila.

Markijone je uspeo da potpuno preokrene lošu sudbinu Fiata iz 2005. godine pre nego što je u junu stao na čelo bankrotirane američke kompanije. On je najavio da će petogodišnju strategiju oporavka Krajslera obelodaniti 4. novembra.

Kada se Markijone prihvatio posla izvršnog direktora Fiata, vrednost akcija italijanske auto firme 2005. godine na berzi je iznosila 5.60 evra, da bi za manje od dve godine njihova vrednost utrostručena, a od dnevnog gubitka od dva miliona eura, danas je dnevna zarada italijanske grupacije pet miliona eura.

Prošlog meseca na sajmu u Frankfurtu Markijone je kazao da je naišao na "čitavu gomilu iznenađenja" kada je u junu preuzeo kontrolu nad bankrotiranom američkom firmom.

kompletna vest - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrysler usvaja Fiatove modele

Novoosnovana Chrysler grupa uskoro će predstaviti program proizvodnje novih automobila, koji će se snažno oslanjati na vozila italijanskog partnera Fiata, dok će nekada najveći proizvođač vozila na svetu morati da odustane od izrade većine vlastitih modela, objavio je Wall Street Journal.

Pozivajući se na izvore upućene u planove kompanije, list američke poslovne elite navodi da novi plan, koji će biti predstavljen 4. novembra, predviđa povratak Fiatove sportske robne marke Alfa Romeo u SAD početkom 2012. godine.

Bivši auto-gigatnt Chrysler će, četiri meseca pošto je izbegao bankrot, na američko tržište uvesti i Fiat 500.

Fiat i Chrysler takođe rade na nekoliko novih vozila s najnovijom Fiatovom tehnologijom za prodaju u SAD, uključujući četiri putnička automobila tipa sedan koji će biti spremni do 2012. godine, piše list.

Italijanska grupacija planira da izgradi novu proizvodnu liniju za montažu Fiata 500 u Meksiku, do 2011. godine, dok će se modeli Alfa Romea izrađivati u SAD od 2012. godine.

Chrysler i Fiat su u junu postigli dogovor o strateškoj saradnji i formiranju novog svetskog auto-giganta, pošto je italijanska kompanija ušla u neizvesnu misiju spasavanja bankrotiralog američkog giganta.

Fiat je dobio 20 odsto akcija Chryslera bez direktnog ulaganja novca, u zamenu za obezbeđivanje najnovije tehnologije izrade manjih ekoloških automobila. Italijani mogu da povećaju udeo na 35 odsto i da postanu većinski vlasnici američke kompanije ako se ispune očekivanja iz potpisanog ugovora i kada Chrysler vrati novac koji je u njegovo spasavanje uložila američka vlada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen petogodišnji plan Chryslera i Fiata

Kao što je bilo i najavljeno, 4. novembra su saopšteni planovi Chryslera i Fiata za narednih pet godina na američkom tržištu.

Nakon neuspešnog pokušaja da se za njega pronađe novi vlasnik, Chrysler je nedavno odlučio da se

proizvodnja sadašnjeg Dodge Vipera ipak nastavi, iako je prvobitno bilo planirano da se ona obustavi u decembru ove godine.

Najnovija vest međutim glasi da će proizvodnja konačno prestati u julu 2010. godine, a pre nego što se to desi, napraviće se serija od 500 komada specijalne verzije ovog modela o kome za sada nema konkretnijih detalja.

Međutim, to neće biti i kraj za Viper, budući da je novi model u pripremi (uz pomoć italijanske strane), a treba da se pojavi u 2012. godini.

Vest o prestanku proizvodnje sadašnjeg Vipera, odnosno najava novog, u stvari predstavlja samo početak velikih promena u američkoj kući.

Dodge će naime do 2014. godine predstaviti više novih modela, od kojih će tri koristiti Fiatove platforme. To se odnosi na automobile B, C i D segmenta, dok će sadašnji Caliber, Avenger, Journey i Caravan doživeti modifikacije. Takođe, novi Dodge Charger muscle sedan će debitovati do kraja ove godine.

U ponudi i dalje ostaju Nitro, Challenger i Dodge Ram pick-up modeli (ovi potonji će 2012. doživeti modernizaciju). S druge strane, sadašnji Dodge Dakota će biti ukinut sa modelskom godinom 2011.(zameniće ga novi pick-up srednje veličine).

Ni tu nije kraj, budući da će Dodge u četvrtom kvartalu 2010. u svoju ponudu uvrstiti i potpuno novi SUV/Crossover model za 7 putnika.

Jeep će početi da koristi Fiatove platforme od 2013. godine, a iz ponude odlaze Compass i Patriot, koji će 2012. biti zamenjeni jednim modelom C segmenta na platformi Fiata

Jeep takođe priprema manji SUV iz B segmenta za 2013., a i Liberty (u Evropi Cherokee) će takođe koristiti Fiat platformu. Sadašnji Liberty inače tokom naredne godine očekuje doterivanje.

Što se ostalih modela tiče, novi Grand Cherokee stiže u drugom kvartalu 2010., a Wrangler će doživeti velike modifikacije 2011.

Jeep će takođe koristi i novi slogan: "I live. I ride. I am. Jeep."

Chrysler će zadržati MPV model Town & Country, dok će sadašnji Sebring i Sebring Cabrio dobiti zamenu u vidu novog sedana srednje klase. PT Cruiser i definitivno odlazi sledeće godine, dok je Chrysler 300 sedan spreman za start tokom sledeće godine

Ovde i napomena da će Chrysler na Salonu u Detroitu (januar 2010.) zvanično predstaviti i svoj novi logo.

Takođe, Fiat će se vratiti na američko tržište, i to u četvrtom kvartalu 2010., a Alfa Romeo 2012.

Fiatova paleta će biti ograničena samo na Fiat 500 (ukupno četiri verzije), dok će Alfa lansirati nekoliko novih modela za američko tržište.

Fiat 500 će se proizvoditi u Meksiku, od četvrtog kvartala 2010. biće dostupan sa 1.4L MultiAir motorom, a godinu dana kasnije i sa 1.4 MultiAir turbo agregatom.

Za sada inače nije potvrđen dolazak i Fiata 500C kabrio na američko tržište.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Fiata Serđo Markione, koji je istovremeno i šef američkog Krajslera, najavio je da će italijanska autokompanija povećati udeo u Krajsleru sa sadašnjih 20 na 35 odsto u naredne dve godine, prenele su agencije.

Prvih pet odsto povećanja udela u vlasništvu stići će nakon što Krajsler počne da proizvodi Fiat 500 u njegovoj fabrici u Dandiju, a dve sledeće kupovine akcija zavisiće od povećanja Krajslerove distribucije vozila izvan Amerike i od montiranja novih energetski efikasnih automobila u SAD, dodao je Markione.

U naredna 24 meseca moramo da dostignemo 35 odsto deonica u Krajsleru, istakao je Markione i naglasio da je najvažnije da američki auto-gigant nastavi sa sprovođenjem plana stabilizacije kompanije čiji su dosadašnji rezultati "vrlo dobri." Markione je posle razgovora sa akcionarima u petak u Torinu odlučno branio Fiat, najvećeg poslodavca u zemlji, od kritika da kompanija napušta italijanske korene udruživanjem sa Krajslerom i drugim inostranim partnerima.

On je naglasio da su takve kritike "neosnovane" i da uprava kompanija pokušava da što više ojača robnu marku Fiat. Markioneova je vizija da napravi takvu kompaniju koja će postati dovoljno snažan "igrač" na međunarodnioj sceni kako bi preživela recesiju i posrtanje prodaje kola u svetu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvršni direktor Fiata Serđo Markione (Sergio Marchionne), koji upravlja Krajslerom, kaže da će Fiat u 2011. povećati udeo u toj kompaniji sa sadašnjih 20 na 35 procenata. Povećanje udela u akcijama američke kompanije od pet procenata trebalo bi da stupi na snagu u četvrtom tromesečju ove godine ili u prva tri meseca 2011.

Fiat očekuje da će povećati udeo u akcijama Krajslera, najpre na 25 procenata, lansiranjem novog malog gradskog automobila Fiat 500 na tržište SAD sa Fiatovom tehnologijom MultiAir motora u januaru. Drugih pet procenata povećaće se uvođenjem vozila koje prelazi 40 milja sa jednim galonom goriva, negde na kraju 2011. godine, istakao je Markione. Konačno, poslednjih pet procenata trebalo bi da se obezbedi međunarodnom distribucijom Krajslerovih proizvoda, koju je Markione povezao sa prodajom vozila u Latinskoj Americi, pre svega u Brazilu.

Fiat je stekao 20 odsto akcija u Krajsleru nakon što je posrnula američka kompanija izbegla bankrot uz finansijsku pomoć američke vlade sredinom 2009. godine, u zamenu za ććzelenećć motore i tehnologiju izrade malih automobila. Italijanska grupacija takođe ima opciju kupovine dodatnih 16 procenata akcija u Krajsleru, čime bi obezbedio udeo od 51 odsto, ali to zavisi od tempa vraćanja Krajslerovog duga američkoj vladi.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat preuzima 51% Chryslera?

sergio%20marchionne_wide_main_a.jpg

Fiat SpA koji poseduje 20 odsto udela u Chrysler Group LLC, mogao bi da otkupi i više od 50 odsto udela u američkoj kompaniji i to pre javne ponude deonica koja je planirana do kraja ove godine.

- Veoma je moguće, ne znam tačno kada, ukoliko Chrysler odluči da izađe na berzu tokom 2011. godine, izjavio je Serđo Markione, direktor oba proizvođača na Milanskoj berzi.

Fiat je 20 odsto udela otkupio nakon reorganizacije posle bankrota kompanije 2009. godine i dobio prostup manjim motorima Chryslera u SAD, pristup američkom tržištu mogućnost prodaje italijanskih modela koji troše ispod 5.9l na 100 km.

Markione je prošlog meseca najavio da se razmatra prevremena otplata državnog kredita SAD i Kanade pre 2013. godine, čime bi Fiat dobio mogućnost povećanja udela u kompaniji za 16 odsto.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je povećao udeo u američkoj kompaniji Krajsler na 25 procenata. Prethodno je Fiat ispunio zahtev vlade u Vašingtonu da u SAD započne sa proizvodnjom novog motora male potrošnje goriva. Fiat je 2009. od američke vlade dobio udeo od 20 odsto u Krajsleru za preuzimanje upravljanja u tom auto-gigantu, koji je nešto pre toga prošao kroz stečaj, a može da dobije još 15 odsto akcija ako ispuni neke vladine zahteve.

Izvršni direktor Fiata Serđo Markione kaže da je njegova kompanija dobila udeo od još pet odsto u Krajsleru zahvaljujući tome što je u fabrici u gradu Dandi, u saveznoj državi Mičigen, počela da proizvodi novi četverocilindrični motor.

Italijanska auto-kompanija je blizu tome da ostvari još dva zahteva vlade u Vašingtonu i dobije još deset odsto akcija Krajslera, pa se Fiatovo rukovodstvo nada da će do kraja godine biti u posedu 35 odsto akcija američke firme, rekao je Markione.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marchionne: Chrysler ponovo rođen pod Fiatom

sergio%20marchionne_wide_main_a.jpg

Krajsler je ponovo rođen pod Fiatovim rukovodstvom, izjavio je direktor obeju kompanija Serđo Markione pošto je američki autogigant u prošloj godini zabeležio bolje rezultate poslovanja od očekivani.

''Rezultati koje je postigao Krajsler minule godine u proizvodnji i na sektoru finansija, nadmašili su naša očekivanja,'' kazao je Markione pošto je kompanija iz Detroita zatvorila prošlu godinu operativnim profitom od 763 miliona dolara, na prihod od 41.9 milijardi dolara.

''Održali smo naše obećanje da lansiramo 16 novih vozila u poslednjih 12 meseci. Ta vozila su najbolji svedok Krajslerovog ponovnog rođenja,'' rekao je Markione. Krajsler je povećao udeo u prodaji na američkom tržištu sa 8.8% u 2009., na 9.2% u 2010., a na tržištu Kanade sa 11 na 13 odsto. Kompanija koja se pre dve godine našla pod stečajem, očekuje da okonča 2011. sa neto profitom od 0.2 do 0.5 milijardi dolara i prihod od 55 milijardi dolara. Markione je, međutim, naglasio da ''posao nije završen'' i da predstoji mnogo toga što se mora učiniti da bi se ispunili ciljevi iz petogodišnjeg plana.

Krajsler je u stečajnom postupku osnovao novu grupaciju u junu 2009., nakon što je dva meseca pre toga zatražio sudsku zaštitu od bankrota. Fiat je preuzeo 20 odsto vlasništva Krajslera razmenom nove tehnologije za izradu manjih, energetskih automobila, a stekao je i pravo upravljanja kompanijom. Fiat je nedavno povećao udeo u vlasništvu Krajslera na 25 odsto, sa 20 odsto, a kao jedna od opcija je da italijanska kompanija postane većinski vlasnik Krajslera koji prethodno mora da vrati kredite američkoj vladi uzetih za spasavanje kompanije.

Fiat je već krenuo sa prodajom Fiata 500 na tržištu SAD, a uslediće i modeli Alfa Romeo. Markione je najavio da će se Krajsler vratiti na tržište akcija u drugoj polovini 2011., ali još nije odlučeno kada će i koliko će deonica biti pušteno u prodaju. Krajsler je bio u kolapsu kada je Fiat preuzeo kontrolu na tim američkim auto-gigantom pre samo 19 meseci. Sada, pod upravom Fiata, kompanija je na ivici poduhvata da počne da ostvaruje profit.

Grupa Krajsler objavila je da je dramatično smanjila gubitke u četvrtom tromesečju i 2010. godini i predviđa da će neto zarada u 2011. biti između 200 do 500 miliona dolara.

Prošle godine u ovo vreme mnogi dileri robnih marki Krajslera upozoravali su da očekuju jednu tešku godinu. Prodaja je opala, a u njihovim izložila bilo je samo nekoliko novih proizvoda. Kompaniji je bila potrebna pomoć američke vlade od 12.5 milijardi dolara da bi preživela u 2009. Uz to, kompanija je godinama bila u dugovima i proizvodila malo novih automobila. Od 16 novih ili obnovljenih modela, pet novih vozila je izrađeno u poslednje dve godine, brže nego što je normalno, tri ili četiri godine. Među novitetima se nalazi veliki sedan 300, Jeep Grand Cherokee, sportsko-terensko vozilo Dodge Durango...

Markione je ohrabrio inženjere da rade na novoj tehnologiji ili novom dizajnu, nešto što se nije dešavalo pod ranijim Krajslerovim vlasnicima. Očekuje se da će Krajslerovi novi modeli, kao što je Cherokee dati veliki podsticaj kompaniji. Prodaja tog sportsko-terenskog vozila koje se pojavilo u junu, porasla je minule godine 70 odsto.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

chrysler%20200%2021111.jpg

Fiat je postigao je dogovor o preuzimanju akcija "Krajsler grupe" od američkog ministarstva finansija u vrednosti od 560 miliona dolara, čime je okončana veza američke administracije sa kompanijom iz Oburn hilsa, prenele su agencije. Fiat posle sporazuma koji je postignut kasnije u četvrtak postaje većinski vlasnik sa 52 procenata u "Krajsleru" koji tom transakcijom prekida vezu sa američkom vladom, 30 meseci nakon što je administracija odobravanjem desetine miljardi dolara kredita spasila kompaniju od kolapsa.

Izvršni direktor Fiata, Serđo Markione izjavio je da dogovor "ubrzava pitanje integracije čiji je cilj stvaranje globalne, efikasnije i konkurentne komapnije za izradu automobila" i da predstavlja garanciju izvesne budućnosti "Krajsler" grupe koja se pre dve godine našla pred bankrotom. U dokumentu koji je potpisan juče, Fiat je pristao da plati 500 miliona dolara za šest odsto vlasništva američke vlade u "Krajsleru." Italijanska kompanija će takodje platiti 75 miliona dolara za akcije ministarstva finansija kako bi preuzela većinu kompanije, od čega će 15 miliona dolara biti uplaćeno na račun kanadske vlade koja takodje poseduje manji broj akcija. Krajsler je na ime pomoći od američkih vlasti dobio ukuno 12.5 milijardi dolara, uključujući 8.5 milijardi dolara kredita administracije predsednika SAD Baraka Obame. U maju je "Krajsler" otplatio 5.1 milijardu dolara kredita dobijenih od američke vlade, šest godina pre nego što je predviđeno.

Fiat je pre dve godine postao vlasnik 20 odsto akcija "Krajslera" na osnovu razmene tehnologije energetski efikasnih modela, u aprilu je povećao udeo na 30 odsto, krajem maja na 46, a sada poseduje više od 50 odsto akcija američke firme.

Krajsler se našao pod sudskom zaštitom od bankrota 2009. godine posle kreditnog kraha i recesije koja je drastično smanjima prodaju kola. "Krajsler" će 10. juna obeležiti dve godine od kada je izašao iz sudske zaštite od bankrota uz pomoć američke vlade i Fiata, koji je dobio pravo kontrole nad američkom auto-kućom. Početkom ove godine, Markione, šef obe komapnije najavio je mogućnosot potpunog udruživanja Fiata i Krajslera pod zajedničkim rukovodstvom. Markione računa da bi udružene firme mogle da prodaju 6.6 miliona vozila do 2014. godine, što je izuzetno ambiciozan plan imajući u vidu da su Fiat i Krajsler montirali svega nešto preko 3.6 miliona vozila minule godine.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...