Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi R8 V10 5.2 FSI quattro

Recommended Posts

Audi R8 V10 5.2 FSI quattro

Još jedna varijanta poznatog modela R8. Ali, nije ovo bilo koja varijanta, već najjača i najbrža…
5.2L desetocilindraš sa 525KS pri 8.000 obrtaja, 530Nm obrtnog momenta pri 6.500 rpm u lakom aluminijumskom telu, uz pogon na svim točkovima i gomilu ugrađene najbolje tehnike koju Audi ume da napravi, obećavaju vrhunske karakteristike. Sa izvučenih preko 100KS po litri radne zapremine ( 100.9 KS ) i odnosom prema težini automobila koji u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem ima 1620 Kg., ustvari znači da po 1KS dolazi tek malo više od 3Kg. koje ona mora da ''nosi''. Taj odnos snage i težine je impresivan.


Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-03.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-20.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-12.jpg
Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-38.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-39.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-51.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-50.jpg

 

Iskustvo koje je Audi stekao tokom godina učestvujući na Le-Manu je umnogome doprinelo da se napravi ova vrhunska verzija modela R8. V10 motor nema turbo, nema kompresor, dakle potpuno atmosferski motor, ali sa trkačkom tehnologijom u sebi koja se pre svega ogleda u FSI direktnom ubrizgavanju gorva. Common rail sistem ubacuje gorivo u cilindre pod pritiskom do 120 bar. Taj pritisak rasprši benzin u fine kapljice, maksimlano pospeši njegovo sagorevanje, što se ne odrazi pozitivno samo na snagu, već i na prihvatljivu potrošnju. Iako ta stavka ne zanima vlasnike ovog i sličnih automobila, ova verzija Audija R8 sa automatskim menjačem prosečno troši malo ispod 14L na svakih 100 Km.


Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-06.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-18.jpg
Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-17.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-40.jpg

 

Uz sve to, motor je izuzetno lak što je bio još jedan od razloga zašto će se baš on ugrađivati ( bez dodatnih prerada ) i u verziju Audi R8 GT3 racing od proleća 2009. godine. Njegova težina je 258Kg, što je npr. samo 31Kg. više nego verzija sa dva cilindra manje. 3.9s do 100 Km/h i još 8 sekundi do 200 Km/h. Maksimalna brzina je 316 Km/h.


Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-53.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-55.jpg

 

Audi R8 V10 5.2 ima menjač sa 6 stepeni prenosa. Manuelni menjač dolazi u standardnom paketu opreme, dok je sekvencijalni R tronic ponuđen kao opcija. Izmena stepena prenosa traje oko jedne desetine sekunde ,a Audi sa obe varijante menjača ima posebno dugme za brzi start iz mesta koji omogućava kontrolisano proklizavanje...Pogon na svim točkovima omogućava vozaču da ranije doda gas pri izlasku iz krivine, ali omogućava boju upravljivost i kontrolu. Šasija Audija R8 nudi dinamičke performanse ali i udobnost na dugim relacijama. Raspodela mase je 44% napred i 56% nazad.


Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-32.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-37.jpg

 

Svaki sportski automobil mora biti čvrst ali istovremeno i lake konstrukcije. Kod ovog Audija je to dovedeno do maksimuma. Audi Space Frame ( ASF ) je tehnologija kojom je sve to postignuto. Aluminijumska konstrukcija, V10 motor ukupne težine od samo 210 Kg. pri čijoj izradi je korišćen i ultra laki magnezijum.

Unutrašnjost je luksuzna, sa kvalitetom obrade i izbora materijala koji se naročito kod ovog Audija ne može dovoditi u pitanje. Mnogo stvari je ostavljeno kupcu na volju, tako da unutrašnjost može biti napravljena baš u onoj boji kože ili sa onim ukrasima koje kupac zahteva. Čak se i posebni koferi, odnosno putne torbe mogu napraviti po želij kupca koje će biti prilagođene prostoru za prtljag koji Audi nudi. Sa međuosovinskim razmakom od 2.65m tog prostora ima sasvim dovoljno jer je ovo ipak sportski automobil. Ispod haube 100l prostora, a iza sedišta još 90l zapremine prtljažnog prostora.
Klima, grejanje sedišta, alarm kao i Bang & Olufsen audio sistem su standard.


Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-47.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-48.jpg Audi-R8-V10-5-2-FSI-quattro-49.jpg

Audi R8 V10 5.2 FSI quattro će se pojaviti u Nemačkoj u drugom kvartalu 2009. godine uz osnovnu cenu od 142.400 eura.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto znamo Audi je od pre par godina vlasnik lamborghinija,a mislim da je R8 kruna njihove saradnje,naravno u korist audija-vlasnika,jer ako se vratimo malo u istoriju audi nije imao ovakve superautomobile,a lambo nije znao sta ce sa njima,tako da je R8 spolja 100% audi ali ispod lima sto se tice konstrukcije i tehnickih resenja mislim da tu dosta ima zabarske rabote,naravno imao je i audi besne quttro modele 80-ih i pobedjivao je skoro na 24 sata le mana sa tdi motorom,ali lambo je lambo-vecita ekskluziva,i daj boze da ovaj audi dozivi slavu nekih italijanskih modela kao sto je naprimer lamorghini miura o koji se koliko god redak bio otimaju kolekcionari i nepitaju za cenu,i tu je upravo glavni problem sa ovim R8-napravljen je u saradnj sa lamborghinijem i u njemu je dosta njegovih tehnickih resenja a miuru je napravio lamborghini sam pre toliko godina bez audija ili nekog drugog,a evo i nekoliko fotki tog klasika-ciju sudbinu zelimo i R8

Pq15ZfM9.jpg

Pq15ZuK0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno za Miuru, auto koji svakako zaslužuje poseban post, je i to da je tu prvi put viđen obrtomer sa skalom od 1-10.

Na pitanje novinara gde je crveno područije, odgovor Lamborghinija je bio:

"Tamo gde prestaje vaša hrabrost".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam zasto ali ja bi pre vozio dizel verziju, auto je strasno kako dobro izgleda svaki dan ga gledam parkiranog kod mene u ulici i placem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

audi%20r8%20spyder%20444.jpg

Nakon prošlogodišnje promocije Audija R8 Spyder sa V10 motorom, Nemci planiraju još nekoliko novih verzija R8-ice.

Pre svega, u planu je slabiji ali i pristupačniji R8 Spyder sa 4.2 litarskim V8 agregatom od 420 konja, ali i ojačani i olakšani R8 RS inspirisan trkačkim R8 LMS modelom. Uz veću upotrebu karbon fibera, ovaj sportski R8 RS će odlikovati i jači 5.2 FSI V10 motor. Kada ovaj potonji R8 stiže na tržište još nije poznato, mada pojedini izvori navode da na njega neće biti potrebno još mnogo da se čeka.

Što se e-tron concepta tiče stvari stoje ovako. Audijev e-tron concept je bio jedan od zanimljivih noviteta poslednjeg Salona automobila u Frankfurtu i, mada su mnogi mislili da se to nikada neće desiti, ovaj sportista na elektropogon će se naći i u serijskoj proizvodnji. To je najavljeno još početkom oktobra prošle godine, a u međuvremenu su stigle i nove informacije. e-tron će se naime u prodaji naći od 2012. godine, ali samo u limitiranoj seriji od 1.000 komada. Cena još nije poznata, ali je sigurno da će biti iznad modela R8.

Audi e-tron u koncept formi inače raspolaže sa snagom od 230kW/313KS, može do elektronski ograničenih 200 km/h, ubrzanje do 100 km/h savladava za 4.8 sekunde, a autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznosi 248 km.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

audi%20r8%20v10%201.jpg

Audi R8 V10 je imenovan za Svetski automobil sa najboljim performansama na ceremoniji dodele nagrada za Svetski automobil godine na Sajmu automobila u Njujorku. Ovo je drugi put da R8 osvaja nagradu za automobil sa najboljim performansama: R8 V8 je osvojio ovu nagradu 2008. godine.

Razvijen zajedno sa quattro GmbH, Audi R8 V10 ima motor sa deset cilindara sa direktnim ubrizgavanjem od 5.2 l koji razvija 386 kW (525 KS), dostiže ubrzanje od 0 do 100km za samo 3.9 sekundi i dostiže najveću brzinu od 316 km/h. Karakteriše ga Audi tehnologija kao što je quattro permanentni pogon na sva četiri točka, laka aluminijumska karoserija i inovativna svetla u LED tehnologiji.

Ovo je već druga nagrada Svetski automobil sa najboljim performansama za Audi R8: prvobitna V8 verzija je osvojila istu nagradu 2008. godine. Bilo da kupac odabere R8 sa V8 ili sa V10 motorom, dobiće svetskog pobednika automobila sa najboljim performansama. Ovo je treći put da Audi osvaja ovu nagradu za pet godina koliko se ona dodeljuje: RS 4 je 2007. godine proglašen za Svetski automobil sa najboljim performansama.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi R8 GT

audi%20r8%20gt%201111.jpg

Novi R8 GT je olakšana i ojačana verzija Audija R8 sa 5.2 FSI V10 motorom, koji će biti proizveden u limitiranoj seriji od samo 333 komada. Cena za R8 GT je već saopštena i ona u Nemačkoj iznosi 193.000 evra.

Što se motora tiče, sada pomenuti agregat razvija 412kW/560KS i 540 Nm obrtnog momenta (odnosno 35 konja i 10 Nm više od osnovnog Audija R8 V10), što je, u kombinaciji sa 100 kg manjom težinom (sada 1525 kg, zahvaljujući, između ostalog, i novim delovima od karbon fibera), dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno na 3,6 sekunde, dok je maksimalna brzina povećana na 320 km/h. Po fabričkim podacima, potrošnja na 100 km iznosi 13,7 litara goriva...

audi%20r8%20gt%2011.jpg

audi%20r8%20gt%201.jpg

Pogon je naravno na sva četiri točka, menjač je šestostepeni R tronic, a deo paketa su i podešavajuće ogibljenje, karbon-keramičke kočnice (diskovi 380 mm napred i 356 mm pozadi), aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 235/35 napred i 295/30 pozadi), LED prednja svetla, fiksno zadnje krilo, novi zadnji difuzor, GT oznake, alkantara u enterijeru itd.

audi%20r8%20gt%20111111.jpg

R8 GT će biti dostupan u četiri boje, i to Samoa Orange, Suzuka Gray, Ice Silver i Phantom Black.

audi%20r8%20gt%20111.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SR Auto Group Audi R8 V10 Valkyrie

BvRWJ.jpg BvUqS.jpg BvWW0.jpg

Ovaj atraktivni Audi R8 V10 u crnom izdanju je delo firme SR Auto Group a nazvan je Valkyrie.

U najkraćem, SR Auto je za R8 V10 Valkyrie upotrebio PPI Razor delove od karbon fibera (prednji otvori za vazduh, pragovi, zadnji difuzor...), a deo paketa čine i H&R opruge, Advance One ADV7.1 točkovi (20 x 8.5 napred i 20 x 11 pozadi), zatamnjena svetla, SR prerađeni enterijer...U kratkoj vesti se ne pominje eventualno povećanje snage motora.

BvZq9.jpg Bw0Vi.jpg

Bw3pr.jpg Bw8oJ.jpg BwaTS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anderson Germany Audi R8 V10 Racing Edition

Anderson%20Audi%20R8%20V10%20111.jpg

Novi tjuning paket kompanije Anderson Germany za Audi R8 V10 je nazvan Racing Edition i, pored pojačanja motora na 580KS (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motrora, novi filter za vazduh, novi izduvni sistem), podrazumeva i novi aero kit i komplet 19-inčnih aluminijumskih točkova (sa gumama 235/35 napred i 295/30 pozadi).

Aero kit sadrži elemente od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, zadnji difuzor, zadnji spojler...), retrovizore od ugljeničnih vlakana kao i doteranu unutrašnjost (koža, elementi od ugljeničnih vlakana, narandžasti detalji...)

Anderson%20Audi%20R8%20V10%2011.jpg

Anderson%20Audi%20R8%20V10%201111.jpg

Anderson%20Audi%20R8%20V10%201.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anderson Germany Audi R8 Hyper Black Edition

Audi%20R8%20Hyper%201111.jpg

Anderson Germany predstavlja još jedan dorađeni Audi R8, i to sa 5.2 V10 motorom. Nazvan je Audi R8 Hyper Black Edition, a u skladu sa imenom, karakterišu ga crni eksterijer, crni točkovi od 19 inča, kao i zatamanjena stakla.

Audi%20R8%20Hyper%20111.jpg

Audi%20R8%20Hyper%2011.jpg

U paketu su takođe i delovi od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, zadnji spojler i difuzor, kućišta retrovizora), novi sportski izduvni sistem, kočiona klešta u Racing Orange boji, modifikovana dvobojna unutrašnjost (detalji od ugljeničnih vlakana, koža, alkantara...), kao i pojačni V10 motor koji umesto fabričkih 525KS sada ima 589KS.

Audi%20R8%20Hyper%201.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo juche je jedan R8 novi bio na misheluku :)

200064_1599164898883_1228838216_31260934_7040518.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redizajnirani Audi R8 sledeće godine

audi%20r8%20limited%2011.jpg

Iz Audija najavljuju još atraktivniji i snažniji sportski model R8. Kako je najavljeno, sledeće godine možemo očekivati da na tržište stigne redizajnirani model koji će, osim manjih vizuelnih izmena, biti i nešto snažniji. Što se promena tiče, za sada se pominju manje izmene na prednjem i zadnjem braniku, novi svetlosni sklop i LED svetla.

Što se snage tiče, bazni model sa 4.2 V8 motorom će biti pojačan sa 420 na 440 konjskih snaga, dok će snažniji 5.2 V10 dobiti nekih petnaestak konja. Osim toga, očekuje se i blago osveženje GT i GT Spyder modela.

Više informacija biće dostupno pre predstavljanja.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...