Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Znam da je recimo u Merivi toliko kratak prenos stavljen na 1.3 motor, da je potpuno besmisleno, 120 voziš na 3200rpm, bolest, gradom lagano petom možeš voziti i to bez da se guši auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa izgleda je isti menjac, jer isto ide 120 na 3200 ;) U svakom slucaju, nisam vozio nista drugacije od atmo benzinca, da bi barem malo smisleno isao (za moje pojmove), mora da se predje u gornju polovinu obrtaja ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inace, sto se tice poredjenja benzina vs. dizela - kao pogonskog goriva, dizel ima vecu energetsku vrednost po litri od benzinca, tako da se sa litrom dizela moze dobiti  vise energije nego sa litrom benzina :)

 

 

Poenta kod dizela je da se manje energije rasipa na toplotu, zato manje trose, potrebno je manje goriva za isti rad, zato se zimi sporije greju :)

 

Sve to stoji,ali to je beznacajno kada pricamo o performansama dizel vs benzin.

Svi znamo kako (ne)ide Golf sdi.

 

Da nije turbine ova tema ne bi ni postojala.

A sve vecom ugradnjom puzica u benzince dizeli gube svoj glavni argument.

 

Jeste da ih sada ima znatno manje na nasem trzistu.Ali to je uslovljeno prosecnom staroscu vozila na nasim ulicama koja su starija od 10 god.

Kod novih auta taj procenat je mnogo veci.

A o zemljama EU da ne pricam.

Obejtkivno 1.4 turbo benzin ide bolje nego moj jtd.

 

Ne bi bilo korektno da sam ja to rekao iako sam stekao isti utisak :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vule je lepo napisao par strana ranije. Vodi se dijalog benz vs nafta, u odnosu šta ko vozi. Nije mi jasna priča, sad se pojavio ovaj motor, sad će da konstruišu sa tri turbine ! Kolege, kad ćemo mi to da kupimo, da li ćemo uopšte da kupimo, koliko je to izdržljiv motor, koliko košta održavanje istog.

Ne želim nikoga da baksuziram, užasno mnogo košta kad rikne jedna turbina, a zamislite kad riknu dve.

Ajmo malo realnosti, pričamo o onome šta vozimo ! Koliko ljudi učestvuju na ovoj temi sa turbo benzincima i sa atmo dizelima ?

Kao mala deca, kad porastem biću direktor :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne pricamo o Tesli na elektro pogon ili Toyoti na vodonik :D

 

Ti automobili su danas realnost.Naveo sam vec i primer naseg foruma gde ima nekoliko predstavljenih i gde su ljudi porucili i cekaju da im se isporuce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa GDE, KO, KOLIKO TROŠI, KAKO SE PONAŠA, KAKVI SU UTISCI ?

Sad ću da prelistam celu temu, da ih pronađem !

Za mene je to Tesla-mobil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vec par puta hocu da komentarisem pa se suzdrzavam, poenta naslova je dizel vs benzin kao pogonska goriva, a ne kao tehnika konkretnih motora.

Onda ne bi trebali porediti 8v i 16v motore, nego trazi se nacin da se diskvalifikuje turbodizel koji u vecini slucajeva urinira po benzincu.

Ima xyz ozbiljnih testova od renomiranih auto novinara gde su poredili benzince, atmosferca sa turbakom ili kompresorom i nijednom niko nije prigovorio.

Evo test gde je novi turbo m3 popisao vremesnog rs4, vi bi ste verovatno rekli da je m3 nula za rs4 kada mu skines turbo...

Ne verujem sta citam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema je kompleksna i moze se sagledati iz vise uglova i razlicite stvari se mogu porediti.

Sta je tu sporno?

 

Eto moze se porediti gorivo nezavisno od tehnologije agregata a moze se porediti i sa uvazavanjem tehnologije u kojoj se to gorivo koristi.

 

Ja sam se ukljucio u raspravu kad je spomenuto da ni jedan benzinac ne povlaci ispod 2000 Rpm i diskutovao sam samo o tome jer mi drugi aspekti ove rasprave nisu zanimljivi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sve vecom ugradnjom puzica u benzince dizeli gube svoj glavni argument.

A koji je to glavni adut?

Da nije snaga?

Ne ona je samo pride a glavni je potrosnja a nju kao adut sigurno dizel jos ne gubi.

Tvoj 1.2 16v 80ks benzinac, trosi vise nego moj 1.9 16v 140ks dizel u istim sasijama, a zamisli koliko onda vise trosi kao tvoj sa turbom?

Da, mom je skuplja registracija i odrzavanje, ali daleko udobnija i laksa voznja, dugotrajniji motor sigurno, a o performansama bi bilo jako glupo polemisati.

Rekao sam vec par puta i benzin i dizel su dobri, svaki na svoj nacin, nekome ovo nekome ono vise odgovara i zato ne volim da komentarisem u ovoj temi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda je osnovno da se gledaju agregati slicne nabavne cene i snage, pa da se porede troskovi eksploatacije i performanse u praksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tehnologija se menja konstantno, i ne moze se raspravljati previse o izvedbi motora. Jedino sto bi po meni imalo smisla je raspravljati o pogonskinm gorivima i to za koliko novca moze da se dobije snage, obrtnog momenta, zagadjenja i ostalih parametara u slucaju benzinca i dizela. To da li ima turbo, dva turba, da li je atmo, da li je ceo motor crna kutija i sl, ne sme da ima uticaja. Tesko da ima smisla ogranicavati raspravu.

 

Ako sam sa benzincem dobio dobre performanse, sto bih sad bio diskreditovan ako ima turbo? Mogu da budem diskreditovan sa "to kosta boga oca, trosi ko nenormalan, kvari se brzo" (argumenti i dokazi). Nismo deca pa da kazemo, ne mozes da se igras s nama, imas turbo na benz, mi prihvatamo samo turbo na dizelu.

 

inace je tema za kokice i limunadu :)

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koji je to glavni adut?

 

Torque.

Po meni.

 

glavni je potrosnja a nju kao adut sigurno dizel jos ne gubi.

 

Ne gubi.Ali se ta razlika toliko smanjila da uz skuplju cenu dizela od benzina vise nece biti znacajan faktor.

Bar ne za nekog ko prelazi manje kilometraze.

 

Valjda je osnovno da se gledaju agregati slicne nabavne cene i snage, pa da se porede troskovi eksploatacije i performanse u praksi.

 

Naravno :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A realno da se svađamo ovde je bespredmetno.

Da valja samo jedan motor onaj drugi bi prestao da se proizvodi, zar ne?

Svaki motor ima svoju ciljnu grupu.

Pa pre 20 godina da smo vodili ovu raspravu, šta mislite kako bi se odvijala?

Zamisli Stila sa atmo dizelom, 3000 kubika i 60 konja ;)

Ja sam ceo život vozio benzince a prvi dizel koji sam upalio bio je moj JTD.

Dizel mi se više sviđa jer se lakše vozi i stvarno dobro ide.

A ako ćemo o ekonomičnosti (nabavna cena, registracija,potrošnja, održavanje, dugovečnost), ja mislim da nema boljeg rešenja od 1.3mjet motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htedoh da napišem nešto i vidim da je Joshi napisao sve što mislim :D

 

@Zhorz ima i 1.3 sa dužim petobrzincem. Npr:
 

 

Inače, što se isplativosti tiče ja smatram da je Punto 1.3 neprikosnoven.

 

A za poređenje automobila mislim da još nemamo pravo da kudimo i hvalimo turbo benzince.

 

2 komada koja sam ja vozio asm dobio na po 200km i više ih nisam video. Možete da zamislite kako mi je bilo onda bitno da li im smetaju obrtaji i  gaženje kada treba da pređem 160km na Autobahn-u i 40 na magistrali i da ne vidim više auto.

Pojma nemam da li će takvom automobilu turbina trajati 50 ili 350 000km, kako mu kvačilo podnosi obrtni moment i tako dalje.

Jedino što za sada znam je da lepo idu, a za ostalo ćemo već videti za par godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se kome sviđa je jedna stvar a karakteristike su drugo.
Bez namere da ističem bilo koju vrstu agregata bacam akcenat na trenutne standarde i propise od kojih smo za sada prilično udaljeni.
Međutim, kako u ovoj zemlji sve ide od nazad tako očekujem da će se strožije norme uvoditi pre nego se ostvare uslovi za njihovu primenu.
Zato me neće čuditi da se jednog dana probudim pa da shvatim da ni GAS kao pogonsko gorivo nije ekološki prihvatljivo. O ostatku neću da mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne funkcionise tako pogon po pitanju obrtaja ;) No svidja mi se ova tema, kad god neko napise neko iskustvo koje dizel ne podize u nebesa, odmah nije bio ispravan :laughing: I bas i drugi 1.3JTD sa kojim sam imao iskustvo je imao bas totalno iste simptome neispravnosti i bas je isto tako vozac demonstrirao njegove osobine kao moje iskustvo sa ovim 1.3JTD na 2000km :laughing: Bese neka prica da 1.3 nema varijabilnu turbinu, onda ako se ta pali na 1700 obrtaja, mogu misliti kako je sa varijabilnom, odmah u leru pun bust gura :laughing:

 

Pazi , da je ispravna sigurno ne bi povlačila tek od 2500 već od 2000 ako govorimo o Corsi D , koja se isto ponaša kao i Grande.

Što se tiče Corse C njena peta je jako slična Puntovoj dakle 0,76 dok je diferencijal sporiji 3,55:1 u odnosu opet iso Punto 3.353:1.

Što se tiče varijabilna vs obična tj Grande sa 75 KS i 90 KS ja nisam primetio neku razliku. Oba su mrtva do 2000 o/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mijajlović

U pravu si. Ne treba biti epohalno centriran kako je to definisao Pijaže.

Tako se verovatno pre 150 godina kočijaš smejao onom u automobilu jer ne može uzbrdo i glavi se u blatu :)

Edited by joshibeast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane ako imaš negde informaciju napiši za GP Evo 1.3 85ks prenose. Baš me zanima da li je ovo na ovom klipu tačno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ti bolje poređenje.

 

Našao sam test Fiat (nije više Grande) Punto 1.3 MJT II 85 KS (ECO model 90 g/km CO2)
V max 173,3 km/h pri 3500 o/min
potrošnja
90 km/h- 4,29 l
130 k/h- 6,58 l
grad- 5,49 l
otvoreno- 5,05 l
autoput- 7,14 l
0-100 km/h- 13,6 s
0-130 km/h-25,8 s
Elastičnost
70-90 km/h- 7,7 s
70-120 km/h-19,8 s
kočnice
100 km/h-0- 45,4 m
130 km/h-0- 74,1 m
masa 1090 kg
Stim što ovaj Punto ima duži dif 3,053 u odnosu na 3,562.


 

 

 


Fiat (Grande) Punto TwinAir 0,9
85 ks/5500 145 Nm/2000
V max 171,9 km/h-5700
130 km/h VI-3600 o/min
potrošnja
90 km/h- 4,6 l
100 km/h-5,3 l
130 km/h-7,57 l
140 km/h-8,47 l
grad- 8,50 l
otvoreno- 6,13 l
autoput - 8,33 l
0-100- 12,5 s
1268 kg
H-149 cm

Ford Focus SW 1.0 EcoBoost
125 ks/6000 170-200 Nm/1500-4500
196,8 km/h-5150 o/min V
potrošnja
90 km/h-5,21 l
130 km/h- 8,33 l
grad - 8,00 l
otvoreno-7,35 l
autoput- 9,17 l
0-100- 10,9 s
1232 kg
H-148 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane ako imaš negde informaciju napiši za GP Evo 1.3 85ks prenose. Baš me zanima da li je ovo na ovom klipu tačno.

Ja bih voleo da je tačno, ali čisto sumnjam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Punto 1.3 MJ Pop 85 KS

85 KS/3500 o/min

200 Nm/1500 o/min

prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min

1. 3,909:1................................................37.3 km/h

2. 2.238:1...............................................65,2 km/h

3. 1.444:1..............................................101,1 km/h

4. 1.029:1..............................................141,9 km/h

5. 0.767:1..............................................190,3 km/h

R 3.909:1................................................37,3 km/h

Diferencijal..................................................3.053:1

Gume

175/65 R15...........................................O=1.857 m

120 km/h V............................................2522 o/min

130 km/h V............................................2732 o/min

150 km/h V............................................3152 o/min

max..............173,3 km/h...........................3642 o/min

0-100 km/h...................................................13.6 s

0-130 km/h.....................................................25,8 s

norma....................................................4.4/2.9/3.5

masa...................................................1090/1665 kg

Grande Punto 1.3 MJ

75 KS/4000 o/min

190 Nm/1750 o/min

prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min

1. 3,909:1.............................................32.02 km/h

2. 2.238:1.............................................55.93 km/h

3. 1.444:1.............................................88.70 km/h

4. 1.029:1............................................121.66 km/h

5. 0.767:1............................................163.22 km/h

R 3.909:1..............................................32.02 km/h

Diferencijal..................................................3.560:1

Gume

175/65 R15...........................................O=1.857 m

120 km/h V............................................2940 o/min

130 km/h V............................................3186 o/min

150 km/h V............................................3676 o/min

max..............170 km/h...........................4166 o/min

0-100 km/h...................................................13.6 s

0160 km/h.....................................................77.7 s

norma....................................................6.2/3.5/4.5

masa...................................................1105/1665 kg

Grande Punto 1.3 MJ

90 KS/4000 o/min

200 Nm/1750 o/min

prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min

1. 3.818:1...............................................32.0 km/h

2. 2.053:1...............................................59.5 km/h

3. 1.302:1...............................................93.9 km/h

4. 0.959:1.............................................127.4 km/h

5. 0.744:1.............................................164.2 km/h

6. 0.614:1.............................................199.0 km/h

R 3.545:1................................................34.5 km/h

Diferencijal.................................................3.720:1

Gume

185/65 R15..........................................O=1.894 m

120 km/h V/VI..............................2922/2412 o/min

130 km/h V/VI..............................3166/2613 o/min

150 km/h V/VI..............................3653/3015 o/min

max.......175 km/h.......V/VI...........4262/3517 o/min

0-100 km/h...................................................11.9 s

0-160 km/h...................................................47.4 s

norma....................................................5.9/3.7/4.5

masa..................................................1130/1690 kg

Grande Punto 1.6 MJ

120 KS/3750 o/min

320 Nm/1750 o/min

prenosni odnosi......................brzina pri 4000 o/min

1. 3.818:1...............................................32.6 km/h

2. 2.158:1...............................................57.7 km/h

3. 1.300:1...............................................95.8 km/h

4. 0.959:1.............................................129.9 km/h

5. 0.744:1.............................................167.4 km/h

6. 0.614:1.............................................202.9 km/h

R 3.545:1...............................................35.1 km/h

Diferencijal.................................................3.650:1

Gume

185/65 R15..........................................O=1.894 m

120 km/h V/VI..............................2867/2366 o/min

130 km/h V/VI..............................3106/2564 o/min

150 km/h V/VI..............................3584/2958 o/min

max.......190 km/h........V/VI..........4540/3747 o/min

0-100 km/h.....................................................9.6 s

0-160 km/h...................................................28.4 s

norma...................................................5.9/4.1/4.8

masa..................................................1190/1750 kg

Grande Punto 1.9 MJ

120 KS/4000 o/min

280 Nm/2000 o/min

prenosni odnosi..........................brzina pri 4000 o/min

1. 3.818:1...............................................35.5 km/h

2. 2.053:1...............................................66.1 km/h

3. 1.302:1.............................................104.2 km/h

4. 0.959:1.............................................141.5 km/h

5. 0.744:1.............................................182.4 km/h

6. 0.614:1.............................................221.0 km/h

R 3.545:1...............................................38.3 km/h

Diferencijal.................................................3.350:1

Gume

185/65 R15..........................................O=1.894 m

120 km/h V/VI..............................2632/2172 o/min

130 km/h V/VI..............................2851/2353 o/min

150 km/h V/VI..............................3290/2715 o/min

max.........190 km/h.......V/VI.........4167/3439 o/min

0-100 km/h...................................................10.0 s

0-160 km/h...................................................29.1 s

norma...................................................7.5/4.5/5.6

masa..................................................1205/1765 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...