Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
artichoka

Kupovina auta - Punto mk.1 ili mk.2 kao opcija

Recommended Posts

Pozdrav ljudi, spremam se da kupujem auto i razmatram Puntisu izmedju ostalih. Budzet je do 4k. Auto kupujem glavom ovog puta pa cu vam objasniti detaljnije koji su zahtevi i sta mi treba od informacija od vas :)

Pre svega treba mi auto koji uz redovno odrzavanje i kupovinu dobrih delova nece da mi stane na putu. E sad to povlaci za sobom auto za koji je odrzavanje jeftinije jer cu pre voziti low budget auto kome mogu da priustim dobro odrzavanje nego neki auto iz snova koji ne mogu da odrzavam kako treba.

Kola vozim 90% po gradu ostatak su vikendi po Srbiji, tj par stotina km u cugu.

Preferiram benzinca tj plin posto dizel ne volim da vozim a i bojim se kad nesto rikne da skupo kosta - lakse mi je mesecno da odvajam za pristojno odrzavanje nego odjednom da dam vise stotina eura za neki deo.

Od opreme bih volela centralnu i podizace ostalo mi je sasvim nebitno. Klima mi ne treba - ne koristim je sto je super posto su kola bez klime jeftinija :)

Sad pitanja :)

1. Da li se u moju pricu bolje uklapa Punto 1 ili 2? Mozda je bolje da razmisljam o 1, u dobrom stanju ili solidnom - da dam manje para u startu i onda ulozim da bude full. Ili da ipak jurim noviji auto, tj novije godiste i sve sto ide uz to. Ima li neke znacajne razlike u pouzdanosti izmedju 1 i 2 i ceni delova?

2. Da li je mnogo skuplje odrzavanje za 1.4 motore nego za 1.1 tj 1.2? Ne bezim od slabijeg motora ukoliko naletim na dobar primerak posto znam da ok ide i zadovoljava moje potrebe ali priznajem da volim jace aute pa bih preferirala neki 1.4 (btw, cisto informativno koliko kosta odrzavanje za GT u odnosu na "obicne" :D)

3. Kontam da Punto 1 i 2 dobro podnose plin, e sad je tu cena ugradnje, sve dvojke imaju plasticnu granu a svi 1 metalnu ili se tu varam?

4. Da li kod Sportinga ima neke razlike u motoru ili je razlika samo u opremi?

Tnx, imacu ja jos pitanja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ako je u dobrom stanju nije bitno da li je punto 1 ili 2, a kako su sada cene pale za 4k imas lufta da kupis mk2 i ulozis da bude kako ti kazes full..

2. GT jeste skuplji i malo komplikovaniji, moj je predlog 1.2 8v ili 16v svejedno, mala razlika u ceni odrzavanja, a oko 20KS...

3. Punto 2 definitivno ima plasticnu usisnu i ugradnja pristojnog plina je oko 650 evra, ali 1.2 8v stvarno toliko malo trosi da je mozda cak i nepotreban plin...

4. Sporting je uglavnom 1.2 16v sa dosta opreme.

E sad, ono sto nisam napisao je da postoji i punto 2 JTD koji doduse kosta sad po novim cenama oko 4k i ne bi ti bas ostalo para, ali je motor JTD maltene neunistiv, a redovno odrzavanje je jos i jeftinije od benzinaca jer nemas svecice i kablove, vec samo 3 (ili 4) fitera i 4.5 litra ulja. Ali ako volis benzince moj ti je predlog ovaj "Fiat Punto mk2 1.2 8v" da jako jeftino vozis i odrzavas i uzivas u voznji... Ako mozes zaobidji vanove i ex vanove.

Pozz i srecno sa kupovinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bih se složio sa Manfredom i dodao da ja navijam za JTD :D kao i to da je danas kupovina auta bez klime čist mazohizam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, super brz odgovor :unworthy:

mala razlika u ceni odrzavanja vs 20ks :wub: I love it... samo nesto ih ne vidjam cesto po oglasima :question:

Koliko trosi taj 1.2 8v po gradu? 7-8l? To i nije tako malo ako se uzme cena benzina i plina i verovatnoca da ce cena benzina opet da skace.

Ne znam, mozda i probam taj JTD, tj odem - vidim - provozam, ali kako da izbegnem VAN (verovatno da ne gledam bele i crvene) i da znam 100% pravu kilometrazu?

Ma sta ce mi klima, otvorim oba prozora i vozim brzo :) ne volim shokove kad izlazim iz ladnih kola kao ni vestacki vazduh a nemam toliko godina da bi mi vrucina smetala :)

Edited by artichoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze sto se potrosnje tice, uzmi 1.3 multijet, meni po gradu kad vozim normalno ne moze da predje potrosnja 5.5 l, znaci krece se od 5 do 5.5 a prosli vikend sam isao do NS i resetovao sam board da racuna prosecnu potrosnju kad sam krenuo u NS i kad sam se vratio presao sam 210 km za to vece, prosecna potrosnja je bila 4 l. A i odrzavanje nije nista spektakularno skupo. Ko god je vozio 1.3 multijet moze ti reci samo reci hvale. Malo trosi, ide odlicno, jeftina registracija... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

stoji sve to za m-jet ali ne uklapa se u budzet...

@arti

pravu kilometrazu nikada neces saznati jer je to u danasnje vreme relativan pojam, a vanovi obicno imaju nepreklopiva sedista, zadnju klupu od golfa, presli su mnogo kilometara i ubiveni su u pojam blago recheno... ima izuzetaka, ali ne mnogo

1.2 8v moze da trosi i 5 po gradu, ali tu nema ni b od brze voznje, to moze da potvrdi novosadista punto abarth. ugradnja plina na taj buduci auto se isplati samo u slucaju zadrzavanja auta i aktivne voznje u naredne dve do tri godine.

najbolje je da povedes nekoga ko se malko razume u te "van-ne van" i ostale kombinacije pa da sa njim pogledas kola.

jos pitanja?

Edited by Manfred

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh, drug, drugarica, ne menja pricu

5 znaci nije realna potrosnja a koliko cu zadrzati auto zavisi od toga kakav primerak nadjem i kako se pokaze, znaci mozda bude 2 godine dok ga ne otplatim mozda i 5-6 ako se ok pokaze. ja generalno gledam da zadrzim kola sto duze ali opet ne mislim o tome unapred...

kad bude jos pitanja, a bice ih, javicu se ne brini :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenad je pogresio, ne ti ;)

Ja za taj budzet i zahteve preporucujem Punto mk2 1.2 8V. Malo trosi, pouzdan, jeVtin za odrzavanje, a klimu i onako neces. Vozi ga neko vreme na benzin, belezi potrosnju, pa stavi na papir za koliko vremena bi ti se isplatilo ulaganje od 650€ za plin. Verujem, ne bas brzo :)

Punto mk1 je ipak 10-tak godina star auto za koji vise ne mozes da ocekujes da neces ulagati cesce.

Inace, ja bi na tvom mestu prikupio jos navaca, pa pazario 1.9jtd ili noviji 1.3mjet. Jesu dizeli, ali svaka im cast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema preko 4k. Jednostavno da sam rekla do 3k vi biste bili u fazonu nategni do 3.5, da sam rekla da je budzet 3.5 bilo bi dodaj do 4. Znaci 4k ili manje od 4k :)

Ako ne nadjem nista pristojno uzecu UNA ili juga i gotovo :) Stekam pare onda za sledeci.

Slazem se da je enterijer u MK1 mnogo lepsi, jos kad vidim dvojku sa onim plavim sedistima nije mi dobro. Meni je cak i spolja kec lepsi, al ajde, to pokusavam da zanemarim.

Stefane koliko vozis taj auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako te ne mrzi svrati na okuplanje sledeću nedelju kod intera, biću ja i vili sa ex vanovima mk2, i još mnogo puntića,

pa pregledaj koji ti je lepši - verovatno vilijev jer je crven, a i mnogo je sređeniji (a i čini mi se da ga prodaje),

ali ni moj nije mnogo ružan, a imaš celu priču o njemu u delu foruma predstavljanje auta članova - punto 1.3 multijet ....

potrošnja mu je zadovoljavajuća, održavanje umereno, a cena mu je bila 3400eur + registracija u septembru ...

a ima ih sad još jeftinije i ex-vanova i pravih putničkih.... seka je sve zeznula...

jedino što ima baš ta plava sedišta....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ali ni moj nije mnogo ružan....

e necemo sad da zalazimo u prichu chiji je lepshi ili tvrdji... ;)

hint za plava sedista : presvlake ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma kakav jugo ako si za fiat uno mk2 lii punto km1 uzmi onaj od 1108 ccm/motori su isti , ja taj imam u svom unu i jedino što radim je da mu redovno menjam ulje i filtere i svećice, do sad sam sa ovim autom prešao oko 37000 km i prezadovoljan sam sa njim ako hoćeš da se voziš jeftino uzmeš punto mk1 1,1 na plin potrošnja je oko 10-11l plina. Moj predlog ti je da biraš glavom a ne srcem, koliko god smešno zvučalo stavi sve na papir pa tek onda kupuj...

Srećno!

Edited by uros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno, mislimo na potpuno iste stvari. Kada vidim ta plava sedista i one plasticne naslone za glavu meni nije dobro.

Takodje me izludjuju i tapaciri vrata sa onim "fragilnim" kvakama.

Meni je MK2 u verziji sa dvoja vrata malo lepsi od MK1, al' nista specijalno.

Ja moj vozim skoro mesec dana :D , presao sam oko 800 km. Ne znam kakav je za odrzavanje, ali znam da ide fantasticno, ubrzava super, upravljiv je... Jedino mi se ne dopada sto je malo servo tvrd ( mnogo je laksi na Bravu ). Auto je pravo momacki ( moze i devojacki ).

Docicu jedan dan i ja na okupljanje pa mozes pogledati i mog Puntica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj komšija ima mk2 sa tapacirima trula višnja boje to je tek :sick:

ali presvlake su čudo...

Edited by uros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auti sa foruma su zanimljivi za kupovinu jer imaju dokumentovanu istoriju.Moze se mnogo videti i sta je bilo sa autom i ko je gazda itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ne znam baš koliko si u pravu, ko zna koliko je vlasnika promenio taj auto i šta je sve rađeno na njemu, jedino ako je auto kupljen nov, pa je čovek prvi eventualno drugi vlasnik sa tim da odlično poznaje prvog vlasnika :lol: , al sam ga zakomplikovao

Share this post


Link to post
Share on other sites

O svakom autu sa foruma mozes da nazres neku istoriju,a na pijaci si spreman da te na brzaka namoluju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Docicu jedan dan i ja na okupljanje pa mozes pogledati i mog

Au bre momci al ste zapenili kad se pojavila devojka, sta vam je danas? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prolece,prolece,svi se nude na probnu voznju.E sta ti je mladost..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da se slozim sa konstatacijom o plavim sedistima iz mk2. Jos kad ih vidim u crvenom puntu, najezim se. Kod mene su inace siva (kao i tapacirung vrata), ali se ne vide zbog presvlaka, a zadnja klupa mi je karirana :D

Btw, stefane, zasto brave na mk2 nazivas "fragilnim"? Meni deluju poprilicno cvrsto i izdrzljivo, a i nisam imao problema sa njima.

gx1oa170.jpg

Btw, nasloni za glavu nisu plasticni nego gumAni, a i postoje verzije sa standardnim naslonima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na unutrasnje brave. Meni deluju meko i krhko. Znao sam da je neka guma, al' sam je metaforicno nazvao plastikom. Moj Punto ima standardne naslone za glavu.

@Manf, to nam je drugarica sa Cannona , i nisam nudio probnu voznju ;) . Plus, ja volem mladje od mene, to bi vec trebao da znas :D

Edited by stefanves

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...