Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Drugar je tako pijan+umoran zaspao ispred zgrade u autu, zakljucao se i hrce ... kad je cuo galamu i viku otvori oci i pogleda, a ono neko zvao policiju i hitna pomoc na putu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pijem ladno mogu da polozim vozacki ispit pred najgorom komisijom. Od kafane lagano do kuce. Rizican sam kad sam trezan.  :laughing:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: pridruzujem se....

Edited by bane 17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da napravite kafansku temu na forumu :D da ne ofujem ovu :D to vece sam popio 8l spricera i lepo sam ja dovezao do kuće kroz pola grada ali pred kućom kraj :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve same laži, posebno u vezi jačine pića u poređenju.

Ko je bre taj Vujanić?! Odakle je došao?!

Njegovi nisu pekli rakiju, očigledno.

Zvuči mi kao pripadnik ovih današnjih modernih sekapersa.

Ubiće nas više ova njihova statistika nego alkohol koji je opterećen akcizom. S tim u vezi, odakle će tada namicati u buđ(dž)et kada se smanji prodaja pića. Uvešće akcize na toalet papir, možda?!

Šupljoglavci i gejevi!

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmene Zakona o saobraćaju

 

policajac%20saobracaj.jpg

 

Kako prenose Novosti, tvorci izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja najavljuju neke drakonske mere za alkoholisane vozače. Predloženo oduzimanje dozvola i zaplena automobila. Vozilo će se tretirati kao predmet kojim je izvršeno krivično delo Spuštanje granice za vožnju u alkoholisanom stanju, kazneni bodovi i visoke novčane kazne za pijanstvo za volanom nisu doneli očekivane rezultate kada je sigurnost na putevima u pitanju. Zato država planira da pooštri mere i implementira ih u buduće izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja. Među najdrastičnijim rešenjima, koje će možda uskoro važiti na našim drumovima, jeste trajno oduzimanje dozvole, pa čak i automobila. Stručnjaci su saglasni da su ove dve „pretnje“ vrlo bitne kako bismo smanjili broj alkoholisanih vozača i dugoročno smanjili broj nesreća i stradanja u saobraćaju. U toku su pripreme izmena ZOBS, a usvajanje je najavljeno za kraj ove godine.

 

- Agencija za bezbednost saobraćaja od samog početka radi na ovom pravnom aktu, a mnoge od najavljenih mera smo i ranije želeli da unesemo, ali javno mnjenje nije bilo pripremljeno - kaže za „Novosti“ direktor ABS Krsto Lipovac. - Poseban osvrt biće na povratnike, kažnjavanje i edukaciju. I sada postoji jedan poprilično savremen zakon u tom pogledu, jer su i vrlo niske doze alkohola zabranjene. S druge strane, prvobitna ideja da se za najozbiljnija pijanstva ide u zatvor zamenjena je visokom novčanom kaznom, što nikako nije dobro. Mislim da je za takve slučajeve bitno da postoji kazna zatvora. Lipovac smatra da trajno eleminisanje vozača i vozila iz saobraćaja mogu da budu dve izuzetno efikasne metode. Kao dobar primer spominje se Nemačka, u kojoj ako se vozač uhvati sa većom količinom alkohola, nadležni organi odmah traže da se on podvrgne lečenju.

 

- U toj situaciji on potpisuje sa državom ugovor da narednih šest meseci neće uopšte piti alkohol i da u svakom trenutku mogu da ga testiraju bez obzira na to da li vozi ili ne - objašnjava naš sagovornik. - To podseća na doping kontrolu sportista. U bilo kom trenutku, bilo gde mogu da ih pozovu nadležne službe i zatraže testiranje. To je zaista napredan metod i pokušaćemo da neke od tih instrumenata ugradimo u zakon. Lipovac kaže da uvek postoje oni vozači kojima oduzimanje dozvole ništa ne menja, jer oni bez obzira na sve nastavljaju da sedaju za volan. Za takve ljude mera bi trebalo da bude oduzimanje vozila, ali uz napomenu takvi slučajevi čine izuzetno mali procenat. Tvorci zakona objašnjavaju da će se vozilo tretirati kao predmet kojim je izvršeno krivično delo. Takva kaznena politika prvi put je sprovedena u Americi i dala je dobre rezultate.

 

Nulta tolerancija

Verovatno najdrastičnija izmena će biti da vozači ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi, kaže profesora Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji je jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS-a. Do sada je to bilo predviđeno samo za profesionalne vozače, ali profesor Vujanić kaže da nema razloga da bilo ko pije kada vozi.

 

Alko-brave

U Engleskoj, Švedskoj i Norveškoj uveden je sistem privremenog i trajnog oduzimanja dozvole i kontrole vozača sa alko-bravama. Oni kojima je privremeno oduzeta dozvola nakon vraćanja moraju da uvedu alko-bravu u automobil. Ovaj sistem funkcioniše tako što pre svakog paljenja motora vozač mora da se testira na alkohol i ako nije pio automobil može da se upali. U suprotnom brava se blokira na određeno vreme. U slučaju da je vozaču dodeljena alko-brava, a policija zaustavi automobil bez nje, vozačka se trajno oduzima.

 

Prezeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platiće pivare i vinarije kome treba i neće biti usvojene izmene koje će obuhvatati 0 promila. Treba misliti i na taj ekonomski aspekt cele priče. :)

Realno, problem u saobraćaju ne mogu napraviti oni koji imaju do 0.3, već oni koji imaju više, a ne budu kažnjeni. Međutim, pošto nikada nije moguće uhvatiti sve koji imaju preko 0.3, tj. pijani su, onda bi trebalo raditi na dva koloseka:

 

- prevencija. Pojašnjavanje ljudima zašto nije dobro i koga sve ugrožavaju. Kampanje, edukacija, sve...

- kazna. Za one gde ne uspe prevencija, onda kazna. Ali, ako uspe prevencija onda će biti manje ovih koji piju i onda će ih biti lakše uhvatiti veliku većinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam se samo, hipotetički, šta će biti kada svi učesnici prestanu piti?!

Šta će im tada biti izgovor i pokriće za radna mesta u izmišljenim agencijama?

Gde je kraj nebulozama?

Nemojte me pogrešno shvatiti. Ja ne pijem, posebno kad vozim i osuđujem svako svesno kršenje i ugrožavanje, ne tolko zakona, koliko ljudskih života.

Međutim, kada imam ispred sebe na drumu neki rumunski terenac, naših tabli, kako ne može da uhvati svoju traku a u njemu sede gospoda u kravatama kako da verujem u sve te njihove priče o sprovođenju zakona?!

Zakon i ovakav kakav jeste, mogao bi iznedriti rezultate kada bi se primenjivao!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uskoro nove i strože kazne za vozače
 
kamere.jpg
 
Kako prenosi RTS, izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da se nađu pred poslanicima do kraja godine. Članovi radne grupe predložili su nekoliko destina novih kategorija prekršaja i isto toliko novih pravila u ponašanju koje bi vozače mogli da čekaju već sledeće godine. Izmenama Zakona biće obuhvaćena i nova kategorizacija nasilničke vožnje. Do sada je to bilo preticanje preko pune linije, kolone vozila i dvostruki prolaz kroz crveno svetlo. Sada stručnjaci žele da u Zakon ugrade još dva primera ovakvog ponašanja - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.
 
''Vožnja preko 80 kilometara u naseljenom mestu i preko 150 kilometara na auto-putu mogli bi da se kategorišu kao nasilnička vožnja jer time vozač potpuno svesno krši neki propis'', ističe Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja. Konkretan predlog je i da se dozvoli parkiranje na trotoaru svuda gde je to zakonski moguće, jer je sada strogo zabranjeno osim ako parking servis to nije odredio. Takođe, treba dozvoliti preticanje motokultivatora ili traktora iako je linija puna jer se time ubrzava saobraćaj.
''Gde je to moguće, treba omogućiti preticanje poljoprivrednih mašina jer one usporavju saobraćaj. Traktori razvijaju od 30 do 40 kilometara na čas i oni više svojim kretanjem čine saobraćaj nebezbednim više nego ostali učesnici'', objašnjava Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
 
U Komitetu za bezbednost saobraćaja kažu da treba poooštriti kaznenu politiku.
''Treba nagraditi savesne i još više kazniti nesavesne vozače. Treba pooštriti kazne i pre svega treba još bolje precizirati ulogu putara, koji do sada nisu odgovarali ni u jednom slučaju'', navodi Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. U okviru promena Zakona predlaže se i veće odvajanje novca iz budžeta za bezbednost saobraćaja. Ta sredstva treba usmeriti ka projektima koji su realni i praktični. Njima će se finansirati kružni tokovi, novi trotoari, semafori i zaštitne ograde. Agencija za bezbednost saobraćaja biće nadležna za kontrolu trošenja tih sredstava, kako bi se sprečile zloupotrebe.
 
 
----------------------------------------------
 

Sada stručnjaci žele da u Zakon ugrade još dva primera ovakvog ponašanja - vožnju motocikla na zadnjem točku i prekoračenje brzine u naseljenim mestima ili na auto-putu.
 
''Vožnja preko 80 kilometara u naseljenom mestu i preko 150 kilometara na auto-putu mogli bi da se kategorišu kao nasilnička vožnja jer time vozač potpuno svesno krši neki propis'', ističe Krste Lipovac, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja...
 
Hoćemo da šaljemo Email pomenutom da nam obrazloži zbog čega jedan direktor sebi dozvoljava lupetanje gluposti....samo, ovo moramo finije da formulišemo... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu oni da uvode sta god hoce, dok se ne uvedu propisi da vaze za sve jednako nece se nista promeniti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da ce stvarno primeniti novi zakon da mladi vozaci do 24 god starosti ne mogu upravljati vozilom jacim od 1.4 i maksimalno 80ks 

Edited by acca90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesavesnim vozačima oduzimanje kola

 

518727436547456c1f3166642951334_orig.jpg

 

Beograd -- Nesavesnim vozačima bi u određenim drastičnim slučajevima kršenja zakona moglo da trajno bude oduzeto vozilo, najavili su iz policije.

 

Ministarstvo unutrašnjih poslova je predstavilo predloge izmena Zakona o saobraćaju usmerene ka većoj bezbednosti na drumovima kojima je predviđena oštrija kaznena politika u nekim slučajevima.

Predložene izmene tog zakona, koje će se uskoro naći u parlamentu, predstavio je ministar unutrašnjuih poslova Nebojša Stefanović, naglasivši da je njihov cillj spasavanje života svih učesnika u saobraćaju. Stefanović je istakao i da se predloženim izmenama pooštrava kaznene politika, istakavši da će se istovremeno pojačano raditi na prevenciji i edukaciji.

Nakon učestalih nesreća u kojima život gube uglavnom mladi ljudi, formirana je Radna grupa za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti u saobraćaju, na čijem je čelu potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Kako je obajvljeno, predlozi bi trebalo da budu gotovi naredne nedelje, a najavljeno je da će se zabrana upravljanja vozilima od 23 do pet ujutru proširiti sa onih koje imaju probne vozačke dozvole na sva lica starosti do 21 godine, kao i ograničenje snaga vozila kojima mogu da upravljaju. Najavljena je nulta tolerancija za alkohol za vozače do 21 godine, veće kazne za vožnju maloletnih lica bez odgovarajućih sredstava obezbeđenja.

"U mnogim zemljama sveta postoje ograničnja za ulazak mladih do 21 godine u klubove i to nije bez razloga. Beograd se reklamira kao jedan od 'najludjih' gradova za provod u Evropi, dok u isto vreme u Zagrebu, Ljubljani, Beču, Cirihu... posle 22 sata skoro da nema nikog na ulicama", napomenuo je pomoćnik ministra saobraćaja Saša Stojanović. On je dodao da mladi u Beogradu izlaze tek u 23 sata kada na ulicama ima puno alkohola i droge. "Potrebna je najšira akcija po pitanju edikacije i da tu veoma važnu ulogu ima porodica, predškolske i školske ustanove", rekao je on.

 

Preuzeto sa B92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci u vremenu o 23.00 do 05.00 casova nece moci da upravlja ni lice koje ima probnu vozacku dozvolu kao ni lice koje ima vazecu trajnu vozacku dozvolu a sve to starosti do 21 godine

Edited by acca90

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa kako da primeti,ima odredjena mesta gde se vrsi kontrola, ne moze svaki stanovnik ove drzave da ima jednog dezurnog policajca koji ce ga pratiti,ovaj sa bmw-om isao na svoju ruku,nije naiso na policiju i izvuko se,mada sada ga je ugasio

Edited by acca90

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema dovoljno ljudi, stalno su u pokretu,intervencija koliko hoces,za svakakve gluposti ljudi zovu a oni moraju da izadju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvar je jer nemamo adekvatan kazneni sistem u institucijama koji im gledaju kroz prste (dobar mali, prvi mu je put, neće više.... i slične fore). Kad su poginule one sestre, isto u BMW-u, vozač je uhvaćen pa pušten pa na kraju osudjen na neku smešnu kaznu. Šta reći o našem sudstvu koje je tako postupilo u najgorem slučaju saobraćajnog prekršaja koji je imao dvostruki smrtni ishod i to sestre, alo, ugasio pola porodice....

 

Koliko sam pročitao i ovaj klinja živi u nekom bogatom kraju, može da vozi BMW-a, ko zna kakvu će vezu roditelji potegnuti da mali prodje sa blažom kaznom....

Dok se za takve situacije drakonski ne počne kažnjavati, država samo šalje poruku da će počinioci proći sa blagim kaznama. 

Džaba nama i zakoni i sve kad imamo maketu od sudstva preko izvršnih organa do države...

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dok zakon ne bude vazio sa sve, ginucemo...

Ne moze da vazi za sve, ja u zivotu nisam popio, a ispastacu zbog budala, i necu moci do 21 godine da vozim auto normalne kubikaze, i jos gore,necu smeti od 23-06 da vozim... sto ce mi dozvola onda?

Sto je najgore, budala ce divljati i sa 1,4 i 2,0 isto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...