Jump to content
FAS Goran
zaki

Fiat Punto mk.2 - cena, prednosti, mane, šta gledati / iskustva i mišljenja

Recommended Posts

Okej, jasno je otprilike.

Ono sto je meni problem je cinjenica da, fiestu znam da je odrzavana i solidna i gledam samo koji je auto bolje uzeti u smislu kvaliteta. 

Npr. sinoc ovde citam da se neki ljudi bore sa potrosnjom na autu, tipa, naglo im skace na po 12-13 litara. Video sam da nekima board ne pokazuje toliko, ali da auto ipak trosi dosta vise. Naravno, ovo mi nista ne znaci, jer svaki primerak auta je za sebe (svaka serija), ali me zanima generalno, ako je fiesta 5 puta kvalitetnija od punta classic, mozda treba uzeti nju, dok ako su priblizni po kvalitetu, noviji auto sa manje kilometara na satu je svakako bolja opcija.

 

@Bogisha, okej hvala. Cisto gledam kvaliteta radi.

Edited by Miljankg90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemaš tu neku preveliku razliku u kvalitetu zapravo. To su kola negde približno istog kvaliteta i klase. A Punto sa 30k pređenih, i Fiesta sa 120k pređenih.... Nije za poređenje. Ti verovatno nećeš ni stići do tog broja na kom je Fiesta već sada, prodaćeš ga i preći u nešto drugo, itd. A Punto je auto koji se višestruko isplaćuje kroz malu potrošnju sa plinom, i jeftino održavanje svake vrste (trap/limarija/servisi/itd). A to što kažeš da si video da ljudi pišu svašta... Rećiću samo: Auto mora da se održava ispravnim da bi ti služio kako treba. Sve kolege će se bar sa tim složiti. :)

Al ipak treba sam da odlučiš, i srećno ti bilo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Sredi tek kad se pokvari" je kardinalna greška. "Ne diraj dok radi" , ista priča. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto sa manje km je svakako logicna varijanta ali to je zastavin Punto koji je losijeg kvaliteta od izvornog talijanskog Punta.

Drugar mi pre neki dan nudio Zastavu 10 2007 koja je poslednja verzija sklapana u Italiji  i koja nosi broj sasije ZFA sto znaci da je italijan. On je prvi vlasnik i auto je presao 50k km ali.......nema klimu i podizace stakala. Ja mu rekao da moze da udje u kombinaciju ali ne za cenu koju je on zamislio.

Zastavin Punto  ima nizu cenu i od Zastave 10 tako da je Fiesta bez obzira na 120k km u blagoj prednosti iz mog ugla gledanja jedino sto se meni ne svidja taj njen plasticni enterijer.

Edited by Dule 021

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno sam sredio mog Bravišu ali se situacija i potrebe menjaju, pa razmišljam o tome da ga prodam i sklonim koji dinar sa strane i da čekam bolje vreme da imam auto za uživanje, trenutno postoje bitnije stvari.

Kako ne bih ostao bez kola, trebalo bi da uzmem nešto jeftinije, što ne zahteva mnogo ulaganja i što relativno malo troši.

Poznajem čoveka koji vozi Punta 1.2 60KS 2007., koji je prešao 66.000. Prvi je vlasnik, u dobrom stanju, održavan itd...

 

Meni samo treba savet da li bi mi ovaj auto, ovako opisan, završio posao za neko vreme? Treba mi auto za svaki dan, i da bude praktičan za malo dete (to je i razlog za promenu prioriteta), da ne moram da razmišljam o tome i o nekim velikim ulaganjima u narednih par godina.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ulaganja, pa i (ne daj Bože) neka "veća" bi bila jeftina ili bar krajnje pristupačna. :) Još ako taj tvoj poznanik ima i ugrađen plin, nema šta da se brineš. Koliko traži za taj auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno bi bio samo loš osećaj voziti 90ks manje, ali po meni je to odličan auto.

 

Još sa 60 000km ima da bude tip-top ko zna koliko dugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema plin, ali bi bio isplativiji od Brava, ili bar jednak sa potrošnjom. Ne prelazim puno godišnje, možda 12.000, tako da to nije veliki izdatak.

Žao mi je odreći se polovine snage, ali ja to nemam gde ni da vozim, retko idem van Beograda, a na more putujem avionom uglavnom, i to ne svake godine :)

 

Jedino što mi je kum rekao da ima lošijih i boljih serija tog auta, to već ne znam, znam samo da nije Zunto, bar po znaku :)

 

Hoću samo da imam nešto da vozim i da ne mislim da nešto može da mi crkne što košta puno. Isto kao suprugin Yaris, jeste ofucan malo ali je pouzdan i radi posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da je Zunto (italijan) nego da je Classic (domaci). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ja se izvinjavam mislio sam da je Zunto skraćeno od "Zastava-Punto" :)

Ali on ipak jeste "Z", tj. domaći, nisam lepo video znak :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salim se ja malo. Nije ni taj "nas" Classic los nego eto neko rece da su krila  Made in Taiwan i tako neke sitnice. Iskreno, ja bih na tvom mestu uzeo tog sa 60.000 jer je jos uvek nerazradjen, jedini bi te od ulaganja sacekao veliki servis koji se otprilike radi na 60.000 ili 5 godina ako ga vec prethodni vlasnik nije uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislimo da je prodat :) tako bar pokazuje pecat cim se otvori link ka oglasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, verovatno kao i mnogi novi clanovi prvo se zalazi u ovaj deo foruma... :D

 

Nego, vec neko vreme ocu da uzmem auto i Punto mi je dosao kao najlogicnije resenje za nase uslove zivota. Mali potrosac, odrzavanje jeftino, relativno kvalitetan auto za male pare. Poceo sam da ceprkam po sajtovima da se edukujem oko auta (zato sam i ovde) i gledam sta ima u ponudi. Vrlo brzo mi zapao za oko Sporting model sa 1.2 16v motorom, ali svi ti auti su poprilicno matori i ima dosta "nabudzenih" modela (sto ne smeta, ali dovodi u sumnju ispravnost i istoriju automobila, jer mi nekako logicno da totalno havarisanom autu dodas par stotaina evra vise da ga nabudzis, a onda prodas za vece novce).

 

Dakle pitanje je jednostavno, koliki je rizik uzeti ovaj model?

 

Na sta treba da obratim paznju kad uzimam ovaj model i da li postoji neki nacin da se utvrdi koliko je auto presao posto je svima vracena kilometraza 100% (auto star skoro 15 godina na 170 000 otprilike ne ide)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš i dobrih i loših primeraka, zašto bi se opterećivao kilometražom ako je dobro održavan auto može da pređe mnogo...Pregledaš vitalne delove auta i nema rizika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A neki savet sa ovim tuning modelima, dal vredi uzimati njih? Ima par, jako su lepi za oko. Znam da obicno ljudi koji imaju takve aute umeju da se izivljavaju po putu, dizu obrtaje do maksimuma i slicno, ali obicno redovno odrzavaju auto.

 

Konkretno nesto ovako:

 

image.png

 

Pored servo motora, sta je jos potrebno dobro proveriti a da nije lako zamenljivo?

Edited by dragomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono svako ima svoj ukus treba da uzmes ono sto se tebi svidja...Meni se recimo ovaj zuti nimalo ne dopada, pritamnis stakla, stavis xenone, kacket pragovi, felne i to je to sa ukusom...Pa stavis ga na dijagnostiku, proveris podvozje, trap, kocnice to su neki vitalni delovi auta, mada sve skupa na Puntu nije skupo odrzavanje...Ali opet bolje da ga ima sto manje...Ako lepo šalta, motor lepo vuče to je to najbitnije...Ipak su to primerci zasli vec u godine...A onaj ko prodaje i kaze nema dinara ulaganja tog zaobidji, laže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono svako ima svoj ukus treba da uzmes ono sto se tebi svidja...Meni se recimo ovaj zuti nimalo ne dopada, pritamnis stakla, stavis xenone, kacket pragovi, felne i to je to sa ukusom...Pa stavis ga na dijagnostiku, proveris podvozje, trap, kocnice to su neki vitalni delovi auta, mada sve skupa na Puntu nije skupo odrzavanje...Ali opet bolje da ga ima sto manje...Ako lepo šalta, motor lepo vuče to je to najbitnije...Ipak su to primerci zasli vec u godine...A onaj ko prodaje i kaze nema dinara ulaganja tog zaobidji, laže...

 

I mene odbija boja, ali tesko je naci ove sporting modele koji nisu na ovaj ili onaj nacin neprimamljivi. Likovi prodaju ili ovako nabudzene ili bas oronule (sto spolja, sto unutra), a da su cene prihvatljive. Meni se iskreno najvise svidja ovaj, ali lik trazi mnogo novca za njega, a nece da spusti ni centa.

 

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7072602/fiat-punto-sporting

Edited by dragomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj da ti kažem par stvari. Prvo, u okretaje neke "previsoke" ne može, jer auto ne može u crveno. Probao. Crveno mu je na 7000, na 6700 mu je blokada. Baš kako smo komentarisali na skupu, a reči su i verovatno i ponajboljeg majstora za Fiata na ovim prostorima, Gorana, auto je napravljen da se vrti. Namenjen je za vožnju od 3000 do 5000 okretaja. To mu je normalna namena, optimum.

 

Evo, potvrdiće ti ekipa, kako sam išao na skup. Pun gas 40 minuta do dole, evo i nazad sam ga gazio, auto je potroši možda 1 dl ulja. Ne troši ga uopšte, iako bi po fabrici mogao da troši i do 3 dl/1000 km. Novo ulje, moj lično, ne troši skoro ništa. Sad imam 5500 i koji kilometar od malog servisa, nije potrošio ni pola litre.

 

Taj motor, 1.2 od fiata, kao i onaj 1.1 stari, su FIRE motori, praktički neuništivi. Samo da je održavan. Tako da... odvedeš do Gorana da ga pregleda sve u detalje, a najvažnije ti je da je motor dobar. Kompresija, kvačilo da valja, da nije izlomljen, varen, da nije pun hrđe i ostalo u što boljem stanju i kupuj. Nažalost, cena sportinga neće tek tako padati, jer je super auto, izdržljiv, možeš da ga cepaš, a motor ne pokazuje znakove umora ni nakon, po satu, kod mene, 180k km skoro. A pošto je uvoz, ne bi se čudio da ima i više.

 

Realno, ako je uvoz, ne znači da je rušena kilometraža upravo zato što je većini taj auto drugi ili treći auto u kući i nemoj da te to iznenadi. 10-15k km je moguće da je prelazio, ne brini. A uostalom, šta te briga.

 

Može lepo da se sredi, lep je auto, ne troši puno i nema ih više toliko puno na tržištu da valjaju, stoga... cena neće dole tako puno. 2000 +-200 evra, hebga, takva je situacija.

 

Moj je, recimo, jednom prokuhao, pre nego sam ga kupio, pa me nije bilo briga, jer je motor odrađen kako spada i potvrđeno mi je da je dobar. Sad dok je kod mene, malo više od 10k km, čini se da su sve u pravu. Jedino mi je kvačilo otišlo, ali ajde, to ćemo da rešimo.

 

Meni je lično ovaj žuti rugoba. Ja sam gledao skoro 2 meseca kojeg da kupim, tako da se ne žuriš, naletiće već dobar primerak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima. I ja tako razmisljam, ali onda pricam sa ljudima i svasta ti uvale u glavu iako su generalno dosta laici za te stvari. Ubaci ti to neke sumnje i onda bolje da pitas nekoga ko stvarno zna.

 

Nego citam to FIRE motori, procitao sam negde da prilikom pucanja kaisa ne dolazi do onih lomova ventila i da je prakticno, za razliku od ostalih motora, kod FIATA pucanje kaisa prakticno "bezazlen" kvar. Znam da to nema nikakv veze sa oznakom FIRE, FIRE znaci da je napravljen totalno robotskim radom, nego neki polozaji cilindara i ventila. Koliko god da kopam, nigde ovo nisam uspeo detaljnije da nadjem. Da li je to istina ili neki mit?

 

I da, gledam koliko kosta veliki servis i sta sve treba, vidim kais 10e kosta. Jel to neki slj kais ili to i vi ugradjujete u svoje puntice?

 

Idem za vikend da pogledam par primeraka pa sta mi se svidi, verovatno cu uzeti neki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...