Jump to content
FAS Goran
Guest 10660

Fiat Marea - problem sa brisačima

Recommended Posts

Guest 10660

Posto me je jutros zatrpao sneg kada sam upalio auto mislio sam da ce metlice moci da ociste sneg sa sajbe pa sam ukljucio rucicu ali metlice su se pomerile samo par santimetara i stale. Posle par minuta izasao sam i rukom ocistio ostatak snega a kao posledicu ove moje nepromisljenosti imam to da sada nemam ni jednu brzinu sem one najbrze, uopste ne reaguje. Pomagajte molim vas. Da li je jos neko imao slican problem i da li je to riknula rucica ili osigurac ili ... :shock:
(Fiat marea 2002.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 5640

Bas je bila u pitanju nepromisljenost......Nije ni rucica ni osigurac vec 99% motor brisaca.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zasto to uradi??

ne znam kako to sve funkcionise, ali ako brisaci rade (samo nema razlicitih brzina), ne verujem da je motorcic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 6993

Zato sto ga je mrzelo da zama'ne metlicom nekoliko puta....

U zavisnosti od potrebne brzine, polugom prekidaca se ukljucuju razlicite kombinacije namotaja u elektromotoru, tako da moze da bude i da je motor vrisnuo, odnosno namotaji za male brzine.

Ako radi na najbrzem, znaci nije osigurac.

Elektricar ce to proveriti i dati konacan sud, preko monitora u odsustvu pacijenta nije bas zgodno davati dijagnoze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10660

Ne znam sta mi bi, bas glupo s moje strane. Ne verujem da je motor jer imam tu najbrzu brzinu. Pre ovoga kada podignem rucicu na gore metlice bi samo jednom odradile svoje a sad kada je podignem ona radi ali kako je pustim zaustavi se na tom mestu i onda moram nekoliko puta dok se ne spuste u prvobitni polozaj. A sto se tice elektricara bar ih u mojoj opstini nema da valjaju pa se zato i obracam vama.

p.s. Da li moze da se vidi na dijagnostici sta je tacno ili moram kod nekog doktora Mengele? :blushing:

Iz Novog Bečeja sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moras skinuti motor i proveriti kontakte na zupcaniku osovine jer su bakreni i verovatno su se iskrivili od toplote pod opterecenjem.pa kakvi su ti to elektricari kad nemogu da srede brisace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osigurač. Moj stari je uradio isto pre neko jutro (nije bilo snega već bilo zaleđeno staklo) i isto neće da rade brisači. Pogledam osigurače, zamenim jedan evidentno spaljen i sve radi kako treba bez problema tako da eto probaj prvo to da ne plaćaš bzvz dijagnostiku kad je osigurač par rsd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada moze da bude i relej, mozda je pregoreo od opretecenja...

Pre ovoga kada podignem rucicu na gore metlice bi samo jednom odradile svoje a sad kada je podignem ona radi ali kako je pustim zaustavi se na tom mestu i onda moram nekoliko puta dok se ne spuste u prvobitni polozaj

Isto tako pazite i na podizace stakala. Mogu i stakla da se zalepe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se nešto slično desilo jutros. Uključim grejač zadnjeg stakla, auto radi a ja za to vreme čistim ostala stakla.Seo u kola, krenem, bacim pogled u retrovizor kad ono brisač se pomerio ta 5 cm i stao. Pu majku ti...evo ga crko, nastavio sa vožnjom (ugasio brisač) kad u toku vožnje vidim da se on pomera u milimetrima. Ništa iskuliram ja, nastavim da vozim kad ono posle 15 min. počeo da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pazite na zadnje brisace jer kad stanu negde bezveze i ako isljucis prekidac motor ostaje pod naponom dok se nevrati u prvobitni polozaj,tako lako izgori rotor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je tako i kod drugih na Bravi, ali recimo meni za zadnji brisač ja moram da ga zaustavim tamo gde treba tj. ne postoji mogućnost da ga ja zavrtim i da on obrne jedan krug i da stane nego prosto kad ga uključim on vinta sve dok ga ne isključim... pretpostavljam da je neki bag i mnogo me nervira, al' eto... nikako da se raspitam malo o čemu se radi... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zato sto ga je mrzelo da zama'ne metlicom nekoliko puta....

U zavisnosti od potrebne brzine, polugom prekidaca se ukljucuju razlicite kombinacije namotaja u elektromotoru, tako da moze da bude i da je motor vrisnuo, odnosno namotaji za male brzine.

Ako radi na najbrzem, znaci nije osigurac.

Elektricar ce to proveriti i dati konacan sud, preko monitora u odsustvu pacijenta nije bas zgodno davati dijagnoze.

Tj.smanjivnjem i povecavanjem otpora regulise se brzina!

Zavisi od konstrukcije motora,jel ima zasebne namotaje ili se brzina regulise otporom,mozda je a mozda i nije motorce.U svakom slucaju majstor ce reci svoje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dovlak-verovatno automat na samom motoru (ona bela kutijica) moze da se popravi u 90%

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10660

Ljudi hvala vam puno na ovim savetima i iskustvima, ja jos ne nadjoh elektricara, svi slave 25. decembar, to je u tepsiji od Banata veoma praznovan dan! Panika me hvata ne dao Bog neke kise ili slicno sta cu? A sam se neusudjujem da prckam, ali u svakom slucaju puno vam hvala svima. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dovlak-verovatno automat na samom motoru (ona bela kutijica) moze da se popravi u 90%

Hoćeš reći da to ne treba tako da bude? Mislim i meni je bilo malo bzvz al' reko' ajd' možda su 'talijani smislili neku toplu vodu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne treba tako da radi, vraca se sam u pocetni kad ugasis ili radi na "interval" opet iz pocetnog sa pauzama. znaci imas gremlina koji se uspesno isteruje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se odavno kanim da postavim sličnu temu. Meni ponekad kad je staklo polusuvo (blaga kiša), jedan od brisača u jednom smeru ide glatko, a u drugom trzajući, kao da poskakuje po šoferšajbni. Menjao sam i metlice, ali opet bude isto posle nekog vremena. Da li se to metlica ne prevće kao četkom kada se farba ili je to zaista nešto oko motora brisača?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to sve odradio. Kupio grafitnu mast, ocistio i podmazao kontakte k'o sto je objasnjeno na engleskom forumu i operacija uspela, ali vestacki kuk je vestacki kuk :rant:

Sve u svemu trajalo par nedelja, mozda mesec dana i opet poceli brisaci da skakucu. A skakucu, kapiram, kao da imaju manjak napona ili sta vec. Elem, skakucu kad je polu-suvo staklo i samo u interval modu.

Ovo za napon mi se cini jer kad povucem polugu na gore (za jedan 'bris') i drzim brisaci idu kao ludi i ne skakucu, akd samo 'osamarim' polugu oni lepo odu i skakuce kad se vracaju sto je isto kao i u intervalnom modu...

Sve u svemu, ne vredi toliko petljanja jer kratko traje. Ja bih rekao da je mozda problem u dizajnu el. mreze ili tako nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oko brisača koji skaču...

moze da se popravi na puntu za 20ak minuta za stila nesto vise vremena.bez ikakvih masti i tako toga.o cenama nesa rekao no-no na forumu pa ako te zanima mozes mi pustiti PP koji je auto i koliko bi kostalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

za puntisu 2-3 pusticu slikovno i opisno kako se resava problem ali posle praznika u guzvi sam ovih par dana a kise i snega ce biti i posle

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ako je do brisackog mehanizma lako doci kao kod mog Brava,onda vam je bolje da idete kod majstora.Vise muke kosta da se nadju pokidane zabice od zastitne plastike nego sto ce majstor da ti uzme da otkloni kvar.Trebalo mi je dva sata da skinem plastiku neostecenu da bi ocistio lisce i da bi je vratio kako treba da stoji.Kad sam zavrsio bio sam na ivici zivaca i zakleo sam se da plastiku vise ne diram u koliko nemam novi pa da staru mogu samo da polomim i bacim.

Ako su metlice dobre,probaj da soferku prvo obrises acetonom ili notro razredjivacem.Svasta se zalepi na nju a ne vidi se.To bi trebalo svakih dva tri meseca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozes i alkoholom da dobro isperes majstora ali posle zavrsenog posla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 3917

meni se desilo na puntu da mi je suvozacev brisac pao u voznji.

problem sam resio tako sto sam platio jednu chrvenu da mi zavare i podmazu oba brisaca.

problem je bio u biksni koja je pukla. nadam se da sam nekome pomogao.

pozdrav, i lep provod za docek NG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

za punta 2-3 provereno zezaju kontakti na toskicu u motoru brisaca (seckanje)a za spadanje poluge vec su da linekoliko nacina za resavanje tog problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posto me je jutros zatrpao sneg kada sam upalio auto mislio sam da ce metlice moci da ociste sneg sa sajbe pa sam ukljucio rucicu ali metlice su se pomerile samo par santimetara i stale. Posle par minuta izasao sam i rukom ocistio ostatak snega a kao posledicu ove moje nepromisljenosti imam to da sada nemam ni jednu brzinu sem one najbrze, uopste ne reaguje. Pomagajte molim vas. Da li je jos neko imao slican problem i da li je to riknula rucica ili osigurac ili ... :shock:

(Fiat marea 2002.)

Isti slucaj je i kod mena na Marei, prvo sam proverio osigurace-sa njima je sve ok, relea na marei izgleda da nema(tako svi kazu) tako da ostaje ili elektronika na samom motoru ili ablender.

Ako je neko resio vec ovaj problem neka javi (kako i gde ??? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...