Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ovako,imam Punto mk2 1.9 JTD, fabricki je VAN, od opreme imam: el.podizace,AirBag,ABS,klimu,dual-servo i jos neku sitnu opremu, ali izgleda da ima i onu kontrolu proklizavanja, sad sam se vracao iz grada, kisa pljusti na sve strane, ja stanem patosiram ga na jednu pravinu da vidim kako ce slajfovat on krene da dere gume i onda naglo stane,ja tako opet on opet sam oduzima gas?? nije mi jasno,jeli moguce da postoji Punto mk2 koji ima kontrolu proklizavanja? to mi se ponekad desi i kad je suvo kad ga bas nategnem u start,kao da sam oduzme gas? drug mi ima Stila JTD i kod njega se pali neki trokut zute boje kad se pali taj sistem (ima i dugme da ga iskljuci) ,a kod mene te lampice nema,nemam cak ni tablu s obrtomjerom nego onu standardnu kao na 1.9D ,a sve ostalo imam, i jaca je verzija 2003god 63kw...

jeli moguce da ima taj ASR ??? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASR radi potpuno analogno ABS-u, tako da ukoliko imaš ASR tako nešto definitivno moraš da osetiš, a i čuje se lupkanje kao i kod abs-a. ABS drži točak na ivici prijanjanj da ne bi došlo do translatornog klizanja, a ASR da ne bi došlo do ugaonog klizanja, što znači potpuno ista analogija samo obrnuta radnja. Neke varijante ASR-a su pored delovanja sistema na sam točak delovale tako što bi motor bivao prigušen u takvim situacijama. Da li sada postoje takve varijante stvarno ne znam, ali znam da je kod takvih bio problem da ako se npr. nađeš u snegu gde je prijanjanje na veoma niskim vrednostima da se motor toliko uguši da bi napravio još veću nezgodu.

Ako nemaš indikator na kontrolnoj tabli iskreno ne verujem baš, ali ko će ga znati... Ako ništa probaj da budeš siguran, stani negde gde je klizavije da ti bude lakše, i pun gas! Jasno se oseti!

Ponekad zna da zavara osećaj prilikom startovanja iz mesta, jer nekada gume odnosno točkovi znaju da poskakuju pa onako po zvuku malo podseti na ASR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako,imam Punto mk2 1.9 JTD, fabricki je VAN, od opreme imam: el.podizace,AirBag,ABS,klimu,dual-servo i jos neku sitnu opremu, ali izgleda da ima i onu kontrolu proklizavanja, sad sam se vracao iz grada, kisa pljusti na sve strane, ja stanem patosiram ga na jednu pravinu da vidim kako ce slajfovat on krene da dere gume i onda naglo stane,ja tako opet on opet sam oduzima gas?? nije mi jasno,jeli moguce da postoji Punto mk2 koji ima kontrolu proklizavanja? to mi se ponekad desi i kad je suvo kad ga bas nategnem u start,kao da sam oduzme gas? drug mi ima Stila JTD i kod njega se pali neki trokut zute boje kad se pali taj sistem (ima i dugme da ga iskljuci) ,a kod mene te lampice nema,nemam cak ni tablu s obrtomjerom nego onu standardnu kao na 1.9D ,a sve ostalo imam, i jaca je verzija 2003god 63kw...

jeli moguce da ima taj ASR ??? :question:

ASR je pomoć pri kretanju na ledu odnosno pri proklizavanju na pravcu, a ESP gde je lampica trougao sa strelicom oko njega je kontrola proklizavanja u krivini. A to kako si opisao je ABS. Protiv blokiranja točkova kome je prvenstvena funkcija da omogući upravljivost automobila pri naglom i kočenju na klizavim površinama. Kada se on aktivira ne pali se lampica već se to oseća na pedali kočnice. A ESP kada se aktivira obavezno se pali lampica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam, nista mi nije jasno,juce sam vozio po nevremenu i opet se javlja to :blink: ne cuje se lupkanje nikakvo (kao sto udara kad se ukljuci ABS), nego jednostavno receno, auto je dosta manje startan kad je klizavo i kad kisa pada, jednostavno prigusen je nekako i tesko se potpisuje po kisi,bolje se potpisuje kad je suvo :blink: sporo prima gas,nije mi nista jasno? :unsure: ... a cim se osusi cesta,vrati mu se ona zilavost i startnost karakteristicna za JTD :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nagađanja oko ugrađene opreme. Daj kontakt, gledaj lampice koje se upale, ako se upali lampica za ASR, imaš ga. Ako se ne upali prilikom davanja kontakta, nemaš. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da proverim da li mi radi ABS? Imam Fiat brava sx 1.6 16v 2001 god. Da li treba da se pali lampica na instrument tabli ili ne?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba papucica da pocne da ti vibrira ili ti udara kad se ABS aktivira. Pokusaj negde na snegu ili ledu pri maloj brzini da naglo zakocis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampica se upali kad das kontakt i onda se ugasi. ako drzi upaljenu onda nesto nije ok. al opet i ako ne ostaje upaljena nije iskljuceno da ne radi. Proveri na delu kako ti je rekao Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se upali kada daš kontakt i ugasi > imaš ABS i ispravan je.

Ako se ne upali prilikom davanja kontakta > nemaš ABS.

Ako se upali i nastavi da sija > imaš ABS i nije ispravan.

Kada se aktivira ABS ne treba da sija lampica, tj. ona sija samo u slučaju neispravnosti sistema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Bravo JTD 2001 godina i od nedavno mi se upalila lampica abs i konstantno gori i iso sam majstoru na dijgnostiku ali kad nakaci dijagnostiku izbacuje mu gresku kao da nije odgovarajuca dijagnostika za model ili tako nesto zaboravio sa tacno sta pise i on mi kaze da mi je crkla abs centrala pa je li to moguce meni se cini nelogicno to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada nisu sve stvari uskladjene onda se desavaju, naizgled, neke nelogicnosti.  U tvom slucaju je mozda prijavio FATTAL gresku jer nije dijagnosticki uredjaj odgovarajuci. Zato potrazi nekog sa prilagodjenom dijagnostikom, barem ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP,interesuje me kako tacno u praksi da ga isprobam. Pokusavao sam sve, a najvise da vucem rucnu (na asvaltu) i ulecivao u lakat krivine kao magarac...kad povucem rucnu zadnji deo ama Ič necr da se zanese, pravi sa blokiranim tockovima prednji deo o.O idalje ne razume kako, a kad uletim u lakat kriivinu, gde pogledam tu ato ide ma koja god da ne brzina. Sad moze neko tacno da mi objasni kako radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41432-primer-koliko-znaci-esp/

 

A, čemu potreba da se isproba ESP? Svaka situacja u kojoj se ESP aktivira je opasna i ne mora da znači da će ESP uspeti da ti uvek umiri auto...sve zavisi koliko si bio ''uspešan'' u isprobavanju, jer ako preteraš sve limite nema elektronike koja će te spasiti. Ako želiš da znaš imaš li ESP, gledaj da li se pali njegova lampica prilikom davanja kontakta. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pali se. Imam ga, imam i dugme za ASR pa kad to stisnem pise mi ASR/ESP DISACTIVATO.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desava da kada udjem u krivinu ne vecom brzinom upali se ESP ASR na displeju i sija lampica pored menjaca ispred sity dugmica.Kda pritisnem to dugme da se iskljuci ne reaguje.mpra da je neki senzor otisao.u voznji ne osecam nikakve promene.Samo stoji lampica na tabli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moras na dijagnostiku da se iscita greska i onda ce se znati u cemu je problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz: ABS napunio 40 godina

 

abs 11.jpg

 

Pre četiri decenije svetu je ponuđen tada revolucionarni sistem koji je automobile širom sveta učinio značajno bezbednijim. Radi se o sistemu protiv blokiranja točkova usled kočenja, odnosno anti-lock braking systemu ili popularnije ABS-u. Mercedes i Bosch su ABS premijerno predstavili krajem avgusta 1978, a u komercijalnu upotrebu je ušao već do kraja te iste godine. Tačnije, ABS je po prvi put postao dostupan u S klasi W116 čija prodaja je počela pre kraja 1978. Dve godine kasnije ABS je bio dostupan kao opcija u baš svim Mercedesovim putničkim modelima, a od 1981. i u svim komercijalnim vozilima. Od oktobra 1992. ABS je postao deo standardne opreme svih Mercedesovih automobila.

 

abs 1.jpg

 

Pre pojave ABS-a upravljanje automobilom za vreme snažnog kočenja je predstavljalo značajan bezbednosni rizik posebno na klizavim podlogama. Svojevremeno, Mercedes je ovaj sistem svojim kupcima pojasnio na sledeći način: ''ABS koristi kompjuter koji nadzire promene u brzini rotacije točka tokom kočenja. Ako se ta brzina naglo smanji (kao što je moguće kod kočenja na klizavim podlogama) i pojavi se rizik blokiranja točka, kompjuter će smanjiti pritisak kočenja. Točak će ponovo ubrzati pa će se pritisak kočenja ponovo povećati. Ovaj proces se odvija nekoliko puta u sekundi.'' Time je dakle omogućeno snažno kočenje i na klizavim podlogama uz zadržavanje kontrole nad putanjom vozila s obzirom da upravljanje vozilom nije kompromitovano blokiranim prednjim točkovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti da li radi ABS i zašto uopšte proveravati?

 

ABS stop 01.jpg

 

Možda deluje da nema svrhe proveravati da li ABS radi ukoliko ne svetli nikakva lampica na instrument tabli, pošto bi u slučaju kvara trebalo odmah da se upali lampica koja upozorava da ABS ne radi. Međutim, situacija u praksi pokazuje da se ta lampica ne pali uvek kada bi trebalo da se upali, tako da provera u vožnji itekako ima smisla. Kada i zašto dolazi do takvih situacija? Postoji više ''scenarija''.

 

Naprimer, pokvari se ABS i vlasnik smatra da je popravka suviše skupa, tako da samo ugasi lampicu koja ukazuje na kvar i nakon nekog vremena proda auto. Kupac smatra da je sve u redu i da mu ABS normalno radi, sve dok ne otkrije da u stvari ne radi. ''Gašenje'' lampica na instrument tabli se kod nekih automobila obavlja relativno lako, a kod drugih to može da bude vrlo komplikovano ili jednostavno nemoguće. Zavisi od starosti, generacije, modela, proizvođača... Tu nema pravila, ali neretko je moguće. Dakle, može da bude reč o namernoj prevari.

 

Sa druge strane, možda prodavac automobila ni sam ne zna da ABS ne radi, pri čemu se lampica ABS-a na instrument tabli regularno pali prilikom startovanja motora i odmah zatim gasi, upravo onako kako je i predviđeno. Dakle, lampica nije ''ubijena'', ali ABS ne funkcioniše i to bez upozorenja od strane lampice koja nije ugašena, kako smo se uverili. Ovo je već mnogo komplikovaniji problem... Pritom, postoje primeri da kada se u ovakvim slučajevima skine kabl sa senzora, odmah se upali lampica ABS-a na instrument tabli. To nam govori da problem nije u senzoru, već u nekom drugom delu sistema. U ovakvim situacijama, zbog sopstvene bezbednosti, što pre idite u servis.

 

Provera ABS-a pre kupovine automobila

Mnogi prodavci verovatno sigurno neće biti oduševljeni ako im kažete da ćete oštrim kočenjem da proverite hoće li ABS da se aktivira kada bi trebalo da se aktivira. Stvar je u tome što se veliki broj vozača i dalje plaši ABS-a, odnosno plaše se da će nešto da se pokvari, pukne, slomi i slično ukoliko snažno ''zakucate'' papučicu kočnice, naročito na suvom asfaltu. Zato ABS možete da testirate i na mnogo blaži način. Jednostavno nađite bilo koju površinu na kojoj će gume imati slabo prijanjanje. Ne moraju čak ni sve gume da imaju slabo prijanjanje, već samo gume sa jedne strane ili samo jedna guma. Ne mora to da bude sneg, led ili mokar asfalt. Odlično može da posluži asfalt pokriven peskom, put nasut šljunkom ili bilo koja druga površina na kojoj bi blokirali (proklizavali) točkovi bez ABS-a. Može da posluži i trava na nekoj livadi, naročito ako je iole mokra.

 

Zbog bezbednosti, odnosno da ne biste sleteli s puta u neku njivu ili udarili auto na parkingu, proveru ABS-a obavljajte u bezbednim uslovima i pri maloj brzini. Brzina ipak ne sme da bude suviše mala - bar preko 20 km/h će biti sasvim dovoljno, mada je ''idealno'' 30 km/h - prvenstveno zbog bezbednosti. Nema potrebe da idete 50 km/h ili više. Nije obavezno da sva 4 točka budu na klizavoj površini da bi ste proverili da li će ABS da se aktivira. Dovoljno je da samo jedan točak prilikom oštrog kočenja naleti na klizavu površinu da bi se ABS aktivirao. To ćete lako zaključiti po trešenju papučice gasa i zvuku kao da se nešto lomi. Zato je veoma važno da pre toga znate kako ABS reaguje kada se aktivira, da biste umeli da prepoznate da li radi ili ne radi. ABS kod nekih automobila može da bude izuzetno bučan - toliko da vas uplaši, a mnogi pomisle kako se nešto lomi, naročito kada osete i pulsiranje papučice kočnice. Budite bez brige. Koliko god buke da se javlja, sve je u redu.

 

Ispravan ABS je mnogo važniji nego što mnogi misle

Ukoliko ne radi ABS, to znači da ne radi ni el. kontrola stabilnosti poznatija kao ESP, ali se u zavisnosti od proizvođača naziva i ESC, VDC, DSC, VSA... Bez ABS-a neće moći da rade ni razni drugi bezbednosni sistemi, kojih na savremenim automobilima može da bude zaista mnogo. Jedan od njih je EBD ili sistem za elektronsku raspodelu kočione sile, a koji je izuzetno važan za ponašanje vozila na putu. 

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...