Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

danas ociscena jos jedna turbina na JTDu i rezultati su vise nego dobri.u turbini na izduvnom delu postoje zakrilca koja regulisu njen rad,zbog garezi pocinju da glave i motor ima sporiji odaziv na gas a ume i da zadrzi turbinu aktivnu i nakon oduzimanja gasa neko vreme.dobija se utisak da lamela proklizava u voznji a ustvari turbina ostaje da "radi" jos koju sekundu dok nevrati zakrilca u pocetni polozaj.dobili smo ravnomernije punjenje do cak i visih obrtaja i bolji odaziv na gas na nizim obrtajima.ako imate takvih problema eto vam zanimacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Nego, mikisxy, mogao si ostaviti neke slike da vidimo na šta to liči pre, a na šta posle čišćenja npr.

Pre:

aV1QBAHA.jpg aV1QBNai.jpg

Posle:

aV1QBUEJ.jpg

Kako prepoznati ovakav slučaj pa se obratiti za čišćenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dosta slicno ovim slikama sto si postavio.prvom prilikom cu da islikam celu proceduru pa ko ume sa alatom nek se zanima.u postavci teme sam napisao simptome a moze na JTDu i dijagnostikom

Share this post


Link to post
Share on other sites

po satu 140k ali bi rekao da je blizi 200 i kusur

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo sam odmarao ali prvom prilikom slikam

Share this post


Link to post
Share on other sites

da limoze to napravit i obican laijk koji se ne bavi mehanikom osim u slobodno vreme,znaci da se malo razumem u mehaniku i ide mi od ruke.I daj slike i na kolko je to pozeljno napravit i da lise sta moze sje...t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u principu dugotrajan posao sa vrlo malo mesta za rad.moze se dijagnostikom ocitati na stilu rad turbine a sto se tice sjebavanja znam neke koji bi pokvarili i sraf-kad se skine mora pazljivo da se opere i proba da nesto ne glavi,da je sve na svom mestu i onda vrati.u principu smorno dugotrajna procedura,nista komplikovana previse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis li da do ovakvog problema moze doci i kod benzinaca na >150k km. Sumpor, cadj... nase gorivo nije idealno, imas li iskustva sa turbinama kod benzinaca, jos ako postoji poremecaj fuel injaction-a pa ima overfueling-a sto je cest slucaj, velike su sanse smatram....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je pozeljno preventivno ciscenje turbine na 1.3 mjet motoru u Puntu 70ks/Grande Puntu 90-95ks koji je presao 100-150k km?

Nema znaka loseg rada.

Ali sigurno ima tih "dzedaja" od garezi, prljavstine i cega_sve_ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verovatno je poželjno :whistle: dal za majstora ili tebe to je već pitanje, mada uvek ima ono ne diraj ništa dok :wallbash: ja čistio dizne nit manja potrošnja nit neka značajna promena u radu :wallbash:

zato ne znam šta je pametnije ali tvoj je ipak domaći sa punom servisnom istorijom što je mnogo bolja situacija od većine ... ipak verovatno si pitao mikija ... :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo vise pitam zbog prijatelja koji ima Grandea.

Za svog se ne brinem. :thumbsup:

A ima i ono - preventiva je bolja od lecenja. :D

Mada, kad se setim kakav je bio anlaser pre i posle ciscenja, crnilo i onaj chrom look. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako imas viska para, ocistices turbinu... ionako ce posle 1000 km da bude skoro ista kao pre ciscenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis da ce biti tako?

Ocekivao sam da se nece bas tako brzo zaprljati ponovo, i da ce efekat ciscenja trajati duze, sto bi opravdalo preventivno ciscenje, tj ulaganje u to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm... Ja kapiram nesto laicki da ako je auto ok, turbina se nece ni prljati, e sad ako je nesto losa onda dzaba ste je cistili... Mislim ok, posle 200.000 km je ocistiti kao preventivno mozda i ima smisla, ali siguran sam da slike nisu merodavne, jer kad postavite na pofum sliku ociscene turbine, ona ima boju metala, nije bila u upotrebi, ali kad bi se ona vratila na auto, auto provozao 10 km i ona opet skinuala, zar ne bi izgledala garavo...? Pa mislim ona ipak radi sa gasovima, podmazuje se na neki nacin, postize veliku temperaturu i sad logicno mi je da mora da pogaravi i pocrni.

E sad koliko to ima efekta u voznji, necu da ulazm, samo smatram da se prava razlika ne moze na slici docarati....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije stvar oce li biti lepa ili ne vec je poenta da se odstrane naslage i vrate preformanse koje treba da ima turbina.ako auto izbacuje "ugalj" na auspuh turbina ce biti garava za mnogo manje od 1000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja rekao zaprljana u smislu sto se ne vidi taj cist metal.

Nek bude koje 'oce boje, samo da to ciscenje bude opravdano, u smislu sto guru Miki kaze - da se vrate performanse!

Moj Puntodzet vuce odlicno u predvidjenom opsegu, od 1800-3000rpm, mozda malo vise. Osecaj "lepljenja" je od 2400-2800rpm. Sve kako treba.

Ali drugar kaze da njegov 1.3mjet od 90ks iz Grandea malo slabije vuce u odnosu na ranije.

E tu verujem da ciscenje treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a koliko je taj Grande pretčao :question: odnosno ima li njegovu punu servisnu istoriju :whistle: i naravno koliko košta ta igranka :question: nebi bilo čloše da se zna ... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njegov je presao pravih 150000km, posto ga je kupio od ocuha iz Slovenije. Kod njega je poslednjih 40-50000km.

Ali on ga ne vozi onako lepo, kako treba.

Ne radi one osnovne stvari, tipa da posle jace-ostrije voznje, u visim obrtajima pusti turbinu da se o'ladi pre gasenja, tj da malo radi na leru.

Prva stvar koju sam Mikija pitao kad sam kupio kola bila je "kako da vozim po pitanju turbine?". [ranije nisam vozio ni dizela, ni turbo dizela, samo Yugoara]

I on mi je rekao to za "hladjenje", tj da se ne ugasi naglo, da se oni "dzedaji" ne bi zalepili, i da bude adekvatno podmazana ...

Ima srecu da turbina ne zvizdi, da i dalje radi kako treba.

Pola problema bi resio kad bi poveo racuna, a drugu polovinu, verujem, sa ciscenjem.

Remont definitivno nije potreban.

A cenu ne znam. Ne bi znao ni da lupim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa postoje razne sprave koje sa velikom sigurnoscu utvrdjuju parametre rada turbine,a postoje i musterije koje ciscenje odradjuju preventivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spremi tu "spravu" kad dodjem na mali servis, pa ako bude trebalo - ce padne ciscenje smiley_cleaning.gif

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikakav problem rado cu ti pokazati i sam na njoj da proveris svoju turbinu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemo' samo da bude neki FAIL! :lol:

Ako se primim, ima da trazim da mi napravis biturbo mjet! :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikisxy znaš li da radiš Golf 1,9 TDI iz 2001. ? Šala, ako radiš u ponedeljak da dođem sa ortakom muči ga Golf a i turbina zviždi ko lokomotiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...