Jump to content
FAS Goran
Guest 11599

Katalizator

Recommended Posts

4 hours ago, Martin said:

Zastavniče - sve ovo što mi radimo, radi se svugde - remap, blokiranje egr, vađenje katalizatora.....;)

 

I onda ih verovatno  vrate pred tehnički ( jer je merenje izduvnih gasova obavezan deo testa ) ?

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi onda neki hibrid ili Teslu, a ne Punta, pa onda s punim pravom pričaj o ekologiji !

 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al da tog Teslu puni samo preko solarnog punjača ili generatora na vetar. Kaki biiip hibrid. Samo ne znam šta će sa baterijama kroz 5-10 godina. Pa da, to ga ne zanima, kupiće nov auto, a to što je proizvodnja i utilizacija baterija veoma otrovna nema veze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Zastavnik10 said:

 

Iskreno priželjkujem da svako ko svesno skine katalizator bude i kažnjen.

 

Ako nemaju para za tih 0,5L goriva...

 

Niko ne skida katalizator da bi uštedeo na gorivu, nego zato što je novi papreno skup.

Naročito ako je isti lonac ujedno i DPF, što obično namerno tako naprave kod novijih automobila baš kako se ne bi mogao skidati odvojeno katalizator ili DPF (eto ujedno i odgovora koliko je takvo skidanje učestalo po zapadu jer sigurno nisu počeli da stavljaju u isti lonac katalizator i DPF zbog SRB tržišta i da bi sprečili skidanje ovde, nego zato što je to skidanje masovna pojava i u bogatom delu Evrope).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno priželjkujem da svako ko svesno skine katalizator bude i kažnjen.

 

Ako nemaju para za tih 0,5L goriva ( ako je uopšte ta priča tačna ) uzmite slabiji motor ili idite peške.  Dabogda ih prva saobraćajna patrola poslala na vanredni tehnički

Zastavnici su vazda bili cudna sorta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2016 at 11:29 PM, Zastavnik10 said:

 

I onda ih verovatno  vrate pred tehnički ( jer je merenje izduvnih gasova obavezan deo testa ) ?

 

Ja sam uredno prolazio tehnički, sa sve merenjem vrednosti izduvnih gasova, jedno 4 godine, i nikada me nisu pitali za katalizator, jer je njegov lonac ostao na autu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

 

Niko ne skida katalizator da bi uštedeo na gorivu, nego zato što je novi papreno skup.

Naročito ako je isti lonac ujedno i DPF, što obično namerno tako naprave kod novijih automobila baš kako se ne bi mogao skidati odvojeno katalizator ili DPF (eto ujedno i odgovora koliko je takvo skidanje učestalo po zapadu jer sigurno nisu počeli da stavljaju u isti lonac katalizator i DPF zbog SRB tržišta i da bi sprečili skidanje ovde, nego zato što je to skidanje masovna pojava i u bogatom delu Evrope).

 

 

Tako reče i onaj gore pa ne objasni kako prolaze tehnički , merenje izduvnih gasova ?

Valjda  duvaju u cev za uzorkovanje umesto auspuha , ali ok...

 

A što se para tiče, sinoc bacih pogled i videh da ima zamenskih već od 90e ( net) , 120-130 da biraš, pa naviše. Jeftinije nego gume i mnogi zahvati na kolima o kojima ovde mnogi pišu.

 

Tu se radi o nivou svesti i ni o čemu drugom. Slično kao oni što su istakali piralen ( transformatorsko ulje) sa bandera trafoa i sipali u dizele. Potrovali i sebe i porodice i prolaznike jer uranijum je za piralen vitamin C. Kancerogen kao Černobilj

 

Zaista ne bi smeo svako da vozi ni da ima pravo da poseduje auto.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pihhhh, u šta se pretvorila tema "Pomoć pri kupovini Lancia Lybra".

 

Zaista ne bi smeo svako da vozi, poseduje auto a naročito piše po forumima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto si ti gledao nije katalizator nego nesto kao univerzalni lonac, cisto da ne zveci auspuh bez kat-a

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Zastavnik10 said:

A što se para tiče, sinoc bacih pogled i videh da ima zamenskih već od 90e ( net) , 120-130 da biraš, pa naviše.

 

Kao što ti je rečeno, to nisu katalizatori. Nema skupe platine unutra.

Ti zamenski služe samo da ne bude cevka na mestu gde je nekada stajao katalizator, da spolja izgleda isto kako se lokalni čika na tehničkom ne bi možda zbunio sa onim ''gde mu je jedan lonac''. Plus, da zapremina izduvnog sistema ne bude narušena, i da ne bude veće buke. Novi originalni katalizatori su mnogo skuplji od toga, a kod mlađih automobila gde idu u kompletu sa DPF-om njihove cene idu i do oko 1.000 evra jer se suštinski menja čitav izduvni sistem odjednom.

 

Ova firma:

http://www.walkerexhaust.com/

...je imala svoj promotivni karavan pre par godina. To je bilo par onih ''transformers'' šlepera kao što koriste timovi F1. Imali su putovanja po Evropi, pa im je te godine na mapi bio i Beograd, prezentacija je bila na stazi Autokomerca na autoputu. Ti šleperi se pretvore u štandove i ima svašta zanimljivo i važno da se vidi i čuje. Između ostalog, bila je priča o razvoju izduvnih sistema i kako smo prešli put od jednog lonca i jedne sonde pre njega, preko lonca i dve sonde (pre i posle lonca), pa sve do današnjih sistema sa katalizatorima, DPF-ovima, gomilom sondi i uvođenjem još jednog kompjutera, tj. centrale izduvnog sistema koja upravlja radom celokupnog sistema.

 

Uglavnom, tu nam čovek iz te firme u razgovoru reče otprilike ovako:

pazite se kada budete kupovali polovnjake godišta 2012., 2013. i mlađe...kod najvećeg broja njih sa dizel motorima se izduvni sistem tako projektuje da mu je interval zamene jednak intervalu velikog servisa. Ako je veliki servis planiran na 160.000 kilometara, ili na 120.000 kilometara, predviđeno je i da katalizator i DPF toliko potraju. Zato, kada ih budete kupovali, neće više biti najvažnije da gledate u kakvom je stanju turbina i zamajac, nego u kakvom je stanju izduvni sistem jer će jedini lek biti zamena, a tako je pravljeno da se jedino može menjati sve komplet, i cena je (zavisno od auta) od oko 1.000 evra pa naviše...

Tu su se onda uključili u priču i pojedini vlasnici auspuh servisa koji danas skidaju katalizatore, DPF-ove sa stavom da će oni opet naći način da ljudima to olakšaju, pa im je lik odgovorio:

znamo mi da se masovno to skida kada dođe vreme za zamenu jer je preskupo da se stavlja novo. Niste vi u Srbiji to izmislili, radi se to i po EU članicama, a najviše u Rumuniji, Bugarskoj, Hrvatskoj. Međutim, ima toga i u Nemačkoj. Oni su zato uveli mobilne kontrole na njihovim putevima, videćete sve više kombija koji zaustavljaju ''sumnjiva'' vozila sa strane i odmah na licu mesta rade test izduvnih gasova...a, naročito će im biti omiljeni automobili sa tablicama Rumunije, Bugarske, Srbije, Albanije, Hrvatske, ne samo njihova domaća vozila.

Tu se onda dalje povela priča da neće niko samo fizički skinuti katalizator/DPF, nego će se raditi i menjanje mapa kako auto ne bi više zagađivao u uslovima testa jer se test mora uvek raditi na propisan način, tj. zna se u kom režimu motor mora biti kada se radi taj test, a onda će se mapa prilagoditi tako da baš u tom režimu motor dobija manje goriva, zato ima manje KS tada (ali koga to briga kada je tada ionako samo test u pitanju)...a, kada motor dobija manje goriva manje i zagađuje...pa ispuni norme iako nema ''sve te lonce''.

 

A, onda...par godina kasnije saznamo da je VW fabrički radio sa svojim autima baš to, tj. instalirao onaj prevarantski softver jer pojedini njihovi dizel motori nisu mogli da ispune norme ni sa svim loncima na broju, pa su pribegli manipulaciji. Ako nekim čudom nisi ispratio tu priču oko VW i dizel afere, klik na:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/69536-volkswagen-i-audi-u-sad-varali-na-testu-emisije-zagađenja/

 

Eto ti ujedno i odgovora kako se to može napraviti da auto i bez tih lonaca prolazi test, ako mu se uopšte i uradi. Nemoj biti u zabludi da se taj test može izbeći samo u SRB i okolnim državama. Mito i korupcija postoje svuda, samo se to više plaća po bogatijem svetu. :) Usput, popravka koju sada VW radi na tim autima (kada ih pozove na vanredni servis) nije ubacivanje dodatnog DPF-a ili katalizatora, nego ''čačkanje'' po mapi po kojoj radi motor...i op...auto koji do juče nije mogao da ispunjava norme (i zato su mu instalirali taj prevarantski softver), odjednom može da ispuni norme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Svaka čast!

Nikom nije stalo do pola litre, to se može regulisati vožnjom, već do manjka zahebancija kasnije. Sad smo svi postali zeleni u zadnjih 5 godina i razvila nam se svest o zaštiti planete. A većina kojima se nudi dizel za 100 dinara prihvataju oberučke. Nije bitno što tog dizela troši 2l više i dimi k'o Paja i Jare, bitno da je jeftiniji. I opet do pre 10 godina kod nas je bio pojam golf 2 i pasat B2-B3 tdi, Mercedes 123 ili 190d. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo - uklonjen katalizator iz kućišta ubrzo nakon što sam kupio auto jer se gušiio. Samo kućište je ostalo. Nisam imao propratnih posledica sa sondom iako imam i drugu posle njega. Nikad mi se nije palio check. Nakon uklanjanja auto je vukao malo bolje, ništa spektakularno, ali očigledan dobitak je bio pri niskim obrtajima, odnosno postao je dosta elastičniji. Izgleda da se malo manje i grejao motor. Potrošnja - nisam primetio da se smanjila. Izduvni sistem - menjao sam prednji i zadnji lonac, ali ja sam prešao preko 200.000 km s ovim autom tako da je pitanje da li bi se sačuvali i bez uklanjanja katalizatora. Ekologija i tehnički pregled - auti na plin u svakom slučaju bitno manje zagađuju vazduh tako da sve to prolazim bez problema. Kod dizela može da se pojavi problem ako ovi budu zaoštrili to pitanje. Nadajmo se da neće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ga moj katalizator...

5975ced3ba042_20170724_0949461.thumb.jpg.a1066c42f7295457bd03326f8f94fcc3.jpg

 

Jutros peh kada sam dolazio na posao, svratio kod prvog varioca i zavario to, vratio ga na svoje mesto i usput zamenili i cev kod zadnjeg lonca, za 2200 din...

 

Sam katalizator posle skoro 300 000 km nije u toliko losem stanju kao sto sam mislio da ce biti. Sada sam siguran da je tu, tj. da nije samo supalj lonac :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozila na srpskim putevima od 2021. godine moraće da imaju katalizatore

 

5d529e1b8c28a_vozilod.jpg.ec7326ad5e265439fccc8c33e198b67c.jpg

 

Tehnički pregled vozila od leta 2021. godine obavezaće građane Republike Srbije da imaju katalizatore u automobilima, piše Energetski portal. Katalizatori su neizbežan deo izduvnog sistema svakog novog vozila u poslednjih desetak godina. Razlog leži u propisanim ekološkim normama o sastavu izduvnih gasova koje vozila moraju zadovoljavati. Katalizatori uklanjaju prisustvo vode, ugljen diokosida (CO2), ugljen monoksida (CO – otrovan gas bez boje i mirisa), kao i nesagorelih ugljovodonika, koji doprinose stvaranju smoga, takođe, uklanjaju i okside azota koji su aktivni pri nastajanju kiselih kiša. Upotreba katalizatora je najefektivnija metoda uklanjanja štetnih gasova, a njihova efektivnost iznosi oko 90 odsto. U našim krajevima vozači su često skidali katalizatore sa svojih automobila, pre svega jer nisu želeli da ulože u zamenu pokvarenih, ali i zbog povećanja snage svog vozila. To se do sada nije proveravalo niti sankcionisalo na tehničkim pregledima, pre svega jer se nije obraćala pažnja na ekološke norme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad je pitanje da li ce i vozila koja fabricki nemaju kataklizmator morati da ga imaju. Neko opasno trlja ruke...

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

GSP autobusi sa katalizatorima.. :lol: Verovatno će morati naknadno da se ugrađuje. Pa atest.. Za Punta izađe pola vrednosti auta, pa i više za 2 godine kada mu dodatno padne vrednost. Ali dobro, prvo katalizatori pa onda prečistači otpadnih voda i slično, zna se šta su prioriteti... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako ćemo mi za ove što fabrički nisu predviđeni sa katalizatorima.
Uostalom, nije nama nepoznanica.
Na kraju, svode se na statističku grešku.
Šta sa ovima što i danas uklanjaju postojeće...
Ovde je sve nekako naopako.
Vezujemo se nekim datumima paaa onda prolongiranje, pa drugo prolo...
Dosta bre.
Hoće li neko povući crtu? -Neće.
Ovde je sve tako da se namakne još malo kinte za ove sa državnih platnih spiskova a posao nisu ni videli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ce utvrditi da li su imali katalizator? Mnoga vozila tu sa kraja 80 i pocetka 90ih su dolazili u varijantama sa i bez katalizatora. Tipa moj Yugo nije imao katalizator, ali neki su imali katalizator, sto je zavisilo od toga kad je pravljen za koje trziste je bio namenjen. Mene su par godina smarali na tehnickom da treba da imam katalizator zato sto na cepu za ulivanje goriva pise BEZOLOVNI xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...