Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Vrlo brzo se zacrni, mislim da je to normalno, tj. da tako mora, tada ulje radi ono za sta je namenjeno, podmazuje i cisti. Ja bih se zabrinuo da se ne zacrni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha

Proslog vikenda sam proveravao nivo ulja i jedva sam uspeo da vidim dokle ga ima na meracu, bilo je bas providno. Danas kad sam cackao nesto oko prskalica za soferku, bio komsija tu pa izvucem merac onako bezveze i vidno je tamnije. Skoro pa crno :D Sad se sa lakocom vidi koliko ga ima.

 

Po meracu ga ne fali uopste za ovih 3000+ predjenih km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sipao Mobil i jos je zuckasto a preso sam od zamene nekih 400km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod benzinca (kada se vozi na benzinu) gorivo pocni a ne kod dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na redovnom servisu sipano mi je ulje Shell 5w30 u 1.3 dizel motor. Po fiatovoj klasifikaciji to ulje zadovoljava  9.55535-S2, tj. moze da se sipa u motor. Koliko sam razumeo razlika je u tome sto je ovo ulje nesto redje, pa dolazim do zakljucka da je prema tome i bolje za gradsku voznju, koje ja ove godine vozim pretezno... (bolje podmazuje hladan motor), ali nije bas najbolje kada je dosta toplo (sto ovog leta nije bilo), ili kada se motor forsira (sto opet ja vrlo retko radim)...

 

Dosadasnja iskustva posle 2.500 km vozenja na ovom ulju su da je ulje dosta brze pocrnelo od selenije, i da se ovo ulje znatno vise trosi. Selenija mi nije ni mrdnula za 11.000 km koliko sam presao sa njom, a ovaj se vec spustio za 2-3 mm.

 

Zanima me sta mislite - da li je bolje da ulje bude redje i da ga malo vise trosi ali da bolje podmazuje u gradskoj voznji. Ja mislim da je bolje nego da je gusce, da ga manje trosi, ali da losije podmazuje hladan motor... svejedno cu ga za 10-15-tak hiljada kad se smanji do minimuma promeniti umesto da ga dolivam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata, koliko ja znam one dvije oznake gradacij ulja su za te dvije stvari...npr 5w30...prva oznaka ti je za hladan start i sto je manja ulje ti je rjedje u hladnom startu tj.pri paljenju i samim tim bolje podmazuje hladan motor.a ova druga ti je oznaka za radnu temperaturu i sto je veca oznaka znaci da je ulje gusce u radnim rezimima i znaci da mozes vise da ga zagrijavas a da bolje to podnosi..npr ako si u hladnijim podrucjima bolje ti je 5-30 nego 10-40...ako grijesim neka me neko ispravi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tako sam i ja cuo. Ako je to tako a i posto je ovo leto ovakvo kakvo je (nije preslo 30 stepeni svega par puta), a ove godine cu uglavnom da vozim po gradu (Mora i autoputa necu videti), nece mi ni trebati visoki obrtaji... mislim da mi je bolje sto je 5w30 nego 10w40.


Ali mi je interesantno da je toliko velika razlika u boji i potrosnji ulja... kao sto rekoh, nivo proslog ulja (Selenije) nije se nimalno smanjilo, a ovog ce potrosnja biti oko 1 litar na 10.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam za takva iskustva...kazu italijani vole seleniu...druga ulja vise trose...ja ne znam jer koristim samo seleniju:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ulje4.jpg   SAE_gradacije.gif

 

Kod multigradnih tzv svesezonskih ulja imaš po SAE standardu dve tzv Englerove oznake (Englerova metoda određivanje viskoziteta ulja) prva ispred slova W - winter i određuje viskozitet ulja namenjena za podnevlja sa niskim temp. a druga veća za podnevlja sa višim temperaturama. To znači da će multigradna ulja podjednako dobro podmazivati i na niskim i na višim temperaturama.


Dok je kod monogradnih ulja taj temperaturni dijapazon daleko ograničeniji tako da tu postoje zimska ulja i letnja. Ta zimska na većim temperaturama se toliko razrede da pumpe za ulje više ne mogu postići pritisak ulja pa motori relativno brzo stradaju. Dok obrnuta situacija znači duži hladni start tj start motora i njegov rad sa neadekvatnim podmazivanjem i time skraćeni vek trajanja motora.


Razvojem ulja i aditiva uspeli su da spoje nespojive stvari da ulje zimi bude dovoljno retko a leti dovoljno gusto.


Kvalitet ulja po meni lično pored svih svojstava koje mora da ima određuje i postojanost na višim temperaturama (naročito za turbo motore) tj njegova isparljivost / stvaranje uljnih para. 


Isto ću se zadržati na ličnom iskustvu i stavu (a ima ih još koji dele) da je Selenia dobro ulje , možda precenjeno ali opet dobro. Kad ova naš sokoćala stara i po 10 i kusur godina sa ko zna kakvom istorijom i pređenom kilometražom ne potroše ni kap ulja onda mora da bude dobro.

Dalje moje razmišljanje ide (pisao više puta) ka savremenijem nazovi nasledniku iz iste matične kuće ali ovog puta sa sintetičkom osnovom Syntium 3000 AV 5W-30. Ima par ljudi koji su počeli skoro da ga koriste (posle Selenie WR 5W-40) i podjednako su zadovoljni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dalje moje razmišljanje ide (pisao više puta) ka savremenijem nazovi nasledniku iz iste matične kuće ali ovog puta sa sintetičkom osnovom Syntium 3000 AV 5W-30. Ima par ljudi koji su počeli skoro da ga koriste (posle Selenie WR 5W-40) i podjednako su zadovoljni.

 

 

Hvala na informacijama, sada mi je dosta jasnije.

 

Ipak jos par stvari mi nisu jasne, jedno od njih je druga, ona desna tabela. Moze mi malo tumacenja za nju, s posebnim obzirom na njen desni deo - za nas sa malo manje znanja iz oblasti ulja. :blushing:

 

 

I jos par pitanja (za sad).

1. Gledajuci levi dijagram, deo koji se odnosi na monogradna ulja oznake 30 dolazim do zakljucka da su to ulja koja mogu da bez posledica rade do temperatura od 30 stepeni, sta se desava na visim temperaturama. Sta znaci "Relativno brzo stradaju" u delu koji se odnosi na zimska ulja leti, da li to znaci da bi na 35 stepeni stradali za 1.000 km ili 10.000 km? Da li moze motor da se vozi i na vecim temperaturama od propisanih ako se ne opterecuje ili ne sme cak ni ako se pazljivo vozi?  Ili da se moze ostetiti samo ako bi se forsirao maksimalno (sto bi pravilna ulja izdrzala)...

 

2. Kako se ova gradacija ulja primenjuje i na obicne i na turbo motore? ...znam da ima ulja za obicne i ulja za turbo motore, ali da li ulje za turbo motore manje druge oznake moze da se koristi umesto vece oznake za obicne motore npr. da se -30 za turbo motore koristi umesto -40 za obicne?

 

3. Kako se teoretski uklapa to da Syntium sa oznakom -30 menja ulje sa oznakom -40? Sto mu nisu da lioznaku -40 ako moze da se koristi umesto njih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni treba više brinuti za hladan start na niskim temperaturama, dok je budi siguran svako ulje otporno i za spoljne temperature >40 C. 

Na ovoj slici su ulja na temperaturi oko nule.

 

hladno_ulje.jpg
 
Dok ovde pokazuje koje su temperature ulja unutar motora. Ko što se vide daleko veće od 30 ili 40 C. 
 
temp_ulja_u_motoru.jpg
 
 
Što znači da je ulje izloženo daleko većim temperaturama u motoru nego što bi spoljni uticaj imao na to ulje. Druga bitna stavka je i turbina i njeno kućište koje zna da se poprilično usija i tu ulje treba da sve istrpi kao i da obezbedi konstantno podmazvanje vratila i ležajeva. 
Dalje opet se vraćamo na spoljne temperature, kod ovih naših dizela sistem za hlađenje motora je odlično odrađen. Tako da bez obzira na spoljnu temperaturu kazaljka je uvek vertikalno, bilo da je vozilo u gradskoj gužvi bilo da se kreće na otvorenom. Skoro sam radio dijagnostiku mog Stila u vožnji i recimo na spoljnoj temperaturi preko 30 C , lagani uspon i brzina oko 150 km/h (po cajgeru) sa lepo pritisnutom papučom gasa temperatura rashladne tečnosti na najvišoj vrednosti je bila 90,1 C.
Što laički rečeno ima poprilično rezerve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko izda..... e, pa ja sam.  Danas, na nagovor kolege s posla, a inace vrsnog mehanicara,  turih Mobil Super 1000 10w-40. Rekao sam mu da cu da ga obesim za 00 ako nesto krene kako ne treba. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili ovi iz ap klepaju kao besni ili su ovi iz autorikambija nabavili neki fus, trece nema.

 

p.s. doduse uvek ima prica "sajt nije apdejtovan, ovo su stare cene, to nisu ista ulja, limenke se razlikuju,  cene su bez pdva, rabata, dobre volje itd..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njihov problem, ti naručuješ i plaćaš robu po ISTAKNUTOJ ceni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pitanje je dal moze, meni su rekli da je to istaknuta cena po litri a pakovanje je od dva litra, mislim da su oni sebe nekako zastitili, cim to jos nisu promenuli, mislim da sam ih cak na njihovoj temi ovde to pitao, plus zvao telefonom i upitao preko sajta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ubacim u korpu i dalje ima cenu 925 din. Naručiš preko neta i baš te briga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje, 

 

da li je netko stavljao u nase JTD-ove neko drugo ulje osim Selenie? 

Nisam planirao, hitno mi treba zamjena ulja jer moram ici na put, a Selenie nemam, dostupno mi je Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 ulje.

Da li je to ok zamjensko? 

 

Hvala!

 

Lancia Lybra 2.4 JTD SW

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...