Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

evo i ja da se nadovezem...

blokirao sam egr ventil (onu stranu kod usisa) i nisam osetio nikakva poboljsanja. Mozda je moj egr bio ispravan ;)

Primetio sam da se sada temperatura dosta sporije dize i tesko dostize onu radnu temp pre. Dok se vozi normalno kazaljka је око 1 mm nize nego sto je bila ranije. Kad ga malo ocepim popne se gde treba. Ovo naravno utice na potrosnju jer svi znamo da auto vise trosi kad je hlada. Nisam osetio nikakvo poboljsanje performansi.

E sad se pitam jos nesto:

ako ecu kaze egr-u da otvori i pusti gasove u motor i racunajuci da ce se to i desiti ecu ubaci odredjenu kolicinu goriva u cilindre. Sad, posto je egr blokiran i nije ubacio taj vazduh dobijamo visak goriva u cilindru, a onda i njegovo nedovoljno sagorevanje tj. crn dim? Ovo je neka moja logika, ispravite me slobodno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako sam blokirao EGR, ni jedanput mi se nisu desile "knedle", auto ide punom snagom, po auto putu konstantno mogu da održavam 180 sa pola gasa. Nema dima iz auspuha. Verovatno na leru ima neki stepen štetnih materija više, ali auto ide kao preporodjen posle ukidanja. Naravno da poštujem koncepcije konstruktora, pogotovu što taj "štos" imaju sva savremena vozila...medjutim, istina je da ga se svi rešavaju bilo da koriste naše gorivo, ili da koriste rafinisano. Prepun je internet traktata o ovom problemu, medjutim voleo bih da pitam mehaničare Pežoa ili Audia na trkama u Lemanu, gde se voze mašine sa turbodizelima, da li i oni imaju EGR!?. E pa nemaju. To je pogodnost bržeg zagrevanja zimi, i manjeg uticaja štetnih materija na okolinu - I NIŠTA VIŠE. A da li pomaže performansama vozila!?. Potpuno nelogično da pomaže. Kako može vozilo da ide bolje kad mu vratite deo izduve u "furunu" ponovo. Ne biva!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja uspeo da shvatim - a materija mi nije strana, EGR je ventil koji pomaže motoru da se brže zagreje, i da u režimu hladnog rada (tek upaljen) ne zagadjuje okolinu...Izduvne gasove vraća u motor na "dosagorevanje"-čime se postiže manja zagadjenost okoline i znatno brže zagrevanje mašine. Kada motor postigne radnu temperaturu (60-90 stepeni) on se postepeno zatvara da bi u režimu normalnog "vrućeg" (90 stepeni) rada bio potpuno zatvoren.

Pojava o kojoj je ovde reč, dešava se kod dizel motora koji su prešli 100 ili više hiljada kilometara i pretrpeli muke sagorevajući smeše našeg evrodizela svojevrsnog komplota obične nafte, aditiva i jednog dela normalne evronafte. Sam leptir EGR ventila trpi uticaje loše smeše, dolazi do korozije i uglavnom se ventil sam od sebi zaustavi u otvorenom položaju. Upravo iz tog razloga se dešava da vozilo ide normalno dok je hladno, a kad se zagreje nastaju problemi.Ventil ne zatvara i u zagrejani motor ubacuje dimove iz motora. Počinju manifestacije poput trokiranja kao kod benzinca, kad mu crkne svećica;auto neće da mrdne dalje od 2000 obrtaja, a i tih 2000 jedva postiže. Istovremeno iz auspuha izlaze indijanski dimovi, od belih, žutih, plavih do potpuno crnih.

Svi ovi simptomi se rešavaju blokiranjem ovog ventila.

Pitanje je da li treba po kupovini novog vozila blokirati ovaj deo. NIKAKO. On ima svoju funkciju dok se ne istroši. A istroši se upravo negde oko 100-150.000 km. Onda ga masovno svi ukidaju, jer osovina leptira, zidovi ventila propadaju pod uticajem oksida iz našeg goriva.

Druga dilema je "da li vredi kupovati nov EGR ventil na mašini koja je prošla 150.000 km." Lični moj utisak (čitajući sve moguće forume na netu) je da ne treba. Ceo sastav motora ne funkcioniše pod idealnim okolnostima kao motor koji je izašao iz fabrike. Niti ispušta isti sastav izduvnih gasova, niti mu sve brizgaljke i turbina rade isto. Vrlo brzo, nov EGR (recimo posle 30.000) će početi da ponavlja simptome ranije opisane. Upravo je i to razlog što svi stariji dizeli ne koriste pogodnost ovog uredjaja, već ostatak svog života (ne tako kratkog) provedu bez ovog dela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pa to taj EGR ventil je nesto kao iberlauf ko yugica i zastava,dal sam u pravu?

iber lauf ili ti "visoki pritisak" nemoj uzeti za bukvalni prevod imaju svi motori da bi se rasterecivali dodatnog pod pritiska koji nastaje prilikom sabijanja smese tj. takta sabijanja posto ni jedan zazor nije idealan dolazi do propustanja izmedju karika i stublina.sluzi da se taj pritisak ne bi stvarao u motoru.motori koji imaju lose pritiske obicno dime to si i sam mogao da se uveris sto znaci dovidjons.kada se iber zapusi najcesce izbija ulje na semerinzima jel mora negde da izbije.inace se sprovodi u sistem usisa jel para koja nastaje prpustanjem prilikom sabijanja tj opaljenja uvek ima vecu temperaturu od atmosverske i pomaze da motor radi lepse u hladnom rezimu dok ne postigne radnu teperaturu.i ekologija je tu umesana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki,

cini mi se da je moj slucaj ovo sto si naveo dole, da Stilo nece da upali. Pre toga se mucio na leru i kad se da gas obrtomer polako dize na 1500 obrtaja, ali ne vise, i izlazi dim i smrde uzasno izduvni gasovi. Sad vise ne mogu ni da ga uplalim. Na osnovu onoga sto je pisano na forum nije mi jasno kako ne mogu da upalim auto ako je EGR ventil ustopovan.

EGR ventil sluzi da kada je motor hladan dobar deo izduvnih gasova vrati kroz usisnu granu u motor na sagorevanje.kada se motor zagreje ventil je zatvoren ili par procenata otvoren.kada zaglavi na otvoren motor nece da vuce,dimi cak se desavalo da tesko pali ili uopste nece da upali.kada se ventil fizicki zatvori on je i dalje elektronski aktivan cisto da nebi prijavljivao grsku na kompu.pored pitanja zasto gubi na snazi imam jos jedno-zasto se stavljaju interkuleri da bi motor dobio na snazi kada otvoreni(zaglavljeni)EGR koji dovodi vrele izduvne gasove sa skoro nista kiseonika radi to isto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr ventil je najbolje očistiti ako je mehanički, dok kod novijih automobila treba ga zameniti jer je električni. Istina je da će auto ići bolje ako se egr ventil blokira ali blokada istog šteti motoru. Blokiranje ventila izaziva veću temperaturu izduvnih gasova. Izduvni gasovi pokreću turbinu koja će se isto tako pregrevati. U opasnosti su i karike i klipovi. Ovo nije momentalan proces ali zašto upuštati sebe u rizik, ipak je zamena ventila jeftinija od same turbine. O ovome možete detaljnije pročitati na stranim forumima. Pričao sam sa ljudima sa mašinskog fakulteta o ovom problemu i oni su me isto tako ubedili da je najbolje ne ukidati ga.

Naši mehaničari (čak i u ovlašćenom deltinom servisu) mahom blokiraju ovaj ventil, a niko od njih nije svestan dalekosežnih posledica.

Edited by woolfika

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze li malo objasnjenje kako to dize temperaturu izduvnih gasova kad se zatvori EGR jer termo dinamika dokazuje suprotno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon, pogresio sam sto se tice temperature izduvnih gasova. Potpuno je suprotno kao sto ti kazes, mislio sam na temperaturu u cilindrima. Greska je bila u prevodu. Evo jednog teksta na engleskom.

EGR's actually can help lower cylinder temps because of "inert" air being introduced into the cylinder. Here's a little more on the subject:

EGR works by recirculating a portion of an engine's exhaust gas back to the engine cylinders. Intermixing the incoming air with recirculated exhaust gas dilutes the mix with inert gas, lowering the adiabatic flame temperature and (in diesel engines) reducing the amount of excess oxygen. The exhaust gas also increases the specific heat capacity of the mix lowering the peak combustion temperature. Because NOx formation progresses much faster at high temperatures, EGR serves to limit the generation of NOx. NOx is primarily formed when a mix of nitrogen and oxygen is subjected to high temperatures.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kapiram da ubacivanjem izduvnih gasova u motor ponovo redukujes kolicinu kiseonika i da je temperatura u tim trenutcima niza.ali ovo sa NOx nije mi bas naj jasnije,pa sta se desava kada sam ECU zatvori EGR a to je dobar deo vremena u radu motora?nisam iskljuciv po pitanju sta sa EGR ventilom samo nikako da nadjem valjane razloge za zamenu posto je ciscenje uzaludan posao i interval zaprljanja svaki put je sve kraci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno te razumem, meni je gomila mehanicara rekla da je to djubre i da se treba iskljuciti, medjutim jedan mehanicar koji radi u krajsleru mi je napomenuo da ga nikako ne ukidam jer se tope klipovi i karike i strada turbo. Isao sam i na dijagnostiku kod jednog coveka koji je zavrsio silne skole u Nemackoj i on mi je isto rekao.

Nasao sam i ovo:

Visa temperatura u cilindrima izaziva ostecenja na karikama, blokiran egr ventil utice na ler gas, voznja sa blokiranim ventilom uzrokuje povecanu potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neki tipovi auta ne trpe zatvaranje EGRa cak ne rade kako treba,nece da vuku.

Medjutim na fiatima tih problema nema a prvi EGR na fiatu sam zatvorio pre 60kkm i dan danas radi kao sat.kao sto rece kolega sa foruma-dok ne probam lava za mene je svinja kralj zivotinja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da dam doprinos ovoj evergreen temi u vezi JTD motora.

Auto nije hteo da ide preko 130 km/h. Dobro hteo je, ali jako teško, mučio se. Odem kod majstora, dijagnostika pokaže da je EGR ventil začepljen 75%! Kažem, pa dobro da ga očistimo... Tu nastaju muke, ne možemo, ne radimo... ne znamo kako, idi u karburator servis (ni ovi neće, kažu idi kod onih što rade bosch pumpe i brizgaljke... tek oni me otkače). I tako nedelju dana nikakvo rešenje da nađem... a jedan duži put mi se bližio. Naravno, usput pročitam skoro sve dostupno na internetu u vezi "materije". I odlučim se da ga blokiram. Uradi to treći Fiatov servis, izreže neke dve membrane od tankog lima, stavi jednu preko druge i ja odem na put. Auto (Multipla) je bio maksimalno opterećen i ljudima i prtljagom. Osećalo se da bolje vuče... ali opet sve mislim nije to to, trebao bi ipak bolje. Nekako mi je opet bez daha na visokim obrtajima čak i sada kada je rasterećem. A i u glavi mi je trip kako one dve tanušne membrane progorevaju i parčići upadaju u blok motora.

Ipak definitivna mana blokiranja je mnogo sporije zagrevanje motora! Sada, u ove hladne dane imam problema sa jutarnjom vožnjom. Kako mi je posao na samo 5 km, a jutra sada hladna... odmah kad krenem normalno da uključim odmagljivanje na MAX DEF(rost) što znači i pokretanje klime radi isušivanja vazduha. Sistem se uključi možda tek kad stignem na posao a možda i posle. A motor je "zagrejan" tek sa jednom crticom na displeju, umesto 3 (što je normalna temperatura). Tako da sada, po ovim danima stalno vozim pothlađen auto. Da li je to dobro za dizel motore?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela paranoja... Upadnje opiljaka u cilindre, zaglavljivanje medju karikama, risevi na stublinama..Kuku meni - ode glava! Neće baš tako lako da upadnu sve te stvari u motor. Drugo - ni meni nije sjajno išao auto po blokadi EGR-a, ali je išao za 50% bolje. Ima tu još koječega zbog čega se motor nerado vrti. Ajde da podjemo od filtera za vazduh. Kada je i da li je menjan!?. Posle filtera za vazduh ide legendarni MAF senzor (protokomer- o kojemu su i na ovom forumu i na netu disertacije pisane) Kako idu stvari sa filterom za gorivo? Kako sa MAP senzorom. Hajde da zavirimo u turbinu!. Da nije ona zaprljana. A brizgaljke!?. Jesu li ikad čišćene? Kako stojimo sa ventilom nadpritiska za turbinu ("overboost" čuveni i pogačica joj u pratnji)!!??. Da nije crevo presavijeno?. Kad se sve ovo pregleda, očisti i sredi, e onda bi trebalo da "leti". Ovako uvek postoji sumnja.

PS.

Inače, ja nisam primetio da mi se auto nešto sporije greje zimi nego što se grejao kada je EGR bio aktivan. Naravno, zagrevanje motora grdno ometa i sistem grejanja - pa vam se može učiniti da mu treba večnost da bi uhavatio omiljenih 90 stepeni. (a praktično niked i ne dostigne jer motor dodatno emituje toplotu kabini..) Iz nekog svog iskustva nikad ne palim grejanje prvih 5 minuta vožnje. I bude na prvoj podeonoj liniji posle kilometra vožnje. Posle uključujem grejanje.. i sve ide kako treba. Zamisli kako se mučenik-motor oseća, tek sto je počeo da se vrti i da se greje, odjednom mu i ono malo temperature što je napravio radeći par sekundi uzimaš da bi zagrejao kabinu. Prvo on da se očitavi, pa onda kabina.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites
Počela paranoja... Upadanje opiljaka u cilindre, zaglavljivanje medju karikama, risevi na stublinama... Kuku meni - ode glava!

Upravo tako... + još otkazivanje/blokiranje motora pri preticanju... ;)

Ipak, u pravu si što se tiče razočaravajućih performansi posle blokiranja ventila. Tek sam na početku: filter vazduha je nov, filter goriva takođe, protokomer je skidan, menjan, testiran, znači nije on, i tek stigoh do EGR ventila... Mislim da su stvarno sada na redu brizgaljke i turbina i taj MAP (hvala ti na spisku). Ali to bi trebao Miki stručno da kaže posle pregleda, možda je samo neko crevo sa turbine ugursuz.

A što se zagrevanja ujutru tiče, jeste, znam i ja to da bi bilo idealno ne paliti grejanje prvih 5 minuta... Ali jednostavno ne mogu da vozim sa zamagljenim ili zaleđenim staklima. Ipak je sigurnost na prvom mestu. Zato su garaže zakon, pogotovu zimi... sve suvo, toplo, napolju može biti i najveći kijamet... ali to se manifestuje kao smetnja taman kad ti već stigneš na posao. Još ako na poslu imaš podzemnu garažu ispod firme, eto divote...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih da napomenem i čišćenje interkulera. Neces verovati šta sve ne izadje iz te naprave posle odmašćivanja i pranja. E sad zamisli kad nagaziš na gas a motor povuče vazduh preko njega, prepun naftne izmaglice čadji i ostalih čudesa. Sve će to Dr.Miki da vidi i sredi u svojoj "poliklinici". Jedno pročita kompjuter, drugo vidi majstor sa iskustvom koji čim mu pomeneš šta te muči tačno zna šta da gleda, tako da mu iksamineri služe kao potvrda pretpostavki. Svi simptomi koje si nabrojao neodoljivo potsećaju na moje iskustvo dok sam 6 meseci lutao po majstorima prepunih raznih filozofija, predračuna, sve dok ne nadjoh TIM polikliniku. Skoro sve što ide na naftu po ovom forumu odžava vozila tamo, tako da nema tajni više ni za tebe a o Mikiju i da ne pričam.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih da kvarim situaciju ali iz ličnog iskustva i pomalo znanja sa stilom 1.9 jtd karavan 100700km 10/2004 g koi besprekorno radi i pre zatvaranja ventila kao dizel i sa zatvaranjem rge ventila kao benzinac sa dvaputa prođenim varednim tehničkim pregledom i merenjem gasova na izduvu ja nemam nikakvih problema .

Sad je kilometraža 125000 km sve funkcioniše samo ima jedna caka rge ventil ne treba zatvarati kako to rade majstori samo sa dihtungom i vrate crevo na usisnu granu to nije rešenje , setite se kečeva i iber laufa .

Siguran i proveren postupak:

- 1 prvo očistite rge ventil leptir usisa i granu

- 2 zatvorite sa metalnim dihtungom ulaz u granu dobro je namazati crveni dihtung silikonski po obodu sve to zavrnete sa dva šrafa tj toreksima fabričkim.

- 3 u rebravo metalno crevo ugurate gumeno malo manjeg promera ali da dobro pasuje ,uvrtanjem do drugog kraja to crevo je otporno na toplotu kao za hladnjak i izvučetega pored menjačke kutije ispod vozila pored središnjih nosača do zadnjeg lonca učvrstite vezicama i obratite pažnju da ne kači sklopku na menjaču crevo dužine od 1,5m-3m košta od350-678 din .

- 4 Šta se dobije ? Auto brže dolazi do 3000 obrtaja manje troši usisna grana čista erg ventil nesmetano radi nema nikakav otpor kao da je sve normalno garež se ne zadržava izlazi normalno eku bez problema nema prijavljivanje greške prolazi te na tehničkom održavanje vizuelno pogledate .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo zvuči skroz profesionalno rešenje, uz dopunu da iberlauf nema ama baš nikakve veze sa EGR.

S obzirom da EGR u principu vraća stvarno mali deo ukupnih izduvnih gasova, bojim se da je njihov eventualni dodatni uticaj - ako se ne sprovedu van sistema, zapravo minimalan (ne usuđujem se da koristim prikladniji izraz - nikakav).

Meni je EGR i dalje u fabričkom stanju. Ispravan ne bi smeo da ima nikakvog uticaja na performanse, jer se isti zatvara pri svakom jačem dodavanju gasa ili iole višim obrtajima. Neispravan ima smisla zatvarati - jeftinije rešenje, ako bas boli ona stvar za ekologiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da je tema stara, ali da dodam svoja iskustva...

Zatvorio sam egr skroz i nisam primetio nikakvu razliku. Niti manje dimi, niti bolje ide. Sve sto se promenilo je to da sporije postize radnu temperaturu i skoro nikad je ni ne dostigne, tj kazaljka mi se nikad ne popne do polovine kao sto je pre blokiranja. Po ovom hladnijem vremenu i na duzim relacija pri konstantnoj brzini, desi mi se da temperatura padne i jednu crticu od polovine. To mi se nikako nije svidelo i tad sam primetio i da malo vise trosi.

Zato sam napravio ovaj dihtung sa rupicama. Sad se temperatura ne spusta toliko, ali ne stoji ni na polovini kao kad egr nije blokiran. Medjutim, kad je hladan brze podize temperaturu neko kad je skroz zatvoren, a opet sporije nego kad je otvoren. Znaci, ovo je neka zlatna sredina.

E sad bih jos hteo nesto da pitam. Diihtung sa rupicama nisam napravio od nekog lima, nego klingerita debljine oko 2mm. Posto je to ipak neka vrsta kartona, kad sam izbusio rupice nisu bile tako glatke kao kad se probusi metal, neko malo iskrzane. Interesuje me da li moze da smeta ako u usisu zavrse sitni komadici tog klingerita, da li ce izgoreti ili se nesto strasno moze desiti?

Hvala i pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajte da kada zatvarate egr cep pravite od debljeg lima, juce sam imao problem u servisu. Neko je zatvarao ventil sa tankim limom koji je progoreo i komad uleteo u turbinu.Bilans je steta od 550e. Sva sreca niko od mojih u servisu nije to uradio, ali dobro je za opomenu. to se isto moze desiti i sa klingeritom. Nece izgoreti ali moze otpasti komad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam sa cepom od klingerita nekih dva meseca i kad sam ga skinuo nije bilo nikakvih naznaka da moze progoreti ili da ce se nekako raspasti. Ali kod ovog sa rupicama je drugacije, gledacu da to zamenim sto pre. Ima li tu nekog opasnog pritiska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VicaNo,meni ova prica o nemogucnosti postizanja radne temperature,vise lici na termostat koji prerano otvara,jer ja sam imao isti problem o kom sam nasiroko pisao ovde

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....st&p=657151

a budi siguran,da bez obzira,da li ti je EGR ventil otvoren ili zatvoren,motor mora da dostigne radnu temperaturu(u gradu naravno brze,na putu sporije) i da je konstantno drzi,i na auto putu pri vecim brzinama,a to izgleda ovako:

1d0HA0.jpg

To kazem,jer je meni EGR blokiran,auto se brzo popne do sredine skale temperature i onda je kazaljka tu zakovana,naravno to je posle zamene neispravnog termostata,koji se ponasao bas kako ti opisujes,sporo se grejao,temperatura je padala crtu ispod pola,i tu mi je ostajala ili je isla nize,pri voznji otvorenim putem u vecem stepenu prenosa,jedino je u gradu posle,bukvalno,3 sata kreni-stani voznje uspevao da dodje do pola,i to jedva.

A da umalo da zaboravim,dok je termostat otvarao ranije,auto mi je primetno vise trosio goriva i imao nemirniji rad,sto se narocito primecivalo pri gasenju motora koji nikako da dostigne radnu temperaturu.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...