Kuvalja 406 Posted November 12, 2012 Moje iskustvo je kontra od tvog, ja kad sam ga zatvorio primetio sam da malo sporije dize temperaturu, sto je i normalno zato sto ti on vruce izduve vraca opet na usis, znaci dolazi vec vruc vazduh, a da je 100% provereno, i nije bas, zato sto njegova svrha nije da snizava temperaturu gasova u cilindru, nego da reciklira deo izduvnih gasova, znaci deo izduva se opet vraca na usis i opet sagoreva, a samim tim to nije dobro za motor, motor trazi sto cistiji i sto hladniji vadzuh da bi sagorevanje bilo dobro a EGR radi totalno suprotno, tako da je u pitanju samo ekologija i nista dobro po motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted November 12, 2012 Kazem kod mene nema nikakve razlike dal je zatvoren ili otvoren oko dostizanja radne temp. Inace Nidza je rekao sagoreli gasovi koji se vrate na ponovno sagorevanje prave smesu koja nije tako bogata kiseonikom kao kada bi cist vadzug ulazio u cilindar i time nastaje takozvano hladno paljenje koje je bitno zbog ekologije. Sve jedno ja ako ponovo dodje do kvara EGR ne bi ga popravljao nego blokirao Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted November 12, 2012 I moje misljenje je da motor malo sporije dostize radnu temperaturu! U svakom slucaju,ko god je otvorio usis,i video karakondzule,koje EGR vraca na dosagorevanje,pozelece da ga odmah blokira,pa makar se i slabije zagrevao! Moj EGR je ispravan,ali sam ga blokirao pre oko 50hkm,kada sam i cistio usis i MAP! I dalje je sve cisto! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zucca 0 Posted November 23, 2012 Ja sam godinu dana i jace vozio sa zatvornim EGR posto je crkao. Nisma imao para da zamenim. I zimi sam mislio da sporije dostize radnu zato sto je ventil blokiran. Nakon godinu dana sam kupio polovan ugradio i shvatio da nikakve ama bas nikave veze nema sa brzim ili sporijim dostizanjem radne temperature. Imam digitalnu klimu koja pali grejanje kada motor dostigne odredjenu tempreaturu. Dvaki dan idem na posao i tacno znam kada krenem od kuce gde se grejanje automatski ukljucuje. Sa otovrenim ili zatvorenim grejanje se ukljuci na istom mestu na istoj raskrsnici sto se kaze. A i svako moze da vidi kolika je to mala rupa u sustini kroz koju idu sagoreli gasovi na ponovno sagorevanje. To je toliko neznatno na onoliki motor da nema nikakav uticaj. Sve sto je nidza napisao je 100% tacno provereno u praksi kod mene na multijetu. Sledeci put ako crken EGR sigurno cu ga blokirati i nikad vise dirati. Posto sada i na multijetu moze da se skine greska koja se pali na tabli.Gde sada moze da se to uradi i cena. Zatvoriosam na GP 1.9 MJ pa hocu da uklonim onu lampicu trajno? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted November 23, 2012 Kakva su ti iskustva posle zatvaranja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted November 24, 2012 Ja sam danas čisto leptir usisa, map i egr. Nisam bio siguran da li želim da blokiram egr dok nisam sve skinuo. Ona cevčica koja ide od egr-a do usisa je kao dimnjak, ribao sam je četkicom za zube 2 sata. Klapna gasa puna ulja i komada nečega što je davno bilo ulje. U egr-u komadi uglja..kada sam sve to video sve sam lepo očistio i zatvorio egr. Ne dimi sad uopšte, mada nije ni ranije, nisam primetio nikakvu razliku u radu motora, večeras ću malo više da se provozam pa da vidim da li ima neke razlike i kako se zagreva Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djura1 0 Posted November 24, 2012 Pozdrav da li neko moze da mi kaze gde trebam da zatvorim EGR ventil? hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted November 24, 2012 Slika 9 postova iznad Quote Share this post Link to post Share on other sites
zucca 0 Posted November 24, 2012 Od kad sam zatvorio egr, auto radi kao nov. Jedino sto mi stalno svetli lampica za gresku jer na mom GP 1.9 mj, ne moze da se ta greska skloni. Pitao sam nekoliko majstora fiata u BG, svi su preporucili zatvaranje EGR, zbog stetnosti koje nanosi motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tosonije 3 Posted November 24, 2012 Moze softverski da se "ugasi" lampica za gresku erg-a... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zucca 0 Posted November 25, 2012 Koja je cena i gde? U Novom Sadu je 15 e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tosonije 3 Posted November 26, 2012 Koliko ja znam, najpovoljnije ti je za 15 evra... U Bg-u likovi traze vise.. Uradi slobodno, ne bi trebalo da bude problema... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 27, 2012 Mene zanima sta te tu tacno cisti? Gledam ja sve ove slike i jasno mi je da treba ocistiti ova creva sva ali mi nije jasno da niko nije postavio sliku samog egr-a tj njegovih elemenata koji se ciste. Jel to samo untrasnjost kojoj se moze prici kada se raskace ona dva creva? i to je to? sve? Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted November 27, 2012 Ja sam pre dva meseca čistio ta creva, unutrašnjost tog dela koji se šrafi, i odvojio sam cilindrični deo i očistio što se moglo. Otprilike imaš na ovom linku kako to izgleda:http://www.network54.com/Forum/15639/thread/1233692026/last-1233844531/Guide+to+Cleaning+JTD+CF3+EGR++ValveInače, pre tri dana kad sam video oblak dima iza sebe pri jednom potapanju gasa, i kad mi se učinilo da bi auto trebalo ipak malo bolje da ide, rešio sam da zatarabim EGR, što sam i uradio.Isekao sam pločicu od pocinkovanog lima debljine preko 1mm, sa sve rupama za šrafove. Što se tiče ponašanja motora, čini mi se da malo mirnije radi (mada su i toplija jutra ovih dana pa je možda to u pitanju), dimnu zavesu još nisam video, a ubrzanje je definitivno bolje. Kad sam raskačio to metalno crevo gde se ubacuje pločica video sam da se već nakupilo gareži, iako sam ga relativno skoro čistio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted November 27, 2012 U crevu i ima najviše gareži i u onom delu usisa iza klapne. Ja sam tu izvadio par pristojnih komada kada sam čistio. Kako ti se zagreva auto? Ja sam primetio da se znatno sporije greje nakon zapušavanja ventila, mada je i bio najhladniji dan kad sam ga zapušio pa može i do toga da bude Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coo 1 Posted November 27, 2012 Sporije se greje motor sa zatvorenim EGR-om.Cim bude ispod nule, pogotovo na kracim relacijama se bas oseti razlika dok dodje do radne temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted November 27, 2012 nisam primetio razliku u grejanju motora, doduše, temperatura je ovih dana stalno iznad deset stepeni. Videćemo kako će biti zimi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 27, 2012 Napravio sam prvi korak, kupio sam carb cleaner! igrom slucaja jesam vican mehanici imam garazu, imam alata, ponesto i znanja (na jugu sam menjao komplet zadnje kocnice skidao karburator, stelovao plin, na vise auta radio mali servis, bilo je tu i struje i limarije, ali nista preterano)pa me zanima sledecemap senzor se skida tako sto raskacim struju i odvrnem srafove i gotovo?egr se skida tako sto raskacim struju, odvrnem ona 4 imbusa na kucistu i jos ga oslobodim creva i to je to?usis tj klapna se onda skida kako? Opet 4 srafa i creva?dihtunzi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted November 27, 2012 E ovako map je najlakši i ima jedan šraf samo i to torax, ali kao sve na stilu zavučen je jako duboko i treba imati hiruršku preciznost dok ga pogodiš.Ja sam ovako radio za ostatak.Otkačim egr i 2 ili 3 crevca za gorivo koji idu iznad filtera jer znatno olakšavaju manevrisanje. To može prstima da se izvede. Posle toga sam inbusima otkačio crevo iberlaufa(3 šrafa) i lagano ga odgurnuo unazad. Sa tim crevnom budi pažljiv jer mekanije ne može biti. Posle toga sam skinuo 4 šrafa sa usisa i tu su donja 2 priilčno nezgodna. Istu stvar sam uradio i sa egrom,a crevce nisam ni dirao već sam sve u kompletu skinuo i posle natenane rastavljao i čistio(a trajalo je prilično). Crevca sa egra skidaš isto inbusom i nije ista dimenzija kao za crevo iberlaufa, ključevi za usis i egr su 13ice čini mi se. Jedino je nezgodan jedan šraf koji drži usis i preko koga ide neko crevo, baš sam se namučio dok sam tu izmanevirsao.I obavezno naprskaj neki rostoff pre skirdanja svega, ja sam išao na silu sa inbusima i skinuo sam i sa jednim šrafom i deo navrtnja koji ide preko njega.I najpametniji savet koji mogu da ti dam-koristi rukavice. Ja sam radio bez u subotu i još ne mogu da skinem crno ispod noktiju, sramota me i da izađem iz kuće negde ovakav Zaboravih da napišem, prvo raskačiš map i onda tek odvrćeš Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 27, 2012 Jako lepo napisano, svaka cast!tnx Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 27, 2012 (edited) I najpametniji savet koji mogu da ti dam-koristi rukavice. Ja sam radio bez u subotu i još ne mogu da skinem crno ispod noktiju, sramota me i da izađem iz kuće negde ovakav Operi kosu dooobro i puno trljaj prstima odnostno trljaj koren kose i nokti čisti kao u Žizel.Kupi hiruške rukavice, celo pakovanje (lako pucaju) i ruke čiste. Jedino što zaudaraju od rukavica, kada maziš devojčicu izbegavaj oko nosa dva dana. I taj problem rešen. Edited November 27, 2012 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 27, 2012 Nema problema, devojcica je sada zena. ma meni uvek malo frka da pocnem, da nesto ne zeznem i da nadjem dovoljno vremena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 27, 2012 ...ma meni uvek malo frka da pocnem, da nesto ne zeznem i da nadjem dovoljno vremena.Da nastavim u stilu. Kod žene ili kod Stila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted November 27, 2012 hahahahaha nisam ni primetio sta sam napisao! extra majke mi!kod stila ipak Quote Share this post Link to post Share on other sites