Jump to content
FAS Goran
Guest 7521

Fiat Tempra - saveti pre kupovine

Recommended Posts

Guest 7521

.....o čemu se radi?Druagar hoće da kupi Tempru 1.6, "98.godište,i traži savet.....koliko je meni poznato u pitanju su Tempre koje su se proizvodile u Turskoj.Moja iskustva sa navedenim modelima tog godišta su solidno pozitivna.Kažem solidno iz razloga zato što sam održavao par komada koja su bila vlasništvo državnih firmi i koja su zakratko vreme prešla par stotina hiljada km....tokom održavanja nije bilo nekih većih kvarova sem onih tekućih stvar.....pošto su bile vlasništvo državnih firmi prodate su 5-6 godina stare.Zanima me kako su se pokazale limarijski posle 8-10 god exploatacije,kako je funkcionisala klima i sl......dakle iskustva i mišljenja članovo foruma.............pozdrav,Vidan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

98 je turska...u zavisnosti ko sta uzima,prva registracija ili godina proizvodnje,licitira se razlicitim godistima...iskreno,ja ne bih uzimao tursku,pre bih uzeo italijansku pa i stariju....one su limarijski extra auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim takvu tempru 97 dodiste.Samo moja je 1.6 karburator bez opreme tako da ne mogu da ti prenesem iskustava o klimi itd :lol:

Sto se tice limarije auto i posle 11 godina nema nigde korozije,a i boja se odlicno drzi.Btw i italijanske i turske tempre su pocinkovane,tako da nema nikave veze odakle je auto.Tempre imaju za fiata sasvim ok limariju mada sam ja cesto vidjao kod starijih primeraka trule zadnje rubove sto nije ni cudo jer iza zadnjih tockova postoje kao neki "dzepovi" iz koji maltene samo rukom mozes da izvuces blato,mnogo glupo reseno...

Sve u svemu solidan auto,izdrzljiv i vrlo jeftin za odrzavanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 7521

Upravo takvu i hoće da kupi,bez klime....ne kapiram zbog čega ljudima kad pomeneš Tempru beže ko opareni....u fazonu to je nikakav auto...znam da ko god je vozio slatko se navozao i nauživao.....hvala i pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinjenica da tempra nije bas nesto cenjen auto,ali kad god se neka dobra pojavi u oglasima vrlo brzo se proda,kao i tipo.Mene je bas dosta ljudi za ovih par godina startovalo da prodam kola...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve zavisi od održavanja, moj drugar ima ovu varijantu i prešla manje od 70 kkm ali je u nju spucao prilično para na održavanje. Njemu je recimo auto ostao maltene bez laka na gornjoj strani istog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2751

Tema verovatno vise nije aktuelna autoru a dopisacu komentar zbog buducih interesenata,obzirom da takodje smatram Tempru zanimljivom kupovinom.

LM,danasnju posetu pijaci na Bubanj Potoku iskoristio sam da zagledam limariju svake od ponudjenih Tempri i Tipa.A bilo ih je,ovaj put,poprilicno.Tempri 10-ak i 4-5 Tipa.

Kod skoro svih Tempri italijanske('91.-'95.) proizvodnje vec je prilicno izrazeno propadanje lima zadnjih koseva,mestimicno pragova i zadnjih rubova.U prvi mah,mislio sam da je problem samo to sto je kod svih,manje ili vise otpala fabricka zastita lima pa korozija krenula od spolja ka unutra.Onda sam naisao na 2 Tempre S.W. iz '91.,kod kojih su bas bili truli delovi zadnjih koseva,u predelu matice u koju se zavija sraf koji drzi sigurnosni pojas zadnjeg sedista.Ocigledno,unutrasnja korozija,koja se javila izmedju duplih limova zadnjeg kosha i napravila manju ili vecu stetu,od primerka do primerka.

Slicno je sa zadjim rubovima i pragovima tj. sajtnama-vremenom,grize ih iznutra.

Prilicno slicna situacija je zatecena i kod Tipa,stim da su svi bili '89.-'92..

Od svih Tempri 2-3 su bile turske tj. '97. i '98. god..Interesantno da je kod sve 3 lim bio u drasticno boljem stanju.Bez ijedne zamerke na lim i antikorozivnu zastitu lima.Na oko,zastita jos uvek izgleda prilicno zdravo i homogeno.Znam,reci ce neko poredim Tipa iz '89. i 8-9 godina mladju Tempru no mislim da nije samo to u pitanju.Prosto,te Tempre su delovale dosta zdravije i od druyge samo 2-3 godine starije.Drugim recima,puno je veca razlika izmedju Tempre iz '97. i one iz '95. npr.,nego Tempre '95. i '91.god..Turska ne Turska,izgleda da je Fiat unapredio zastitu na tim novijim serijama.

Cene ponudjenih isle su od 1600e za trulu i razdrndanu Tempru SW 2.0 i.e. '91.(sve sem koze) do 3.400e za relativno solidnu Tempru 1.6 '98. (S oprema).I pored svega recenog,bez razmisljanja bih se odlucio pre za Tempru '97.-8. nego npr. Golf II za istu cenu.

Sve ovo shvatiti kao pokusaj objektivne beleske stanja Fiata starih izmedju 10 i 18 godina ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

tempra 1,9td 92 godiste ?

imam priliku da kupim presla 236 000 motor odlican malo ulaganja oko limarije

inace nisam imao dizela zato sto svi kukaju na paljenje u zimskom peridu.

dosadasnji vlasnik se hvali da je palio na -20?

ljudi pricajte sta da radim.

Edited by Woodoo
ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumasima, zanimaju me iskustva vozaca koji su imali priliku da voze Tempru sa 1.9d motorom 48kw. Prevashodno me zanima kako se ponasala pri voznji na usponima, zatim potrosnja, max brzina itd. Imam nekih problema sa vozilom pa me zanimaju Vasa iskustva. Unapred zahvalan

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kum vozi tursku tempru 1.6 karburator na gas i trosi mu 8 otvoreno,12 u gradu,motor presao pravih 159000 i u dobrom je stanju,Od limarije su rubovi popustili,jedan spolja drugi iznutra ali sve ostalo je extra posto smo skidali podkrila oko koseva zbog zastite i tepih radi pranja.Jedino se lak uljustio na prednjoj haubi i krovu ali je uspesno prefarbano.

U odnosu na italijansku ono sto sam ja primetio(iz iskustva posedovanja) je da je kod turske : bolja zastita poda i koseva,instrument tabla siromasnija instrumentima sa starinskim tipom osvetljenja i od losijeg materijala,losiji kvalitet auspuha i to je to,bitno pomena.

...pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim tursku Tempru/97/1.6/oko 160000km/karburator/karavan. Moram reci da sam je skoro slucajno kupio,ali sam vrlo zadovoljan. Za tri god. voznje sam u nju ulozio 340eur./bez ulja i filtera/ i peresao 33000km. Iskustva sa potroanjom na benzin su 10-13l u gradu. Sa pazljivijom voznjom potrosnja moze prilicno pasti/-2l/,iz tog razloga sam ugradio plin i jako sam zadovoljan. Inace auto redovno odrzavam sa delovima koje nalazim/AP sport npr./ bez pazljivog analiziranja cena istih, Auto je za mene potrosna stvar i sluzi od tacke A do B! Na trzistu ima vrlo ocuvanih ! kome odgovara moze se dobro navozati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupio pre dva meseca Turcina (1.6 s), sem malo oko elektrike nisam imao vecih problema doduse za 1000 e nisamni mogo da kupim ne znam ni ja koji auto da bi bio bez problema, Vidi se da je auto farban spolja mada su tako lepo pogodili biju da samo iskusno oko moze da provali da se spoljasnja i unutrasnja boja razlikuju i iskreno nisam ni ja primetio vec mi to reko jedan drugar (moler) pa sad i ja vidim da je farban ali onaj ko ne zna kao recimo ja sto nisam znao ne moze da provali. Sad nije problem sto je farbana vec pocinjem da se plasim sta je ispod te farbe (mozda je samo malo ugruvano a mozda je i ...). Nadam se da nije nista strasno jer na jednomesto na vratima (zadnji deo prednjih i prednji deo zadnjih vrata tj sredina tu se sastavlja)ima malo vise nanesenog gita ..., Patos je dobar gledao sam ga, i sasija mu je ok jer se vidi da glavni stubovi oko vrata ujednacen, i vrata prednja mu se malo klate (gore dole po milimetar dva) i vozaceva i suvozaceva i moraju malcice jace da se lupe da bi se zatvorila lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je verovatno 97/98god,oni su pocinkovani,drze dobro vezano za lim i ne bi trebalo da imas problema sa tim,u sustini to je dobar auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno imaju problem sa zavrsnom farbom. Koliko sam ih gledao i po oglasima i ovako uzivo sam gledao, te Turske serije imaju neke izbledele pecate po krovu i haubi mahom, neke vise neke manje ali mnoge od njih imaju taj problem. Izgleda da im je to fabricka mana.

I da ona dihtung guma (da ne ulazi voda na zadnje staklo) ili kako li se vec zove oko zadnjeg stakla hoce na krajevima da se nekako odlepe i naprave se usi i na coske ostanu rupe. To zagledam na svaku tursku tempru i svaka manje ili vise tu ima taj problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima. imam tempru 1.4 benzin koju vozim vec nekoliko godina i veoma sam zadovoljan. kupio sam dizela 1.9 pa me interesuje posto ne poznajem dizela kakav je kao vozilo i molio bi za neki savet koje su prednosti i mane tog vozila. hvala

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam deltu sa tim motorom i mogu da ga pohvalim lepo me sluzio iso odlicno potrosnja ok jedino sto je bucan ko sto rece mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...