Jump to content
FAS Goran
Guest 8643

Paraflu / Antifriz - osnove

Recommended Posts

^^^ ...to je onaj papir kada grizes kod zubara da vidi koliko viska plombe ima.prodaja zubarskog repro materijala ili ako poznajes kog zubara ili ti zubarku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lakse je valjda menjati anti smrz na tri godine nego igrati se hemicara :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kupiš plovak što meri do koliko stepeni radi taj antifriz ako te baš zanima, a promeniš na 2 godine zbog gore pomenutih drugih svojstava i ćao :D

lakmusom saznaš da nije kiselina i to ti opet ništa ne znači sigurno

Share this post


Link to post
Share on other sites

juce pricao sa nekim hemicarom koji radi bas na razvijanju antifriza i covek rece izmedju ostalog-antifrizi za aluminijumske agregate nemrznu ni posle 4 godine ali gube svoja zastitna svojstva prema aluminijumu i postaju agresivni posle 2 do 3 godine.evo objasnjenja zasto je dat interval zamene antifriza

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada antifriz postane kiseo pcinje da nagriza aluminijum,to se najbolje moze videti kada se skine glava motora pa vodeni prostori budu kao okrnjeni i porozni kao misevi da su je jeli,to sam se najvise nagledao na jugu 45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hemija mi nije bas jaca strana pa cisto da pripitam-mora li da postane kiseo da bi ostetio alu delove na motoru,kolima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena antifriza :book: na JTD-u je sa matearijalom,Paraflu G12-crveni,i majstorom(koji ce vam pazljivo ispustiti vazduh i iprekontrolisati creva i selne :happy: ) je negde oko 2 do 2 i po hiljade dinara :hope: .

Priznacete da to nije preveliko ulaganje :yes na svake 2 do 3 godine,a moze da vas postedi monogo,mnogo :ermm: vecih troskova(pojedena glava,hladnjak motora,grejac kabine itd) :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hemija mi nije bas jaca strana pa cisto da pripitam-mora li da postane kiseo da bi ostetio alu delove na motoru,kolima?

i meni je slaba strana hemija ,ne mora da postane agresivan da bi napravio stetu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacitah se pametnih stvari :book: hvala forumasi za sve trips&tricks!

Kupljen Paraflu Up,sutra menjamo rashladnu tecnost :thumbsup:

Ona koja je sad unutra je ocigledno paraflu star naucno ne-utvrdjeno koliko godina, a posto je uz to i sva zamucena, da li jos na nesto posebno obratiti paznju!?!?! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrati paznju posle zamene na nivo tecnosti,jer ume da procuri posle par dana.Tamo gde je stari antifriz nagrizo i drzi se samo na naslagama,novi to ocisti i onda procuri.Naravno samo ako ima ostecenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da menjam hladnjak pa usput aj i tečnost i ako sam menjao prošle godine, da ne hvatam u lonac pa vraćam..a i prosuće se pola litre možda...

Elem, da sipam prvo i vozim par dana (ili kao već) neki "radiator cleaner", čini mi se da sam viđao to čudo, ne mislim na onaj "stop leak" već baš cleaner :) kad već radim da odradim...

A napraviću slikovito uputstvo zamene i ozračivanja u uradi sam sekciji :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usuto 4 litre, 2 destilovane vode, 2 paraflu up crveni, ozračen sistem..punto mk2 1.2 16V

Ali oprez! Ostavio sam ga da digne temperaturu do radne i tu je stao, grejanje je radilo u fullu tako da sam mislio to je to...Popismo kafu, da krenem kad ono čuje se iz malog hladnjaka u kabini klokotanje i to jedno pola minuta baš onako izraženo, ne malkice...

Pošto sam žurio na posao reko aj sutra ću da se zezam a usput da pratim temperaturu, možda je ipak ostalo vazduha..

Ujutru pogledam kad ono tečnost ispod minimuma! Dolijem još pola litre vode, jesam ga time razblažio al nije ovo Rusija, upalio a klokotanja nema.

Znači zaključak, iscurela je tečnost i iz malog hladnjaka a ne znam zašto nije odmah povukao i u mali hladnjak nego tek pri drugom paljenju, to je to klokotanje koje se čulo, tako da nakon zamene ispratite situaciju dan dva.. :thumbup:

Što se tiče ozračivanja, čitao sam po netu da ima ventil na hladnjaku i na crevu gornjem kod motora. Međutim ja ne vidim nikakav ventil kod creva, samo ima kod gornjeg creva ali na strani hladnjaka gde ulazi to gornje crevo.

Koliko sam shvatio, nek me neko ispravi ako ne znam, samo odvrneš taj ventil prilikom sipanja tečnosti, da ima gde da izađe vazduh kojeg gura tečnost koju usipaš, onda sa otvorenim čepom za usipanje pustiš malko da radi, zatvoriš i njega i to je to? :coffee:

Imam sad problem koji sam primetio i pre zamene hladnjaka na kojem mi je od sudara bila pukla čantra pri vrhu pa krpljena, ne znam jel to zbog zime ili nisam lepo ozračio, cenim da je od zime jer tako mi je bilo i na starom hladnjaku, ali sam ja tad mislio da temperatura sa parom beži kroz pukotine na čantri..

Elem, temperatura dok vozim nikako ne postiže punu radnu tj pola, tu je negde fali joj malo, dođe do pola kad usporim ili stanem na semafor, čim krenem vidim kako padne za 3 milimetra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde i ja jedno pitanje da postavim jer sam u nedoumici.

Ostala mi je jedna litra "Paraflu Up" plave boje. Još od pre dve godine kad sam menjao antifriz na multipli. Kantica je je neotvorena, ima onaj fabrički staniol na čepu... ali je proizvodnja 2007. na nalepnici.

Taman toliko mi treba da promenim tečnost za hlađenje na skuteru. Da li biste ovo smatrali kao "nov" antifriz ili ipak malo bajat. Jer on bi sad svakako stajao naredne dve godine u motoru i vršio funkciju za koju je namenjen.

Mislim, nije problem kupiti novi, nije to neka stvaka, ali ako već imam ovaj, a po karakteristikama odgovara (za alu glave), zašto ne iskoristiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba sutra da menjam hladnjak a sa njime i naravno antifriz.Majstor ima totalov g12( total GLACELF AUTO SUPRA ).Crvenkaste je boje.Cena mu je kao i paraflu,tj.oko 450 din za litar 100%.Da li je to ok izbor(TOTAL) ili da jurim ujutro paraflu negde.

Trenutno je u sistemu neki plavi antifriz(verovato g11).Posto pri ispustanju ne izlazi sav iz sistema,kako se vrsi to ispiranje sistema?Da trazim kad mi namontiraju hladnjak da ubaci samo destilovanu,pa onda da izbace nju,pa tek onda mix antifriz -destilovana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče ozračivanja, čitao sam po netu da ima ventil na hladnjaku i na crevu gornjem kod motora. Međutim ja ne vidim nikakav ventil kod creva, samo ima kod gornjeg creva ali na strani hladnjaka gde ulazi to gornje crevo.

Koliko sam shvatio, nek me neko ispravi ako ne znam, samo odvrneš taj ventil prilikom sipanja tečnosti, da ima gde da izađe vazduh kojeg gura tečnost koju usipaš, onda sa otvorenim čepom za usipanje pustiš malko da radi, zatvoriš i njega i to je to? :coffee:

Ne bih se baš reklo da su ventili ali ako bolje pogledaš to su plastični šrafovi koje pomoću šrafcigera odvrneš tj popustiš a posle možeš i rukom. Jedan se nalazi bar kod mene nan 1,9D ispod filtera za naftu a drugi malo ispod tog.

Mada mi je i dalje glupo što ne može da se lepo ispusti sva tečnost i uspe nova.

A ja da budem miran, možda i nisam normalan ali za 10 god od kad vozim i pređenih oko 200,000 svake godine menjam pre zime antifriz, to je novčano mizerija, tih 1000-1500 dinara potrošim za nedelju dana na gorivo.

A što se tiče promene ulja za kočnice, to sam ovde prvi put čuo. Nisam to nikad radio, moj bivši stojadin je prešao 500,000 sa 3 generalne a ulje za kočnice nije nikad menjano, samo dosipano kad se rade kočnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što znaš o održavanju stojadina - zaboravi. :thumbup:

Ulje za kočnice vremenom postaje previše ''vodeno''...što znači da postaje manje otporno na visoke temeperature...i gubi svoja svojstva.

Skini uputstvo za Punta mk.2b, pa ćeš videti da piše promena ulja u kočnicama...čini mi se plafon na svake 3 godine...a, to tek nije nikakva investicija jer je negde oko 5 eura... :thumbup:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38861

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...