Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kod mene vrh kazaljke dodiruje srednju crtu, i stalno stoji tu, nakon 3 verneta koji nisu nista valjali kupih prije pola god behr i za sad da kucnem sve ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo nakon ponovnog osmatranja in provere ,malo voznje za sad je ok sve ,greje dobro i brzo dolazi do radne temperature ,inace je ovaj vernet termostat 88 stepeni tj otvara na 88 tako pise pa odprilike da je to to ,taj milimetar koji fali do sredine kao na slici koju sam postavio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se i ja javim sa problemom na Puntu 1.2 16v. Problem sa temperaturom, kad upalim auto hladan, normalno radi i temperatura raste do radne (provjeravao crijeva, ono do hladnjaka je hladno, ono malo kod motora toplo). Kad temperatura pređe malo sredinu, onda otvori termostat i temperatura naglo padne skoro na četvrtinu (tad su oba crijeva topla), i poslije toga raste opet do radne, tj. milimetar preko nije tačno na sredini), i onda opet opadne, ne toliko kao prvi put kad termostat otvori, al opet dovovljno da se baš primjeti. I onda opet raste do radne, pa opada, i tako u nedogled. Ovo se dešava i kad je auto na leru i kad se vozi. Grijanje ima normalno i konstantno.

 

Da li ovo može biti termostat, pošto je zatvoren do radne, pa onda otvori kad treba, ali nekako kao da mi naglo otvara i zatvara pa otud tolike varijacije u temperaturi? Majstor je odzračio sistem, kaže da je bilo vazduha malo u sistemu i da on sumnja na onaj mali ventil za odzračivanje kod malog hladnjaka, kaže da ne dihtuje najbolje pa je podbacio neku gumenu podlošku pod njega da bolje dihtuje. I kaže da je termostat ispravan, dok otvara i zatvara. Ali i dalje je isti problem, temperatura i dalje isto varira. Bojim se najgoreg - dihtunga glave, koji uzgred već jednom mijenjan prije 2-3 godine, pa sad za svaki trzaj kazaljke ja doživim nervni slom, ko se jednom o mlijeko opeče... Evo slike gdje bude kazaljka na radnoj i gdje opadne, tj. otprilike odakle dokle varira. Nekad padne i malo ispod, ali otprilike u tom opsegu kao na slikama.

 

zza6219.jpgzza6220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, misliš da on daje lažnu info ka ECU i tabli, ako sam dobro skontao termodavač tome služi? Misliš da bi to mogao biti problem, pošto dok je hladan i normalnoo dostiže radnu temperaturu, bez ikakvih oscilacija. Koliko se termodavač često kvari kod Punta, da im nije to standardna boljka i sl?

A jel može da se desi da se termostat pokvari na taj način da ne otvara polako kako bi trebalo već nekako naglo da otvori i isto tako zatvori? Obično znam najčešće kad termostat ode obično ostane potpuno otvoren.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi ti najbolje bilo za pocetak da zamenis termostat, ionako je nov oko 1.000 dinara Vernet-ov i brzo se menja. Ako se i sa novim bude javljao isti problem onda trazi dalje sta moze biti.

Za odzracivanje vazduha iz sistema objasnjeno je u ovoj temi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj zaključak je suprotan od opisanog a slažem se sa kolegom@Axic s tom razlikom da je taj termostat neispravan u smislu da ne otvara dovoljno pa se motor pregreva do temperature na kojoj startuje ventilator hladnjaka i tako u krug.
Zaključak/rešenje je identično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam na odgovorima. Samo moram da napomenem da se njemu ne pali ventilator, već kad dostigne radnu temp, otvori termostat i tad kazaljka naglo padne. Ventilator se upali tek ako ga držim dugo na leru i još mu dodajem gasa, s obzirom da je hladno, neće se baš tako lako upaliti.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat treba i da otvori, ali i da zatvara kada temperatura opada. Tvoj otvori (kao i na svakom neispravnom), ali ne zatvara, tako da temperatura previše opadne .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, opadne, ali opet raste do radne i tu stoji malo pa onda opet padne. Da ne zatvara ponovo, na ovoj hladnoći ne bi rasla. Nije bitno da li stojim ili se krećem, isto se ponaša.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/4/2016 at 1:45 AM, Ivan BG said:

Treba da bude tacno na sredini.

Od koliko stepeni je taj termostat sto je ugradjen u auto?

Ako je od 83-84° onda zbog toga ne stoji skala zakucana na sredinu.

U sustini mozda je i bolje tako, tih par stepeni sto mu fale do 90° ce mu znaciti kad napolju bude bilo 35+.

 

ovaj vernetov je od 88 stepeni ,da li je moguce da zbog toga ne ide do 90 ,ili je mozda tako nastelovao majstor :question: inace za sada sve ok radi ,danas proverio u leru i brzo je poceo da greje i da podize temperaturu do radne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu štelovanja. Taj termostat je  max. otvoren na 88*, kreće da otvara na par stepeni ispod te vrednosti. Takođe kreće i da zatvara na isto toliko stepeni ispod 88*, kada npr. ideš nizbrdo, . Na 92* se pali ventilator hladnjaka. Da li laže termostat, termodavač ili skazaljka, ispitaš na dijagnostici. Samo pratiš kada se šta dešava i sve ti je jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni na punta 1.7 TD temperatura motora po ovom hladnom vremenu nikad ne dostigne polovinu nego je uvek na 1/4 skale a kada idem nizbrdo temperatura opadne skroz do kraja i nema uopste grejanje. Verovatno mi je termostat ostao otvoren ali mi se ne kupuje nov original posto je oko 5000 pa me zanima da li moze na njega da se skarabudzi termostat od renaulta 4 koji je oko 600 dinara i koji ide na crevo? On je precnika oko 40 mm a meni je crevo na puntu precnika oko 35 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da može od R4, moraš na osnovu unutrašnjeg prečnika creva naći neki odgovarajući.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam termostat od R4 pa cemo videti dal pasuje :D

EDIT:Koji sve termodavaci pasuju na mog punta, da li pasuje neki od yuga?

Edited by coa565

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugurao sam termostat od R4 u crevo i namestio sve, provozao malo i auto krenuo da kuva i skalu otera na 3/4 a donje crevo ladno... Termostat nece da otvori ostao u zatvorenom polozaju. Sad ne mogu da ga izvadim nikako iz creveta. Gurnem ga u kljucalu vodu a on ne otvara pa otvori pa zatvori i opet ne otvara, pa posle nekoliko pokusaja opet otvori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da izvadim ovo govno iz creveta? Bice dobro ako mi nije stradao dihtung na glave jer mi kadkad kloboce u pisudu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledaj, nikad nismo razmisljali kako se vadi iz creveta. Priblem je bio samo kako da udje :D :D
Stavi u vrelu vodu pa onda probaj da vadis, kako drugacije. Iseci to parce creva pa nastavi posle il nadji drugo cdevo, al mira da moze da izadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...