Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Hvala. :rant: :rant: Nema veze,zbog ovoga sto si rekao ima da sedim jedan dan vise kod tebe u servisu i da smaram.Ne mozes mi nista,i Keca se naviko na mene,pa ne napada. :lol: :lol: :lol:

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

videces kad ogladni.samo dodji deda je na odmoru a mi se razvalismo,imam kombinezon viska a i specijalizovao si probleme sa temperaturom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega pozdrav svima!

U pitanju je Bravo 1.2 16v 2001g. kupljen ovog leta. Od nedavno imam probleme sa lambda sondama (ima dve) prvo je u pitanju bila gornja pa onda i donja. Prvo sam se izuo 20e za gornju (neku univerzalnu po preporuci majstora) a posle sam uzeo polovnu/ispravnu i pljuno jos 20e. Engine chek light jos uvek svetli, ne svetli 1 dan ili predjenih 50 do 100km, kako kad pa se opet upali, i dijagnostika pokaze nekad jednu, nekad drugu da su registrovale gresku, a nekad i obe. Ne bih vise da castim coveka da mi samo brise greske, pa reko da priupitam ovde. Jer covek mi se kune da su sonde ispravne.

Znam da je ovo uobicajen problem, i da ima mnogo mogucih odgovora, ali moje pitanje ce da ide u drugom smeru.

Od samog starta, mi je temperatura motora bila sumnjiva. Znaci, kazaljka nikada ne prelazi pola,( ovde sam otkrio da je to normalno) i bas kad je najtoplije bilo, malo se popne iznad pola, kao nedavno kad sam bio u crnoj gori. Medjutim, vracao sam se nocu, i bilo je dosta sveze preko Zlatibora i kazaljka je stajala izmedju prve i druge donje crte, sto mi je bilo sumnivo, pa mislim, sta li ce tek da bude zimi.

Elem, pre neko jutro, ( duvao neki vetar, venjska temp je bila 15ak stepeni) dam kontakt kad ono imam sta da vidim, na kilometar satu ne pisu kilometri nego stoji lepo -22. Sav iznenadjen, upallim auto normalno, ali u leru prvih minut dva, kao da je stucao. -22 je nestalo sa displeja i pojavila se kilometraza. Obrtaje je nakon jos minut ili manje spustio na 825. Odokativno. A dalje je radio normalno.

Pitanje... da lije moguce da je otisao senzor za temperaturu ( i koliko senzora uopste ima i gde se nalaze) i da zbog tog senzora auto misli da je stalno hladan i da pogresno mesa gorivo i da zbog toga brljave lambda sonde. Jer u principu auto lepo ide, ono, klasika, do 2500 o/min lenj a posle toga cupa. Do CG i nazad sam se normalno dovezao, malo se muci na usponima, ali 1.2 je motor pa reko nista cudno.

I gde moze da se nadje to cudo? Jedan moj prijatelj je bio na jednom otpadu u BGD (Vinogradska) i rece mi da ima svega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo,crko ti je mesac vode.Ima jedna sigurnosna kuglica na njemu u plactici i ona ume da zaglavi,pa ne moze da zatvori mesanje vode.Ja sam platio nov termostat 840 rsd u AP-u.Ima jedan termostat spoljne temperature,nalazi se u desnom retrovizoru ispod.Viri sa donje strane u obliku bradavice.Ako ti pokazuje normalnu temperaturu skoro uvek,onda verovatno da je zaribao neki spoj na instalaciji termostata,ako uvek brljavi onda moze da se desi da je gecrht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokazivac temperature rashladne tecnosti ide skoro do crvene zone, fali 1 crtica.

Posto nema koliko je to stepeni, interesuje me da li je to normalno?

Obicno je pokazivac na sredini, ali se na semaforima i u guzvi penje 2 crte, zatim spusta u normalnoj voznji. Da je napolju toplije, mozda bi i prokuvao?

p.s. sad sam kupio auto, ne znam sta je u hladnjaku :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da smo previse radoznali,ali koji je auto u pitanju?U svakom slucaju kazaljka mora da stoji oko polovine konstantno bez obzira na situaciju.Dakle, zreo si za jednu posetu majstoru,jer moze mnogo razloga biti sto temperatura varira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.6 16v 2001. (pisalo je u topicu pre nego sto je prebaceno ovde :) )

Da dodam da se skakanje temperature povremeno desava, kolik sam primetio za ova dva dana koliko je auto kod mene.

Izgleda kao da je termostat, kao da povremeno zaglavi. Ili mozda rezistor, reostat, pa ne pali drugu brzinu.

Otici cu da Marea servisa, mada vidim da su Bokiju vec rekli da je to normalno za ovaj motor da pod klimom. Ali ja klimu nisam ni ukljucivao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvori haubu i gledaj, kad se upali ventilator,mozda u tom trenutku skoci i kazaljka pa drzi dok se ventilator ne ugasi????

Share this post


Link to post
Share on other sites

kazaljka se lagano penje crtu, dve (od 4, treca i cetvrta su crvene) a onda se ukljuci , valjda, druga brzina ventilatora (cuje se glasnije) i spusti kazaljku na sredinu. Paraflu je u sistemu.

Interesuje me za koliko se realno podigne temperatura, ako kazaljka ode jedan podeok gore? Koliko stepeni je jedan podeok?

Evo zasto pitam. Kad se kazaljka podigne, recimo, jednu crtu i ja ugasim motor i odmah dam kontakt, kazaljka se popne samo do sredine. Jel moguce da se motor za 5 sekundi ohladi za nekoliko stepeni odnosno 1 crtu?

I, sto mi je najbitnije, da li temperaturni skokovi od 4-5 stepena C iznad radne temperature mogu da iskrive glavu motora, kao sto je pominjano?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pali li ti prvu brzinu ventilatora?proveri otpornik prve brzine i buksne na njemu(nalazi se na plasticnom nosacu ventilatora)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bokija, mozda si u pravu !

ventilator pali, dal prvu ili drugu, ne znam, ali kad ukljucim svetla, skoci kazaljka pola crtice, ukljucim ventilaciju, jos pola, spustam prozor jos pola crte ode gore...ugasim sve to, pada kazaljka 2 crtice!

a ovo se desava samo ako se kazaljka prethodno odlepi malkice od sredine, tj. kad se, mozda, upali ventilator

ako je na sredini, onda se nista ne desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam primetio kontra problem na mom Stilu. Meni temperatura cesto pada ispod "normale" u toku voznje (nebitno dal' je u pitanju gradska voznja ili autoput). Sta je tu prob? (kontam da se prerano pali vent.. jel to kontrolise termo-davach ili sta vec?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zlox,podhladjivanje motora je zbog neispravnog termostata,mesaca vode.Na njemu ima mala kuglica,koja kao pomocni ventil sluzi da se izjednace pritisci u sistemu.Kad ona ispadne, ili se zaglavi u stalno otvoren polozaj,tada se auto hladi vise no sto treba.

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcu bas sad za vikend kad budemo isli u KG kako ce da se ponasa. To ce mi biti najbolji pokazatelj

Share this post


Link to post
Share on other sites

a hoce da zaglavi termostat na otvoreno pa na otvorenom putu ili pri rasterecenoj voznji obara temperaturu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gx1mg9.jpg

Posto mi je ovo prva zima sa novom kontrolnom tablom koja ima temperaturu motora ne znam da li je ovo normalno, kada vozim na otvorenom putu Beograd-Pozega konstantna brzina oko 70km/h temperatura motora mi je konstantno ovolika koliko pokazuje docrtana linija na slici, a kada udjem u grad i krene guzva prva pa druga pa koci i tako temperatura se penje na pola skale, oko cetvrtine vise nego na otvorenom putu sto pokazuje, pa je moje pitanje je li to normalno, da li je tako svima sa 1.9D motorom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije normalno.Zaglavljen ti je termostat,t.j. mesac vode.Il je gaglavio il mu ispala kuglica za izjednacavanje pritiska pa sad ne moze da zatvori protok.Zameni termostat,duze ce ti trajati motor a i manje ce trositi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam zvao Kit cena termostata 4700din, malo li je na ovu skupocu...

Aj da sacekamo sta Miki kaze.

Hvala Bokija :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam uzeo auto prosle nedelje, i krenuo od Novog sada ka Kg-u na auto putu mi je konstantno tepmeratura bila za skazaljku ispod polovine, a u nekim trenutcima ja isla i do prve crte ispod polovine, dok je kada je krenulo ovo hladno vreme temperatura padala ispod prve crte koja se nalazi ispod polovine. U pitanju je Fiat Brava 1.6 16v 2001. godiste.

Ja sumnjam na termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro sumnjas,podhladjuje se auto na otvorenom putu.U gradu se to teze primeti.Silno gorivo se izarci zimi na grejanje motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend sam bio u snežnim krajevima Srbije i juče kad sam pošao kući bilo je oko -8. Upalio sam auto i stajao je možda i pola sata tako upaljen (bagra se nije na vreme spakovala, pa žene smarale pirlitale se kao da idu na splavove a ne kući itd) i kad smo konačno krenuli ja vidim temperatura jedva na četvrtini skale... malo se zabrinem, međutim već nakon prvih kilometara i vožnje od nekih 30ak km/h (bio je sneg po putu) kazaljka dođe do prve tačke ispod sredine što je uobičajno za tako hladne uslove... nestankom snega sa puta, povećanjem brzine kao i povećanjem spoljašnje temperature kazaljka je bila u domenu radne temperature (oko sredine skale).

Tako da, uzmite sve ove faktore u obzir pa onda sumnjajte da imate kvar... može se dogoditi da nemate kvar uopšte ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije najjednostavnije :question::

otvoriti haubu,posle jutarnjeg paljenja,sacekati malo,i onda pipnuti crevo,koje ide iz termostata do hladnjaka,i ako je to crevo ledeno,ka hladnjaku,dok kazaljaka ne stigne,otprilike,do pola-sve je ok :D .ali ako crevo i vrh hladnjaka pocnu da se mlache,a motor jos nije dostigao radnu temperaturu,kazaljka na cetvrtini-znaci termostat je konstantno otvoren,i pusta toplu vodu ranije nego sto bi trebalo :o

Posto je sistem za hladjenje zatvoreni,i ako je termostat otvoren,on ce se se kad tad zagrejati,samo mu treba vise vremena i vise goriva,bar ja tako nesto kapiram,a ako je termostat ok,treba ce mu svakako krace vereme za grejanje,ali ce konstantno odrzavat istu temeperaturu,uz pomoc ventilatora i termostata,bez mnogo setanja kazaljke,sto bi rekli,vrtece se na pola,vrlo malo gore-dole.

E sad ne znam :question: ,jedino,dal,ako covek duze vreme vozi sa otvorenim termostaom,po hladnom vremenu moze da dodje do nekog ostecenje motora :X (brze habalje i sl),jer je hladniji nego obicno,ili mu to ipak ne smeta u tolikoj meri :ermm: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...