Guest 10757 Posted June 21, 2008 Motor moze da prelazi iznad radne temeprature samo ako mu nije dobar hladnjak, ventilar. termostat i td... Motor uvek mora da radi na istoj temepraturi. Oscilacije vruce/hladno mogu da iskrive glavu motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted June 21, 2008 mozda laze i pokazivac.danas opet temperatura 2 crte iznad pola upalim klimu bude normalno dok neupadnem u guzvu onda vec dostize 3 crte iznad pola e sad po dorinom savetu sutra idem da menjam termostat ali da li mi sve ove probleme mozda pravi rasprsivac za plin koji je postavljen na malo glupo mesto kao sto sam vec rekao odmah ispod posude za antifriz mislim glupo mi je da menjam termostat dajem 6000 a da mi i dalje bude isto.a pritom sam prao hladnjake,i stavio nov termodavac i zamenio neki rezistor za 1i 2 brzinu...zamenio sam termostat i dalje isto dve crte iznad pola stim sto kad izadjem na otvoreno spusti ga tacno na pola i kad upalim klimu drzi na pola kad sam namestio termostat prikljucio je kompijuter i pratio je temperaturu i on pali ventilator tacno kad treba i jednu i drugu brzinu izgleda da mi laze sat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8087 Posted June 29, 2008 kad se meni to dešavalo na Bravi 1,6, otišla mi je prva brzina ventilatora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 4236 Posted July 23, 2008 Veoma sličan problem i kod mene. Skoro identično kao u prethodne tri poruke.Punto MK2b 1.4 16v Već neko vreme kazaljka temperature ume da zaluta jednu do jednu i po crticu iznad sredine. Nakon toga ventilator počinje da radi tako da se jasno čuje, kazaljka se u roku od 10-20 sekundi vraća na sredinu, a ventilator se gasi. Ja sad nisam tačno provalio da li se baš ugasi ili se samo uspori, mada kad sam neposredno nakon povratka kazaljke na sredinu podigao haubu vent. je stajao. Da li je moguće da jednostavno ne radi prva (sporija) brzina ventilatora već samo druga? Koji uređaj to kontroliše? Da li je elektronika za to fizički vezana za sam sklop ventilatora ili je u odvojenom uređaju.Ovo pišem 10 sati nakon povratka iz servisa (Ricambi, Ugrinovačka) u koji je auto odvezen samo zbog ovog problema. Momak ga je zakačio na dijagnostiku, proverio nivo vode i zatim promenio neki deo (reostat, termostat, rezistor ili regulator, nemam pojma) koji se naslanja na sam hladnjak. Deo je koštao oko 1600 din. Međutim, očigledno nije bio problem u tome pošto se ista stvar događa ponovo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 4236 Posted July 23, 2008 A šta pali 2. brzinu kod automobila bez računara?Moja Brava mislim da nema računar (ili ima, ali nema nikakav fancy display).Ovaj deo koji su u servisu stavili na Punta se bukvalno naslanja na hladnjak na delu prema motoru, veličine je mobilnog telefona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 23, 2008 ...svaka Brava ima komp... Nije ni moja imala nikakav fancy display, ali komp je tu, i kontroliše rad... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 24, 2008 laze mi pokazivac temperature na kilometar satu na vise mesta sam kontrolisao temperaturu preko kompa tacno na predvidjenom podeoku se pali ventilator obe brzine rade termostat je stavljen nov,hladnjak opran sve uradjeno cak je i gandrak sa foruma proveravao preko kompa i kaze da laze skazaljka,ali dok nisam sve promenio nisam ni ja bio siguran mada su mi ljudi odmAH ukazali na pokazivac temp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 2751 Posted July 25, 2008 Posto ste ovako lepo i detaljno razvili temu,da cujem misljenja: .Dakle,sve radi u sistemu, ali ventilator je ranije ukljucivao cim,za dlaku,kazaljka krene preko pola.Prvu brzinu a za par sekundi i drugu.Odradi malo,recimo normalni ciklus,stane i tako u krug po potrebi.E sad,od nedavno,sve se odvija isto,stim da sad kazaljkica predje preko pola skale-odlepi se od crte 1/2 pa tek onda ventilator na hladnjaku odradi ciklus.Mislim da tu nesto nije OK vishe.Na sta sumnjati,termoprekidac ventilatora,davac termometra ili ... ?!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 26, 2008 Čitav sistem i postoji da bi u svim uslovima održavao radnu temperaturu...Nekad će mu biti lakše [ vožnja na otvorenom 5. brzinom npr. 80 km/h ], a nekad će mu biti teže [ gradska gužva ], pa će zato češće paliti vent...ali, zadatak mu je da kazaljka uvek stoji na pola... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 26, 2008 Deco,na Bravo GB postojo clanak o popravci oscilirajuce skale za temperaturu,zbog oksidiranih kontakata na ploci cajgera.Moze znaci da laze i zbog toga.Ovo je samo informacija za kraj,inace treba proveriti ,1.Da li pali obe brzine ventilatora2.Brboce ji u posudi3.Pipanjem creva videti kad otvara mesac vode4.Proveriti ima li vode u ulju i obrnuto5.Ako je sve OK onda se poigrati sa cajgeromNista komplikovano samo malo vremena i truda.Po meni ovako bi moglo da se sazme sve sta treba uraditi radi dijagnostike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 336 Posted July 26, 2008 Da, ^^^ ovo je vec pravilniji pristup problemu a ne polazak od pretpostavke da "kazaljka laze" Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted August 15, 2008 Vratio sam se danas iz Pefkohorija i pri brzini od 120 temp neće da mi ide kazaljka za temp. ispod pola sklale. Auto se odlično pokazao na putu ali ovo me malo brine. da lije do ovih vrućih dana ili ima nešto više? Nikakvih abnormalnosti nema, dakle ne gubi tečnosti, vent. radi, jednostavno imam utisak da se antifriz ne stigne ohladiti.... Max pozicija kazaljke je bila na 2-3 milimetrado 3/4 skale.Kakva je situacija kod vas? Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted August 15, 2008 Kod mene u gradskoj voznji dodje do polovine i dalje ne mrda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1083 Posted August 15, 2008 Kakvih crnih vrucina... ako je sve ispravno nema sta da dize temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted August 15, 2008 u gradskoj voznji i kod mene ne ide preko pola....ali duza voznja na 120-130, temp ide gore. hm... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted August 16, 2008 Sta bi trebalo da se menja zbog vrucine ili rezima ? Sigurno ne radna temperatura. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted August 16, 2008 ma biiip li ga nije mi ranije tako bilo, mada je ovo prvo leto kod mene. Danas sam na kompresor prao hladnjak sa spoljne strane jer zapušenost saći oće da zajebava hlađenje. Nafircao malo turtle tečnosti za insekte , sačakao pa špiricccccccc. Sutra krećem za Hrvatsku pa ću da vidim kako će se tamo ponašati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yoopie 0 Posted August 16, 2008 To pranje saća mi zvuči dobro. Kol'ko je delotvorno? Samo skineš branik i špricaš jel da? Nosim se mišlju da odradim isto (ako ima koristi). Quote Share this post Link to post Share on other sites
zak982 0 Posted August 17, 2008 Temperatura se nikako ne bi smela menjati koliko god brzo vozio ... čak bi trebalo kontra efekat da se postiže . Meni je na Tipu svojevremeno otkazao termostat i u gradskoj vožnji sve je bilo OK a čim izađem na autoputi i malo ubrzam temperatura samo spadne na manje od jedne četvrtine i tako dok ne usporim. Na kraju se ispostavilo da se termostat nije zatvarao kako treba i posle njegove zamene sve je bilo OK. Možda je kod tebe nešto tako slično. Možda se ventilator ne uklučuje na vreme , ali opet u to bi se javilo i u gradskoj vožnji . Quote Share this post Link to post Share on other sites
BaneT 0 Posted August 22, 2008 vratio sam se iz Hrvatske i stvare posle pranja hladnjaka, stoje ovako. Na putu ka tamo kada je spoljna temp bila oko 18 C, kazaljka je bila na mm od prve crte na sredini. Celim putem na nekih 120 kmh pa i kad sam isao 140 kazaljka je mozda bila na prvoj crti sredine. Sad u povratku stoji na vrhu gornje crtice sredine. Tamo sam vozio dosta po makadamu i prasini a i temp je danas bila oko 25-30. HMMMM. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 11484 Posted August 26, 2008 imam punta 94' skazaljka za temperaturu je uvek na pola(radna temperatura)nije bitno kakva je spoljna temperatura.zimi treba malo više vremena do radne temperature. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted August 27, 2008 Kratko pitanje.Posto mi temperatura ujutru ovih dana kada je napolju 13 stepeni nikako da stigne do radne za nekih 10 minuta voznje na otvorenom putu (a stizala je za 5minuta voznje ali na 25 stepeni), a kada toplo recimo oko 25-30 stepeni onda stoji na pola bilo grad, bilo otvoreno, sumnjam da termostat ne zatvara. Temp. nikada nije presla polovinu, ali kada sam se vracao sa mora kada se spustam niz planinu, kazaljka se spusti nekih 2-3mm ispod polovine, a napolju je bilo 35 stepeni. Kada ukljucim da mi greje i duva na najjace opet padne temperatura ispod pola...Koliko je komplikovano menjanje termostata na Stilu JTD, i koliko kosta termostat (original ili moze i neki drugi)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 11823 Posted September 12, 2008 Da se i ja pridruzim ovoj temi.Elem vozim Punta MK2 1.2 8V, do pre mesec dana sve je radilo savrseno.Kazaljka za temperaturu pri bilo kakvim uslovima se nije pomerala sa sredine, tj. kako i treba da bude. Bukvalno je bila zakucana na tom mestu cim dodje do radne temeperature, tako da sam bio i zaboravio da gledam na tu kazaljku. Medjutim.... u gradu (taj dan bilo okok 40 stepeni) osetim sitne vibracije na volanu, rekoh opa evo ga radi ventilator, on je radio na drugoj brzini i vidim temperatura se dize i dize.... da ne duzim ... nekako sam dosao do kuce.... ozracio sistem i to je radilo 2-3 nedelje.Posle toga krenem za KG. U kolima nas 4 pun auto stvari, klima radi i na onom brdu pre naplatne rampe bubanj potoko opet isto... temperatura raste pa raste... nekako sam dosao do iskljucenja za KG dok sam vozio autoputem 120 temperatura bila koliko toliko OK.Medjutim cim sam izasao skoci temperatura skoro do crvenog i tu nisam smeo dalje.... sacekam 45 min da se ohladi skroz opet ga ozrazim, stalo je oko 4 - 4,5 lit dest. vode.Ostavim auto kod drugara, on kaze prso ti hladnjak i tu je vukao vazduh, rekoh dobro, zamenjen hladnjak i posle toga opet 2-3 nedelje ok, medjutim juce i prekjuce mi se desava da kada stanem opet podigne temp, za 2-3 crtice kada auto stoji i kada je na leru, ali kada dam gas kad je u leru on spusti na normalnu temperaturu.Odo sada da vidim kakav je nivo vode, ako opet ima vazduha ne znam sta cu ... da li da menjam i dihtung glave i termostat....Nisam pametan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zak982 0 Posted September 12, 2008 nemoj da sipaš destilovanu vodu u njega nego sipaj Paraflu koji je fabrika preporučila bez obzira da li je leto ili zima Quote Share this post Link to post Share on other sites
yoopie 0 Posted September 12, 2008 Neće mu ništa biti zbog destilovane. Uostalom, nećeš držati u hladnjaku 100% paraflu nego ćeš ga "krstiti" vodom. Marko ja bih zamenio dihtung jer mi miriše na situaciju koju sam preživeo. BTW koliko znam, ako ti hladnjak curi, oko rupe će se formirati bela skrama pa obrati pažnju na to. Quote Share this post Link to post Share on other sites