Jump to content
FAS Goran
bokija

Bravo / Marea - šuspleh

Recommended Posts

Danas sam imao jedno vrlo neprijatno iskustvo.Htedoh malo da razvrtim motorce po auto putu,da izbacim garez.Sve je islo divno do nekih 140 kmh a onda je auto poceo da se ruzno ponasa,volan je postao laksi a imao sam osecaj kao da sam upao u kolotrage,auto je jezivo lelujao.Cim sam skinuo nogu sa gasa i brzina pala za nekih desetak km sve je opet bilo OK.Kad sam posle pregledao malo auto sve je bilo u redu.Jedna stvar mi se ucinila mogucom.Nemam donji sus-pleh a danas je i duvao malo jaci vetar pa je sve to moglo da rezultuje lelujanjem na putu.Ima li ko da proda ili da zna gde bi mogao da kupim to parce lima ili plastike od cega je vec.Nisam ni blizu toga da sam panicar,a i imam preko milion kilometara,ali ovo danas je bilo jedno vrlo jezivo iskustvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj sus pleh je od plastike,ali cisto sumnjam da je do njega.Kakvo je stanje sa prednjim gumama i amortizerima?Predpostavljam da trap nema luftova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...''pleh'' sigurno nije problem...

Nemam ni ja centralni [ najveci ] na Stilu, i auto je miran i na

180 km/h... :cool

Mislim da Vlada misli na stvari koje mogu biti uzrok problema... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je ok.Ne pokazuje nikakve znake nestabilnosti ispod 140 kmh,samo od te cifre postaje lelujav i lak na volanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...moras proveriti trap, gume...

Na mojoj Bravi 1.6 taj pleh nije postojao [ ne znam ni da li se fabricki uopste ugradjivao u 06/1998. ]...i uvek je bio miran auto, bez obzira na brzinu...

Ali sa novim amortizerima napred, novim soljama amortizera, oba ramena nova, nove gume, trap centriran... :cool

Mada, i pre svih tih izmena nisam primetio bilo sta slicno problemu koji ti imas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bokija

Do pleha nije 100%,idi u centar boban na dorcolu,imaju uredjaj za proveru amortizera naravno proveravaju se i trapovi i kocnice.Kompletan pregled ti je oko 500din...Mnogo je lakse tako nego da nagadjas... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima na svom Bravo,Bravi,Marei sus-pleh?Voleo bi da uzmem mustru jer gde god sam trazio gledali su me ko da trazim ne znam sta.Bio bi zahvalan,a mogli bi svi koji su zainteresovani da se skupimo da nam se to uradi od aluminijuma ili lima po nekoj pristupacnoj ceni na vise.Samo nam treba mustra.P.S.Mozda to nije uzrok mojem plesanju po putu ali je sigurno da je mnogo bolje imati ga i zbog hladjenj motora i zbog bukei i na kraju zbog turbulencije koja sigurno destabilise auto.Pogledajte malo sta se desava sa skupljim autima.Moj prijatelj mehanicar ima skoro nov Mercedes i rece mi da kad je vozio bez pleha imao je osetno povecanu i buku i temperaturu motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 5866

ja na mom starom 1.2 nisam imao pleh, jako je skup, na otpadu su trazili uzasne pare, 100evra, za sus pleh, meni je trebao zbog vikendice jer je tad bio neki stari put pa da zastitim malo od dole..

to sto se tebi desilo nema veze sa njim, ja sam mog terao manje vise stalno 180kmh i nikad problem, od 14', 16" isto se ponasao, pogledaj trap, gume, mada to je je volan lagan je ok, ali to sto leluje nije, bravo sa tim gumama ima jako lagan volan pa ti je mozda osecaj takav, a jesi nekad pre vozio tom brzinom pa da uporedis ponasanje ?

btw, saxo isto nema pleh dole, laksi je nekih 70kg od brava tog, i puna skala bez problema :) :) po jakom vetru ka zg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno,nisam imao prilike.A volan je olaksao u odnosu na manju brzinu.Danas sam gledao prednje vesanje i mogu ti reci da je u top stanju.Sobzirom da je tog dana duvao jaci vetar u nos i iz leva moglo bi da se desi da me je u odredjenom trenutku napumpao i izdigo auto zato sam osetio olaksanje na volanu i ceo auto je zalelujao bas jezivo.Nije odvukao ni na jednu stranu nego sam samo osetio smanjenj trakcije kao da ce se u svakom trenutku okrenuti ko papir na vetru.Nije to bas tako lagan auto pa da ga muce vetrovi tek tako.Ipak bi trebao stabilnije da podnese brzine do 150kmh.Oteracu ga kod trapadzije da ga i on pogleda mada sumnjam da ce ista naci da ne valja.Cak su i amortizeri u pristojnom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Cak su i amortizeri u pristojnom stanju.

Jel' si to proverio u centru Boban na Dorcolu ?

''bokija'', mani se toga da je pleh problem... ;)

Imao Bravu [ bez pleha ], imam Stila [ bez centralnog pleha ], vozio brze nego ti, i nikada nikakvih problema... :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 5866

ma da tu ne razmisljaj, taj auto ne oseca te velike brzine, tu su ga uradili skroz dobro, e sad mozda je bio neki ludacki vetar, pa jos mi ni taj nije jasno kako je moglo tako da ti se desi, volan je laksi sigurno, pliva jednostavno, probaj opet, navuci negde po gradu pa ces videti dal je isto, ja sam po svim nasim putevima isao i vozio ga do patosa po rupcagama i stvarno se auto ekstra ponasao. pokusaj to ponovo, mozda je sli vetar samo nekako ima cudnu ulogu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da oteracu ga kod mestra sigurno.Za pleh hocu da ga stavim iz svih navedenih razloga bez ove nemile epizode.Covek koji je vrhunski majstor za mercedese i vrlo realan uopste u zivotu,tako da ga uzimam vrlo ozbiljno ispricao mi je koje su razlike kad na mecki skines pleh,sta sve onda krene kako ne treba.U vesanje na mom autu cu sumnjsti uprkos mojim proverama sve dok ga ne oteram na proveru ali pleh cu staviti bez obzira na sve.Jer mislim da cu dobiti osetan kvalitet.Samo da nadjem nekog da mi da da uzmem mustru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li neko ima na svom Bravo,Bravi,Marei sus-pleh ?...mogli bi svi koji su zainteresovani da se skupimo da nam se to uradi od aluminijuma ili lima...

Ako si vec resio da stavljas pleh koji nista ne znaci....onda ga nikako nemoj praviti od lima... ;)

Nije on dzabe u originalu od neke vrste plastike...

Ako napravis od lima, i najmanji kamencic ces cuti kad udari u njega...

Zvonice ti auto...

Rezonantni zvukovi...

Raspitaj se prvo oko materijala, pa ces videti da ti niko nece reci da moze da se pravi od lima...

Uostalom, sta mislis zasto svi ljudi voze bez njega... mislis da se nisu setili kako mogu da prodju mnogo jeftinije sa nekim limenim plehom ?... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 5866

a da ga kupujes, po usima ide samo tako, i to gde nadjes jer fabricki retko koji model je imao pleh ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji alternativa da ga uradim od klirita na koji kasnije samo zalepim najtanji ajuminijumski lim i to bi imalo karakteristike originala.Ne moram ja da ga ispostujem ko sto izgleda na epiru ali tek kad bi imao mustru mogao bi da ga modifikujem.Klirit od 4mm ima relativno razumnu cenu za takvo parce.A alu-lim od pola ili 1mmje zanemariv trosak.Pogledajte epir za vase modele i videcete da svi modeli imaju fabricki ugradjen sus.Ako vec volite svoje mezimce i drzite ih u top stanju ne vidim razlog zasto ne odraditi i ovu stsvku pa makar malo improvizovali,a 100% sam siguran da ce dati osetne promene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Ako vec volite svoje mezimce i drzite ih u top stanju ne vidim razlog zasto ne odraditi i ovu stsvku pa makar malo improvizovali,a 100% sam siguran da ce dati osetne promene.

Da, na mom autu je sve ispravno, ali pleh nemam nameru da kupujem/pravim... :cool...jer je nevazna stvar...

Jedina korist od njega mi je bila obaranje cene kad sam kupovao auto, jer sam na malo stvari mogao da se pozovem prilikom cenkanja, pa sam se setio da nema ''pleh''... ;)

Price o poremecenoj aerodinamici jer nema donji ''pleh'' zaista nisu realne...

Po toj logici, imas problem jer npr. pozadi nemas difuzor [ kao na F1, ili kao na modelima Ferrari automobila, i jos nekim drugim skupim masinama ], koji usmerava vazduh koji prolazi ispod automobila... ;)

Nabroj mi 3 osetne promene koje smatras da ces osetiti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Bolje hladjenje

2.Manja buka pri vecim brzinama

3.Veca stabilnost

4.Zastita elemenata motora,npr. lambda,filter ulja,pumpa serva...

5.Cistoca motora kiji se i onako tesko pere i cisti zbog elektronike

Ukratko,mislim da ima i vise nego dovoljno razloga za malo truda.Na kraju neki mnogo pametni i strucni ljudi su potrosili gomilu para i vremena da izmisle da taj pleh treba da bude tu,tako da meni manje pametnom i siromasnijem ostaje samo da se trudim da ispostujem ono sto su oni smislili.Mislim da pomalo tvrdoglavo odbijas da priznas cinjenice,proradio u tebi srbenda pa to ti je :lool: Brzina od 90kmh nije samo najstedljivija sto se benzina tice nego posle nje dracticno rastu i sile koje deliju na auto usled kovitlanja vazduha.Naravno to ti je malo teze da primetis posto ti vec na 60kmh nivo secera u krvi skace i mena percepciju i moc zapazanja.Zao mi je sto neko od nas ko cesto vozi brze i na duze staze nema priliku da nam isprica kako izgleda voziti isti auto pod istim uslovima sa i bez pleha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.Bolje hladjenje

Sa plehom ima bolje hladjenje ?

Dakle, kad je motor zatvoren sa svih strana [ gore hauba, dole pleh ], onda ima bolje hladjenje ?

Uostalom, jel' si imao problema sa temperaturom motora ?

2.Manja buka pri vecim brzinama

Znas i sam da pri vecim brzinama glavni uzrok buke je vazduh kroz koji prolazis...njegov sum...Mnogo vaznije je kako auto ''dihtuje''... ;)

3.Veca stabilnost

Od svih razloga ovaj ima najmanje veze sa realnoscu... :cool

Evo...kad budes otisao da uradis test amortizera, videces da su oni ispod 40-50%...

4.Zastita elemenata motora,npr. lambda,filter ulja,pumpa serva...

Ovaj razlog je na mestu... ;)

Zato je i meni receno u servisu da npr. kad naidjem na neku veliku baru, malo usporim kako voda ne bi bas sve okupala...isto tako da pripazim prilikom voznje van asfalta na kamencice...

5.Cistoca motora kiji se i onako tesko pere i cisti zbog elektronike

Pogledaces na sledecem okupljanju kako izgleda moj motor, iako nemam pleh... :cool

Deo sam vec ocistio, a evo....sutra cu od prepodne da uzmem krpu, i bez kapi vode cu ocistiti sve... ;)

[ mada, mozda ipak necu stici bas sve... :cool ]

Uostalom, motor i ne moze da bude bez prasine i sl...

Nista mu nece biti ako je dole prljav...

Isto kao sto mu nista nece biti bolje ako svaki dan na kanalu brises i cistis donji deo... :cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri vecim brzinama stvara se pritisak i motornom prostoru od vazduha koji ulazi odozdo,pa je smanjena cirkulacija vazduha koji treba da savlada hladnjak.

Buka je manja iz istog razloga jer veliki udeo u sumu vetra dolazi bas iz motornog dela gde svira po svim mogucim ivicama i rupama a onda zvuk ne samo kroz firewall nego i kroz prozore,jer nema dole zastite ulazi u kabinu.

I na sve to logicno da auto koji se naguta vetra mora da se i odigne od zemlje sto povecava potrosnju goriva i smanuje stabilnost.

Ako ti ovo nije dovoljno jasno na nivou dece za 6. razred osnovne onda sam siguran da si samo tvrdoglav il me zezas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sve ali stabilnost i potrosnja stvarno nemaju nikakve veze...sve ovo je pocelo tako sto si primetio da ti je auto nestabilan pri vecim brzinama i nekoliko nas je pokusalo da ti objasni da to nema veze ali ajde...prekontrolisi amorte vrlo moguce da ces se neprijatno iznenaditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio do ACB i uradio pregled vesanja.????...Prednji trap,nema luftova amortizeri 83% oba,majstor kaze ni novo nemaju 100%.Zadnji trap takodje nema luftova,levi zadnji amortizer 67% desni 50%,majstor kaze da to i nije dobro.Znaci lose lezanje se svelo na dve tacke,zadnji amortizeri ili supleh.Verpvatno oba zajedno,jer ne bi trebalo da samo jedna stavka da toliku nestabilnost na putu.Za ostalo maestro kaze da je auto u odlicnom stanju.Eto Neso,sta sad mislis o celoj stvari? :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sta ima da mislim...bas zato sto i ja znam da ni novi amortizeri nemaju 100%, iznenadjuje me taj rezultat od 83%...

Znam jednu stvar :

taj pleh ispod nema veze sa tim sto se tebi dogadja...

X puta sam isao auto-putem 140+ km/h, ni na Bravi, a ni sada na Stilu taj pleh nemam...i bez obzira, nikakvih problema nisam imao...

Ti radi sta god mislis da treba, ali ja nikada ne bih, iz tog razloga, bacao pare na pleh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...